Megalapozatlan reklámok miatt büntette a GVH a L'Oréalt

Vágólapra másolva!
Három termékével kapcsolatos állításai miatt ötmillió forintra bírságolta a GVH a L'Oréal Magyarországot. A cég vitatja a döntést, és vizsgálja a bírósági felülvizsgálat lehetőségét.
Vágólapra másolva!

Ötmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a L'Oréal Magyarország Kozmetikai Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Szerdai közleménye szerint a versenyhivatal jogszabályba ütközőnek találta a a Vichy Liftactiv CxP, Revitalift és a Vichy Cellu Metric termékeivel összefüggésben megjelentetett bizonyos állításokat.

A GVH azt vizsgálta, hogy az reklámoknak a hatékonyságott hangsúlyozó állításai valós, szakmailag megalapozott információkat közvetítenek-e. A cég egyes állításait igazolni tudta, így másokat azonban az általa benyújtott anyagok nem támasztottak alá megfelelően.

A bírság meghatározása során enyhítő körülmény volt, hogy rövid ideig reklámozott termékekről van szó, és az is, hogy a L'Oréal Magyarország valamennyi, a GVH által vizsgált termékéről végzett vizsgálatot. Súlyosbító körülményként értékelte viszont a GVH, hogy az egyes termékek kampánya az adott rövid időszakban intenzív volt, így a fogyasztók széles körét érhette el.

A L'Oréal Magyarország vitatja a GVH elmarasztaló megállapításait, és vizsgálja a határozat bírósági felülvizsgálatának lehetőségét - áll a L'Oréal Magyarország Kozmetikai Kft.-nek közleményében. "A termékek hatékonyságának olyan módon történő leírása, amelyet a magyar versenyhivatal döntése elvárna, álláspontunk szerint eltér a jelenleg a kozmetikai iparban nemzetközileg alkalmazott gyakorlattól" - idézi a cég közleménye Sasvári Tündét, a L'Oréal Magyarország pr-menedzserét.