Öt százalékkal nő a német ipar jövőre

Vágólapra másolva!
Jövőre az idei felével, de még akkor is 5 százalékkal nőhet a német ipar teljesítménye. A növekedés lefékeződése az exportpiacok kisebb kereslete miatt következik be.
Vágólapra másolva!

Németországban 5 százalékkal nőhet a feldolgozóipar teljesítménye jövőre, és 70 ezer új munkahely jöhet létre a szektorban. Ugyanakkor a fellendülés egyoldalúságát jelzi, hogy hétfőn meredek, 5 százalékot közelítő gyengüléssel reagáltak a német autóipari részvények arra a hírre, hogy Pekingben az ideinél 50 százalékkal kevesebb forgalmi engedélyt adnak ki jövőre a közlekedési káosz kezelése céljából.

A német kereskedelmi és iparkamarák szövetsége (DIHK) szerint Magyarország első számú gazdasági partnerénél jövőre is a feldolgozóipar lesz a fellendülés motorja. A szektor éves szinten 5 százalékos növekedése kétszer nagyobb, mint a hazai össztermék (GDP) várható bővülése. A munkahelyteremtésben is az iparé a legfontosabb szerep; jövőre összesen 300 ezer új állás jöhet létre a legnagyobb európai gazdaságban, ebből pedig arányaiban a legtöbb, 70 ezer éppen az iparvállalatoknál - mondta Hans Heinrich Driftmann, a DIHK elnöke a Frankfurter Allgemeine című lapnak.

Ugyanakkor a növekedés üteme mérséklődik, elmarad az idei 9,5 százaléktól, elsősorban azért, mert a fejlett ipari államokban szinte mindenütt bevezetett vagy hamarosan soron következő megszorítások, és a nagy feltörekvő ázsiai gazdaságok lassulása miatt csökken a "Made in Germany" felirattal ellátott termékek iránti kereslet is.

A német ipar fellendülése ráadásul korántsem kiegyensúlyozott, erősen függ a kínai kereslet alakulásától. Különösen az autógyártók és az ágazatban dolgozó beszállítók számára fontos a dinamikusan bővülő kínai piac, amelynek jelentőségét jól mutatja, hogy hétfő délelőtt a frankfurti tőzsdén jelentősen gyengültek az autóipari részvények a Handelsblatt egy beszámolójára reagálva. Az üzleti lap arról írt hétfői számában, hogy a 22 millió lakosú Pekingben jövőre feleannyi új autóra adnak ki forgalomba helyezési engedélyt, mint idén, hogy megfékezzék a városon eluralkodó közlekedési káoszt, az állandó dugókat. Ez nem csupán a kínai főváros mérete miatt sújthatja az autógyártókat, hanem azért is, mert a pekingi hatóságok döntései meghatározzák az egész országban érvényesülő közlekedéspolitikát - írta a Handelsblatt.