Vágólapra másolva!
Hollywood bekékült és elsárgult - derül ki a Todd Miro nevű vágó filmes blogjából. Miro számtalan fotóval támasztja alá állítását, hogy Hollywoodban idegesítően elharapózott a narancssárga és a kékeszöld használata. Kezdjük mindjárt egy perdöntő képpel a Transformers 2-ből:Szembeszökő, hogy Shia LaBeoufnak és Megan Foxnak egyformán természetellenes, gyakorlatilag narancssárga a bőrszíne, míg a háttér kékes színben úszik - amit még megfejeltek egy kékeszöld locsolócsővel is. A mesterséges színeket a digitális utómunkának köszönhetjük, amelynek során a színskálát úgy alakították, hogy a komplementer narancssárga és kékeszöld uralja a képet. Hogy miért? Mert a komplementer színek (pl. piros-zöld, kék-sárga) együttes alkalmazása élénkebbé, vibrálóbbá teszi az összhatást, és mivel az emberi bőrszín a narancshoz áll a legközelebb, a kékeszöld lesz a párja.A színek utólagos buherálása 2000-ben kezdődött a Coen testvérek Ó, testvér, merre visz az utad? című filmjével: ez volt az első nagyjátékfilm, amit teljes egészében számítógépre rögzítettek, ami aztán lehetővé tette a színek utólagos, digitális módosítását. Coenék ezt arra használták, hogy szépia tónusúvá tegyék a filmjüket, de a bindzsizésnek csak az alkotók - sajnos úgy tűnik, meglehetősen korlátolt - fantáziája szab határt.Miro egyszerűen agybajt kap tőle, hogy lépten-nyomon az indokolatlan narancs-kékeszöld tónust látni a hollywoodi filmekben, amitől mind egyformán néznek ki. Főbűnösnek a Transformers 2-t kiáltja ki, de például a Vasember 2-ben, a Farkasember-ben és még John Cusack legutóbbi vígjátékában, a Hot Tub Time Machine-ban is rámutat a gonosz színpárra. Utóbbiban Chevy Chase fejét színezték narancsra:Szegény Mirónak az utolsó döfést Jennifer Aniston Sejtcserés támadás-a jelentette, amelyben az egyik, természetesen kékeszöld ruhát viselő női szereplő nyakába narancssárga virágkoszorút akasztottak, aztán meg a végre zöld-domináns, parkban játszódó jelenetbe is becsempésztek egy narancs-kék mellényt.
Vágólapra másolva!