Elindult a lánc nélküli magyar bicikli sorozatgyártása

láncnélküli kerékpár sorozatgyártása, stringbike
Vágólapra másolva!
Megkezdődött a szeptemberben bemutatott magyar világújdonság, a lánc nélküli bicikli sorozatgyártása a Schwinn Csepel üzemében.
Vágólapra másolva!

Elindult a világújdonságnak számító magyar fejlesztésű lánc nélküli bicikli sorozatgyártása. Évente 70-80 ezer hagyományos kerékpár mellett várhatóan évi ezer darabot készítenek a magyar találmánynak külföldi piacra.

A találmány lényege, hogy a behúzó bowdent egy rugós csévélő húzza vissza. A kerékpáron két bowden van, az egyiket a jobb, a másikat a bal oldali pedállal toljuk. A pedál tekerése közben az egyik aszimmetrikus szerkezet félig kifelé húzza, majd visszaengedi a kötelet, amit egy rugó csévél vissza az agyra a következő húzásig. A hátsó kerék játssza el a lendkerék szerepét. A pedálok nem teljesen kör alakú, hanem egy kisség elliptikus pályát írnak le, ennek az előnye, hogy holtpont után kevesebb energiát igényel a mozgásuk.

A világújdonságnak számító, Stringbike névre keresztelt találmányt szeptemberben mutatták be az olaszországi Padova városában rendezett kerékpáros nemzetközi kiállításon, az Expobicin. A kerékpározás 150 éves történetében korábban nem jelent meg a piacon olyan lánc nélküli, szimmetrikus hajtású kerékpár, amely versenyképes a hagyományos modellekkel. A fejlesztők ígérete szerint a hajtás alkatrészei masszívak, az időjárás, a nedvesség hatásai ellen védettek és a talajtól elegendően magasan helyezkednek el ahhoz, hogy kövek, sziklák, faágak, bokrok ne okozhassanak bennük kárt, sőt, a kerékpár működését sem a sár, sem a homok nem befolyásolja.

Az [origo] kipróbálta a biciklit, amely lánc nélkül finomabban fut. A tesztből kiderül, hogy ez a megoldás akár forradalmasíthatja a kerékpárépítés eddig bevett szokásait, de ára miatt most még inkább drága prémiumtermék.

Forrás: MTI/Balaton József

Elindult Rácz Gábor, Kohlheb Robert és Vonhauser Olivér találmányának sorozatgyártása a Schwinn Csepel gyárában