Mobilon is jöhet a koncertjegy

Vágólapra másolva!
Az internetes jegyvásárlás mellett hamarosan megjelenik a mobilos koncertjegy vásárlás is. A közép-kelet-európai Ticketportal jegyiroda új mobil jegyszolgáltatást futtat a visegrádi négyek országaiban a sportesemények, bulik, fesztiválok, koncertek és színházak látogatóinak. A szolgáltatást a vetélytárs Ticketportal tavasszal indította Csehországban és Szlovákiában, többek között olyan fesztiválokon, mint a Monsters of Rock.
Vágólapra másolva!

A jegyiroda üzemeltetője, a budapesti székhelyű Ticketpro Jegyterjesztő Kft. korábban a brit Mobiqával közösen tervezte a szolgáltatás indítását, a két cég között azonban végül nem született megállapodás, mert a Ticketpro számára nem érte meg kiszerződni az elektronikus technikai fejlesztést. A társaság rendelkezésére áló technikai feltételek ugyanis lehetőséget biztosítanak arra, hogy a Ticketpro "házon belül" szervezze meg a szolgáltatást, így pedig nem kell egy üzleti parnerhez alkalmazkodni.

Az innovációnak elsősorban a piaci részesedés hosszútávú növelése a célja - mondta az [origo]-nak Járdány Barna, ügyvezető igazgatója. "A jegyértékesítésben csak azok a cégek számíthatnak vezető szerepre, amelyek a legfejlettebb CRM (Customer Relatinship Management, ügyfélkapcsolat kezelési) megoldásokat tudják biztosítani a koncertszervezőknek. A jegyértékesítés puszta technológia, a kérdés az, hogy a rendezvényszervező mennyire tudja elérni a koncertlátogatókat a jegyforgalmazón keresztül."

A vásárlás kimenete (azaz a jegy) már akár mobiltelefonon tárolt 3D-s vonalkód is lehet. Költségkímélő hatása nincs, hiszen ma egy mms kiküldésének díja nagyjából megegyezik a hagyományos papír alapú belépőjegy gyártási költségével.

Egyszerűbb, mint sorba állni a jegyért

A mobil szolgáltatás nagyrészt az online rendelők, a fiatalok körében (akik eleve célcsoportjai az ilyen eseményeknek) lehet népszerűbb elődjénél, így növelheti a rendezvények látogatottságát, hiszen a jegy beszerzése ezen a csatornán keresztül kevesebb utánajárást igényel. Ennek következtében hozhat új látogatókat a rendezvényekre, ami bevételnövekedést generálhat.

A jövőben a látogatókat pedig legegyszerűbben a mobiltelefonjukon keresztül lehet elérni, hiszen az igazgató szerint ez a tárgy nőtt hozzá leginkább az emberekhez manapság. A Ticketpro egyedi vásárlói számmal ellátott állandó vonalkódot ad ki, ami specifikusan a vásárló mobiltelefonszámához kötött. A jegyet sms-ben küldik el a vevőnek, amit az esemény helyszínén a rendezőség ellenőriz.

Éles tesztelésre nincs lehetőség, ezért alapos felkészülésre van szükség - mint ahogy tettük azt az e-ticket esetében is. Az ütemterv szerint a szolgáltatás valamikor a nyár végétől lesz elérhető - jelezte az ügyvezető igazgató.