A DVD- és videoforgalmazók száma közel 20 százalékkal emelkedett az idén a tavalyi évhez képest - nyilatkozta a Világgazdaságnak Feldmájer Sándor, a Magyar Videokiadók Egyesületének titkára. A piacot a már jelen lévő társaságok között is újból fel- osztják. A múlt héten jelentette be a Paramount és az InterCom Rt., hogy októbertől utóbbi forgalmazza a Paramount videóit és DVD-it. Eddig a UIP Dunafilm látta el ezeket a teendőket.
Feldmájer Sándor szerint a piac újraelosztása azzal magyarázható, hogy a külföldi jogtulajdonosok is sokkal jobban próbálják érvényesíteni érdekeiket Magyarországon. Mint mondta: miközben a több mint 8 milliárd forintos piacon a VHS kazetták értékesítésében már nincs meg a növekedés esélye, addig a DVD-piac még a boom előtt áll. A Universal már szeptemberben kiszállt a UIP-ből és önálló vállalkozást indított, a Warner pedig már tavaly kivonta részlegét az InterComból, és Warner Home Video néven 36,3 százalékos részesedéssel a piac legnagyobb szereplője lett. Az InterCom 35,9-es részesedéssel bír, amivel a második legjelentősebb forgalmazó. A UIP Dunafilm 17,8 százalékkal a harmadik.
Szakértők szerint egyre valószínűbb az is, hogy a videokölcsönzőkben is csökken a VHS kazetták bérlése, míg egyre nagyobb lesz az igény a DVD-k iránt. Ma már havonta közel 100 film jelenik meg lemezen. A DVD és a VHS kazetta aránya jelenleg kétharmados többséget ad előbbi számára. Bálint Péter, a UIP Dunafilm igazgatója nem szomorkodik a Paramount kiválása miatt, mondván, a hihetetlen nagy DVD-kínálatra szerinte még nincs elegendő kereslet.
Feldmájer Sándor elmondta: a kalózmásolatok a DVD-piacot sem kímélik. A feketepiac legalább ugyanakkora, de elképzelhető, hogy kétszerese a legális lemezforgalomnak, mérete akár a több tíz milliárd forintot is elérheti.
(vg.hu)