Új márkákat hoznak Ferihegyre

Vágólapra másolva!
Legkésőbb 2008 közepére összeépítik a ferihegyi 2A és 2B utasfogadó csarnokot, és bővítik is az új, egységes terminált. Öt éven belül egy szatellitterminált is létesítenek. A következő öt esztendő 65,5 milliárd forintos fejlesztései nyomán, a 2005-ös nyolcmillióval szemben, 12 milliós forgalmat bonyolíthat le a budapesti repülőtér, ezzel a régió első számú repülőterévé válhat.
Vágólapra másolva!

Nagyobb terminálokkal több repülőgép-állóhelyet teremt és sokkal több szolgáltatást akar nyújtani utasainak Ferihegy - mondta a Világgazdaságnak a Budapest Airport új vezérigazgatója. Chris Woodruff elmondta: szorosan együtt kívánnak működni az idegenfogalmi és turisztikai hatóságokkal annak érdekében, hogy vonzóvá tegyék Magyarországot, és így több légitársaságot, több járatot hozzanak Ferihegyre. Új, Magyarországon még nem jelen lévő kereskedelmi márkákat is Budapestre akarnak csábítani, erre vonatkozóan már előkészítő tárgyalásokat is kezdtek.

A kiskereskedelem az egyik leglátványosabban felfuttatható tevékenység, már az idén konkrét változások lesznek - mondta a vezérigazgató cégnév megemlítése nélkül. A legvalószínűbb, hogy kozmetikai és ruházati cégek, illetve ínyenc éttermek jelenhetnek meg Ferihegyen. Az előzetes üzleti terv szerint a kereskedelem aránya, az összes bevételből a 2005-ös 38 százalékról legalább 44-re emelkedik 2011-re, ám ehhez át kell szervezni a kínálatot, és az utasokat közvetlenebbül elérő eladási módszereket kell bevezetni.

A több millió utas egy része autón érkezik a légikikötőbe, de ma még nem megoldott a parkolási igénnyel fellépők megfelelő kiszolgálása. Azt már eldöntötték, hogy egy többszintes parkolóházat építenek, és több hely lesz a felszínen parkolni szándékozóknak is.

Még az idén hozzálátnak az árufuvarozói és logisztikai központ megvalósítási tanulmányának átértékeléséhez, maga az építkezés várhatóan jövőre kezdődik, de öt évvel később be is fejeződhet. A kargóközpont felépítése egyre sürgetőbb, hiszen a mostani kapacitást már régen kinőtték és több amerikai és ázsiai teherfuvarozó légicég is beiktatná Budapestet a menetrendjébe. Nem hivatkozhat viszont többé a BA Zrt. a gyorsforgalmi úthálózathoz való kapcsolódás hiányára, mivel néhány hete közvetlen összeköttetés létesült az M0-s autóúttal. A cégnek legfeljebb azt kell eldöntenie, hogy a meglévő területen belül hol helyezik el a központot.