Jól sikerült az easyJet első negyedéve

Vágólapra másolva!
A tavalyi jó üzleti év után sikeresen vette folyó üzleti évének első negyedét is az easyJet: forgalma 14,9 százalékkal 366,2 millió fontra nőtt, szállított utasai száma 9,8 százalékkal, 8,1 millióra emelkedett a korábbi 7,4 millióról.
Vágólapra másolva!

Az egy ülésre jutó bevétel 4 százalékkal nőtt a negyedben, az egy utasra jutó bevételek 2,3 százalékkal, egyéb bevételei 22 százalékkal. Gépkihasználtsági mutatója pedig az időszakban 81,7 százalék volt az egy évvel korábbi 82,2 százalék után.

Az első negyedben öt új útvonalon indítottak járatot.

Folyó üzleti éve egészére adó előtti eredményét 40-50 százalékkal várja nőni a légitársaság a tavaly szeptemberben zárult üzleti évéhez képest.

A nagyságra második európai olcsó jegyes légitársaság, az 1995-ben indult brit easyJet 94,1 millió fontos adózott eredményt jelentett a szeptemberrel zárult üzleti évéről, 59,5 százalékkal többet az egy évvel korábbi 59 milliónál. Az üzemi eredmény 78 százalékkal 117,8 millió euróra nőtt 66,2 millióról, a szélesebb pénzforgalmi többlet 34,9 százalékkal 278,5 millió fontra emelkedett 206,5 millióról.

A bevétel 20,9 százalékkal 1,62 milliárd fontra gyarapodott 1,341 milliárdról. A légiutas-forgalmi bevétel 18,7 százalékkal 1,488 milliárd fontra nőtt, a kiegészítő bevétel - a fedélzeti és repülőtéri utasellátásból, a repülőtéri parkolásból, az autóbérlésből, a síprogramok szervezéséből, a szállodákból (az easyJet világszerte 15 ezer szállodának szállít utasokat előrendeléssel) az utasbiztosítási ügynökségből, a repülőterek és a célpont közötti utaztatásból, az éjszakai utasfelvételből - 50,6 százalékkal 131,3 millió euróra növekedett. Különösen erős volt Európa: a földrészen belüli forgalomból a bevétel 61,7 százalékkal gyarapodott.

Az egy ülésre jutó bevétel 7,8 százalékkal 41,66 fontra nőtt, miközben az egy ülésre jutó költség 5,7 százalékkal emelkedett, 38,34 fontra. Az üzemanyag drágulása ellenére sikerült féken tartani a költségnövekedést, nem utolsósorban az internetes foglalás és jegykiadás révén: ennek aránya már 95 százalékos az easyJetnél. Üzemanyagköltség nélkül számolva az egy ülésre jutó költség 1,5 százalékkal 28,36 fontra csökkent. Az üzemanyagköltség 49 százalékkal 260,2 millió fontra ugrott.

Az utasszám 11,5 százalékkal 33 millióra nőtt, de mivel a kapacitást jobban növelték - szeptember végén a cég 118 repülőgépet működtetett, 14,6 százalékkal többet, mint tavaly szeptember végén -, a foglaltság 0,4 százalékponttal 84,8 százalékosra csökkent. A járatok száma szeptember végén 262 volt, 23,6 százalékkal több az egy évvel korábbi 212-nél, 74 repülőtérre az egy évvel korábbi 64 helyett.

A jegyár 6,4 százalékkal 45,17 fontra emelkedett az üzleti év átlagában.

London és Bázel után Budapesten nyílik meg a harmadik easyHotel tavasszal, a márkabérleti rendszerben működő szálloda szobáit kizárólag az interneten lehet majd lefoglalni, közölte Stelios Haji-Ioannou korábban.

Az utolsó statisztika szerint a Malév, az easyJet és a Lufthansa szállította a legtöbb utast az idén az első félévben a Ferihegyi repülőtérről. A menetrend szerinti és nem menetrend szerinti légi járatok 3,8 millió utasa közül több mint 1,5 millió a Malévot vette igénybe, az egy évvel korábbi 1,4 millió helyett. Az easyJet első féléves 314 ezres utasforgalma ugyan 30 ezerrel elmaradt az egy évvel azelőttitől, de ezzel is a második, az olcsó jegyes légitársaságok közül pedig a legnagyobb forgalmú Budapesten.

Tavaly a Malév 3,27 millió utasával megőrizte vezető helyét a Ferihegyen üzemelő légitársaságok sorában, a lista második-harmadik helyére az EasyJet és a WizzAir került. 2004-ben még a német Lufthansa és a SkyEurope követte a magyar nemzeti légitársaságot.

Az EasyJet 2004-ben 895 járatot üzemeltetett Budapestről, tavaly már 2809 járatot indított. Az utasainak száma Ferihegyen 695 900-ra emelkedett a 2004-es 208 800-ról.