A Ferrari közelébe sem ért a Mercedes a záró szabadedzésen
2019. március 30. 12:51
Sokáig kellett várni, mire említésre érdemes esemény történt a Bahreini Nagydíj harmadik szabadedzésén, mivel azt nappal rendezték, így a körülmények nem tükrözik az este zajló időmérő edzés és a szintén éjszakai futam során várható helyzetet. Ebből következően a mezőny komótosan, a tegnapról megmaradt gumikat használva kezdte meg a 60 perces tréninget.
A péntek este a hűtéssel bajlódó Alfa Romeo olasz pilótája, Antonio Giovinazzi nem volt rest, az elsők között megjelent az aszfaltcsíkon, ahogy csapattársa, Kimi Räikkönen is kisvártatva követte. Eleinte csak Ferrari-motoros csapatok futottak mért köröket, köztük a gyári istálló két pilótája, de ők is csak a tegnap már bevetett lágy gumikkal köröztek.
Az idők nem voltak különösebben jók, de a csapatok sem vették komolyan a mai délutánt, a Williams például még ma is flow-vis festékkel vonta be az autóját, és aerodinamikai elemek működését vizsgálta. Räikkönen a kormányán megjelenő feliratokkal bajlódott, Lance Stroll pedig gumit vitt fel a bokszutcában a szerelőállásnál, ezért pár pillanatra közel került a vártnál lassabban haladó Lewis Hamilton autójához.
A két Mercedes csak az első harmad végén jelent meg a pályán, eleinte ők is használt gumikkal mentek.
Volt pillanat, amikor a két Ezüstnyíl állt az élen, sőt, Max Verstappen is futott átmeneti 1. helyet érő kört, de később a Scuderia két autója is kapott új lágy szetteket, amik nagy lépéselőnybe hozták Leclerc-t és Vettelt. A monacói pilóta futott előbb mért kört, ezzel akkor 1 másodperc fölé növelte a különbséget az ellenfelekhez képest, és erre csak Vettel tudott érdemben reagálni.
A német pilóta köre nem lett annyira tiszta, mint a monacói versenyzőé (bár az utolsó szektorban ő sem tudott gyorsabb lenni Verstappennél), így ezúttal a 2. hely jutott neki, de így is alaposan feladták a leckét a Mercedesnek. Hamilton az utolsó pillanatban 0,7 másodperces hátránnyal feljött a 3. helyre, megelőzte a 0,8 másodpercet kapó Bottast, de
az autójuk láthatóan idegesebben viselkedett a Ferrariknál.
Az élmezőnyhöz ezúttal a Haas pilótája, Romain Grosjean került, ismét feltűnően jól szerepelt a renault-s Nico Hülkenberg (aki nagy fölénnyel verte csapattársát, Daniel Ricciardót), és befért a legjobb 10 közé mindkét McLaren is, amelynek versenyzői talán a bahreini tulajdonos előtt is próbálnak jó formát mutatni.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Bahreini Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! Ez az utolsó szabadedzés a hétvégén, ráadásul nappal, így kevésbé hasznos a csapatoknak, időből viszont mindig hiány van, így bizonyára ismét nagy lesz a forgalom. Tartsanak velünk!
Nappal és éjszaka is a Ferrari diktálta a tempót. A kezdés előtt ajánljuk figyelmükbe az összefoglalóinkat!
A Ferrari egy körön nagyon jónak tűnt pénteken, a hosszabb etapokon azonban nem ők diktálták a tempót. Esélylatolgató elemzésünkből további részleteket is megtudhatnak!
A Bahreini Nagydíj előtt is készítettünk pályabemutatót a Mercedes esport-pilótájával, Bereznay Danival. Akkor még nem tudtuk, de kettő helyett három DRS zóna lett a hétvégére.
Ettől az epizódtól nyereményjátékot is indítunk, az első kérdést a videóban találhatják, a választ pedig ide várjuk az időmérő végéig. Sok sikert kívánunk!
A korábbi hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia a 8. helyet szerezte meg pályafutása első F2-es futamán, ezzel a fordított rajtrácsot kihasználva a pole pozícióból indulhat a vasárnapi versenyen. A nyitófutamon csak egy újon, Anthoine Hubert szerepelt jobban nála.
A 2009-es világbajnok Jenson Button a Super GT mezőnyében tesztel, címvédőként. Tegnap volt 10 éve, hogy Button megnyerte az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat a Brawn GP versenyzőjeként, ezzel megkezdte diadalmenetét a világbajnoki cím felé.
Fázni nem fog senki Bahreinben, de a 40 fokos aszfalt és a 26 fok körüli levegő hőmérséklet nem kifejezetten extrém.
A McLaren még pont időben teljesítette az FIA szúrópróbaszerű mérlegelését, így ez már nem zavarja majd őket a szabadedzés során.
Giovinazzi rögtön pályára lépett, miután az Alfa Romeónál megoldották a hűtés problémáját, ami mindkét autójukat hátráltatta a tegnap esti tréningen.
Giovinazzi autója felszívott az aszaltról egy letört karosszériaelemet, ez valószínűleg még az F2-es futamról maradt a pályán, és nem az Alfa Romeóról tört le.
Aztán abba is hagyta, kemény gumikkal volt kint, de nem fejezte be a mért körét. Gasly közben még sapkában beszélget, nem siet kifelé.
George Russell autóján a DRS-sel lehet probléma, ezt Karun Chandhok, a Sky Sports riportere tolmácsolta, mert a csapatrádión a közvetítésben semmi sem érthető.
A német pilóta 1:31.617-tel kezd lágy gumikon, ez nem kifejezetten jó kör, de Vettel láthatóan nem fényes gumikkal volt kint, ez feltehetőleg a tegnap már bevetett szett újbóli felhasználása. Leclerc-nél hasonló a helyzet.
A monacói pilóta 0,139 másodperccel lassabb volt csapattársánál, ehhez két nagyobb megcsúszás is hozzájárult. Az első a 4-es kanyarban sok időt elvitt.
A bal első abroncsát nem tudja üzemi hőfokra melegíteni, pedig már kezdődne a mért köre. Rádión jelentette a problémát.
Giovinazzi a leggyorsabb volt az utolsó szektorban, de így is kapott 0,515 másodpercet a két gyári Ferraritól. Mire ezt leírtam, körbeért Räikkönen is (+0,144 mp) és Ricciardo a Renault-val (+0,49).
A nem reprezentatív körülmények miatt nincs nagy forgalom, bár ébredezik azért a mezőny. Simán lehet követni egy-egy autót, ami éppen mért kört kezd.
Az edzés egyharmada után a Mercedes is munkához lát, szintén lágy gumikkal. Räikkönen közben nem tudott eligazodni a kormányán megjelenő feliratok között, inkább visszatért a bokszba.
Kvjat néhány másodpercre átvette a vezetést, de Bottas 1:31.169-cel az élre állt, 0,423 másodperccel verve az orosz pilótát. Közben Hamilton is melegítő kört kezdett.
Vettel és Leclerc továbbra is használt lágy gumikkal próbálkozik, Hamilton most kezd mért kört, némi forgalommal maga előtt. Nem sokkal később el is vette a lábát a pedálról és próbált teret kialakítani egy újabb próbálkozáshoz.
A brit pilóta 1:31.016-ot ért el, ez 0,095 másodperccel jobb Bottas eredményénél. A kettes szektor végén még nagyobb volt az elsőnye, de vele is kiszúrt az oldalszél és a stabilitását vesztő Mercedes.
Még a harmadik szabadedzésen is látható flow-vis festék George Russell autóján, jól látható, hogy a Williams továbbra sem ismerte ki az FW42-est.
Rianna bájosan játszott egy belépőkártyával édesanyja karjában az Alfa Romeo garázsában, Räikkönen kisfia, Robin már inkább érdeklődő volt. Az egész család eddig nem nagyon kísérte el a száguldó apukát a versenyekre.
"Nagyon erős első kör volt" - kommentált Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports műsorában, látva, hogy pilótája 1:30.959-cel az élre állt.
Egy sportbíró ismét befutott két törmelékért, nem kizárt, hogy ez is az F2-es futamról maradt, de már 38 perce az F1-eseké az aszfaltcsík.
A monacói pilóta 1:29.569-re gyorsult az előző köre során, az első két szektorban 7, illetve 6 tizedet vert Verstappenre, a kör végén viszont lényegében egyforma gyorsak voltak. Vettel erre nem tudott reagálni, 0,169 másodperccel lassabb volt, csak a kör végén volt ő a leggyorsabb.
10 perccel az edzés vége előtt annyira nem történik semmi, hogy a rendező a pálya környékét, körhintát és a bokszutcát mutatja. Szerencsére Lando Norris elkezdett egy mért kört, de elvették a képet.
A spanyol pilóta a 4. helyre katapultálta a McLarent, mielőtt Lando Norris a 3. helyre ugrott, megelőzve őt és Max Verstappent is. A wokingi csapatnak fontos ez a verseny, mert a bahreini királyi család jelentős tulajdonrésszel rendelkezik az anyavállalatban.
A Renault pilótája 2 másodperccel lassabb Leclerc-nél, Hülkenberg a 4. helyre ugrott 1,3 másodperccel lemaradva a Ferrari versenyzőjétől.
A finn pilóta 0,8 másodpercet kapott Leclerc-től, az utolsó kanyarban látványosan túlfutott a kerékvetőn, de a hátrányát már az első két szektorban összeszedte.
A brit pilóta is összeszedett 0,7 másodperc hátrányt, a Ferrarik új gumis tempójával senki sem tudta felvenni a lépést. Kérdés, hogy ebből mennyi marad az időmérőre, de az biztos, hogy a Scuderia az egykörös tempó terén igen meggyőző eredményeket ért el.
Köszönjük szépen a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval és a további hírekkel!