A március 4-ig tartó rendezvénysorozaton 83 márka, közte az Armani, a Versace és a Gucci összesen 92 bemutatón vonultatja fel a legújabb ruhadarabokat. A lombard nagyváros közvetlenül a New York-i és a londoni divathét után a harmadik nagy állomása a világot átfogó divatheteknek. A turné utolsó állomása a párizsi pret-a-porter bemutatók lesznek.
Kevesebb bemutató van, mint tavaly. A Milánóba ellátogató vásárlók száma is csökken - mondta Mario Boselli, a divatkamara elnöke. Az itáliai divatmesterek nagyjai azért megjelentek kollekcióikkal a rendezvényen.
A súlyosbodó helyzet miatt Boselli a válság sújtotta divat- és textilipar megsegítésére szólította fel a Berlusconi-kormányt. "A kormány segítő intézkedéseket hozott a bankok, az autóipar és a gépipar érdekében, de a divatért nem tesz semmit, pedig az az olasz ipar egyik sarokköve" - mondta a kamara elnöke.
Az félmillió embert foglalkoztató szektor az európai piac 25 százalékát teszi ki, és évente 54 milliárd eurós (16,1 billió forintos) forgalmat bonyolít.