A legmegbízhatóbb márkák 2003-ban

Vágólapra másolva!
A Reader's Digest 2003-as felmérése szerint a Nokia, a Nivea, a Visa, a Canon és a Coca-Cola a legnépszerűbb és legmegbízhatóbb márka Európában. A havilap szerint a tökéletes európai lakos Ausztriában születne, Finnországban nevelkedne, Hollandiában dolgozna, Portugáliában lenne szerelmes, és Magyarországon öregedne meg.
Vágólapra másolva!

A Reader's Digest Európai Megbízható Márkák 2003 felmérése keretében 18 európai országban több mint 27 ezer kérdőívet dolgoztak fel a havilap megbízása alapján. A felmérés elsődleges célja, hogy kiderüljön, milyen márkák iránt van az európaiaknak a legnagyobb bizalmuk.

Európában a válaszadók 135 ezer márkát említettek összesen, és 585 ezer szavazatot osztottak fel 30 termékkategóriában. Az európaiak a márkákat az egytől ötig terjedő skálán öt kritérium alapján osztályozhatták: minőség, ár, termék-imázs, a fogyasztói igények szem előtt tartása és a vásárlási hajlandóság.

A helyi üdítőitalok verték a Coca-Colát

A közlemény szerint a Nokia telefonok a legnépszerűbbek és ez az egyetlen márka, amelyet a legmegbízhatóbbnak tartottak mind a 18 országban az elmúlt három évben. Az idén első alkalommal a felmérés a legmegbízhatóbb üdítőital fajtára is kíváncsi volt: a Coca-Cola nyolc országban végzett első helyen. A többi 10 országban helyi üdítőital vagy ásványvíz nyert.

Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO

Nem változott az eredmény a kozmetikai kategóriában, ahol az idén is a Nivea végzett az első helyen, kiemelkedően magas pontszámmal. Európában minden országban a legmegbízhatóbb bőrápolási márkának tartják, kivéve Finnországot. Finnországban a Lumene márka nyert, a britek pedig továbbra is hűek az Oil of Olaz márkához.

A személygépkocsik kategóriájában a Toyota a legmegbízhatóbb márka Belgiumban, Finnországban és Norvégiában, megelőzve ezzel a Volvót a két skandináv országban. A Mercedes 5 országban végzett az első helyen. A magyarok már harmadik éve az Opelre voksoltak - áll a közleményben.

Magyarországon kell megöregedni

Néhány márka a tavalyi évhez képest jobb eredményeket ért el. Így például a Visa, amelyet 17 országban tartanak a hitelkártyák közül a legmegbízhatóbbnak Európában, tavaly 16 országban végzett első helyen. A Dell számítógép Nagy-Britanniában, Svédországban és Norvégiában lett első. Az IBM visszaesett, a tavalyi 10 első helyezése után idén csak 7 országban minősítették a legmegbízhatóbb márkának. A Reader's Digest felmérése a fogyasztók hozzáállását is vizsgálta a foglalkozások, az intézmények és a kormánypolitika iránt. A havilap szerint a tökéletes európai lakos Ausztriában születne, Finnországban nevelkedne, Hollandiában dolgozna, Portugáliában lenne szerelmes, és Magyarországon öregedne meg.

Ezt arra alapozta a lap, hogy Ausztriában szavaztak a legtöbben, a válaszadók 65 százaléka az osztrák egészségügyi rendszer megbízhatóságára, míg Szlovákiában csupán 14 százalék volt a saját országa egészségügyi rendszere iránt bizakodó. A felmérésben résztvevő finnek 69 százaléka tartja legjobbnak a finn oktatási rendszert, míg a portugálok csupán 22 százaléka vélekedett így saját országa oktatásáról. Hollandiában az emberek 48 százaléka bízik a kormány munkaügyi szabályozásában. A szerelem témaköre különböző véleményeket hozott napvilágra. A portugálok tartják magukat a legszenvedélyesebbnek, míg a lengyelek 17 százaléka ég néha a szerelem hevében.

A nyugdíjas korba érés a magyarok körében okozza a legkevesebb gondot. A felmérés szerint ugyanis a magyar válaszadók 53 százaléka vélekedett pozitívan a nyugdíjas évekről, ezzel ellentétben az angolok, a lengyelek és az oroszok bíznak legkevésbé az időskori állami juttatásokban.

A válaszadókat a Reader's Digest saját adatbázisából választotta ki. A minta kiválasztását, és az eredményeket szükség esetén korrigálták, súlyozták, hogy a válaszok a vizsgált ország lakosságának demográfiai arányait tükrözzék kor és nem alapján.