Százmilliót hozott Gerendaiéknak a Sziget

Vágólapra másolva!
A budapesti Sziget az elmúlt években Európa egyik legjelentősebb kulturális eseményévé nőtte ki magát. A 62 helyszínen, naponta közel 200 programmal zajló rendezvény tavalyi, 369 ezres látogatói rekordja a rossz idő ellenére megdőlt: 385 ezren voltak kíváncsiak a Hajógyári-szigetre. Az [origo] számvetést készített az idei, egy kisváros közigazgatását és egy nagyváros programkínálatát ötvöző fesztiválról.
Vágólapra másolva!

Bár a kereskedelmi forgalom eredményeit jelenleg is összesítik, az már most biztos, hogy 385 ezer vendéggel minden korábbinál népszerűbb volt a Sziget.

"A Sziget teljes költségvetésének mintegy öt százalékát teszi ki az állami támogatás. Ezért ahhoz, hogy a fesztivál életben maradjon, kockáztatni kell és szerencsére is szükségünk van" - nyilatkozta Müller Péter Sziámi, a Sziget Fesztivál alapítója.

Gerendai Károly, a Sziget főszervezője úgy becsülte, a Sziget Kft. eredménye idén akár a 100 millió forintot is elérheti, amit a tulajdonosok - 45 százalékban ő, ugyanekkora mértékben Müller Péter Sziámi illetve 10 százalékban Takács Gábor ügyvezető - osztalékként feltehetőleg fel is kívánnak venni.

Gerendai a kedvező eredményt azzal magyarázta, hogy a 25 ezer hetijegy már a nyitás előtt elfogyott. Ezen kívül az idén most először hasonló módon - elővételben is - árusított napijegyekből is jó előre elkelt több ezer. Összességében pedig nézőcsúcs született.

Jövőre elképzelhetőnek tartotta, hogy több hetijegyet gyártanak, amelyek közül esetleg lesz sátorhelyre jogosító és - némileg olcsóbb - nem sátras is.

Takács Gábor ügyvezető kiemelte, hogy az idén a tavalyinál 20 százalékkal több, 1,85 milliárd forint a Sziget költségvetése, amelynek 60 százalékát jegybevételekből fedezik. A fellépő sztárok díjazása a költségvetés számára 500 millió forintos kiadási tételt jelent, míg az "egyéb" résztvevők számára 275 millió forintot folyósított a szervező iroda.

A tavalyi rekordrészvétel a 2003-as null-szaldó után már nyereséget hozott a rendezőknek. A Sziget Kft. 50 millió forintos profittal zárta a 2004-es fesztivált, és ez az idén is biztosnak látszik. Az egyhetes kulturális fesztivál korábban évekig Pepsi Sziget néven futott, ám 2002-ben megváltoztatták a szponzorálási szerkezetet, így a rendezvény elnevezéséből eltűnt az egyik legnagyobb támogató: azóta Sziget Fesztiválként, ettől az évtől pedig már csak Szigetként reklámozzák.