A tárgyalásokon elhangzottakról egyelőre semmi nem szivárgott ki, de minden bizonnyal az lehetett az egyik legfontosabb téma, hogy a GM-nek elvileg át kellene vennie a Fiat Auto 80 százalékát 2004-től. A Fiat és a GM 2000. évi megállapodása értelmében az amerikaiak akkor az olasz gyár 20 százalékába szálltak be, azzal a kötelezettséggel, hogy a Fiat kívánságára 2004-től a maradék 80 százalékot is átveszik.
Erről a GM ma már nyilvánvalóan hallani sem akar, és azzal fenyegetőzik, hogy a Fiat eladási opcióját bírósági keresettel támadja meg. A tegnapi tárgyaláson épp ennek az ellentétnek a megoldása lehetett a fő téma, amelyre szakértők szerint több forgatókönyv is létezik: az egyik ilyen, hogy a hitelező bankok segítségével tőkeemelést hajtanának végre, valamint a repülőgépmotorokat gyártó Fiat Avio és a Toro Assicurazioni biztosítótársaságot eladnák a Fiat csoportból. A Toro iránt érdeklődnek az olasz Unipol és a Hopa pénzügyi társaságok. A Toro eladásából remélt 2 milliárd eurót a Fiat adósságcsökkentésére fordítanák.