Alaposan megváltozott az időjárás Mexikóban, a tegnapi nyári meleget és 48 fokos aszfaltot esős idő, 15 fokos levegő, és 17 fokos aszfalt váltotta fel. Ez a csapatoknak mindenképpen jól jött, miután pénteken egy kör alatt elkoptatták a hiperlágy gumikat, valamint az autók hűtésével is gondjaik adódtak. A nézők már kevésbé örülhettek, az ismét az esőgumikkal spóroló versenyzők ugyanis alig lézengtek a pályán az első fél órában, mért kört senki sem tett meg.
Az események a 60 perces tréning második felére gyorsultak fel, Fernando Alonso volt az első, aki a felszáradó pályán gyorskört futott, a hiperlágy keveréken 1:21.213 alatt ért körbe. Hamarosan megjelentek a többiek is, előbb Kimi Räikkönen, majd Charles Leclerc vette át a vezetést, de csak addig, amíg Sebastian Vettel nem futott mért kört és 1:17.836-ra nem szorította le a lécet.
Negyed órával a tréning vége előtt szokatlan látvány tárult a nézők szeme elé,
az egyik Mercedes füstölögve megállt a pálya mellett. Valtteri Bottas volt az, aki rögtön jelentette a csapatnak, hogy hidraulikai hiba lépett fel az autójában,
aminek biztonságos helyre tolásáig virtuális biztonsági autós fázis lépett érvénybe. Egyelőre nem tudni, hogy a Mercedes finnje részt tud-e venni az időmérőn, az csak a két edzés közötti vizsgálatok után derül ki.
Bő 10 perccel a vége előtt folytathatták a teljes tempós körözést a pilóták, Lewis Hamiltonnak és Daniel Ricciardónak pedig még ekkor sem volt mért köre.
A hajrában Leclerc ismét villantott, és 7 tizedet adott Vettelnek,
de csak addig állt az élen, amíg nem érkezett meg Max Verstappen és nem előzte meg 674 ezreddel a monacóit. Az utolsó pillanatokban Hamilton és Ricciardo is feliratkozott a tabellára, előbbi 254 ezreddel lemaradva a tovább javító Verstappen mögött a második, utóbbi 7 tizedet kapva csapattársától a negyedik helyen végzett, kettejük közé Vettel jött be. A másik Ferrariban Kimi Räikkönen az ötödik lett.
A Red Bull továbbra is jó formát mutat, de a hűvös idővel a pénteki óriási fölénye is csökkenni látszik. Az időmérőn akár eshet is, ami tovább kuszálhatja a megszokottól így is eltérő képet mutató mezőnyt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Mexikói Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! Pénteken a Red Bull diktálta a tempót, Max Verstappen és Daniel Ricciardo hatalmas fölénnyel utasította maga mögé mindkét Ferrarit és Mercedest az első két tréningen, és minden jel arra utal, hogy szombaton is őket kell legyőznie annak, aki meg akarja kaparintani az első rajtkockát a futamra. Olvassák el esélylatolgatásunka a szezon 19. versenyére!
Mielőtt nekivágunk az időmérő előtti utolsó gyakorlásnak, íme a legjobb képek a pénteki napról. A fanatikus drukkerek miatt a pilóták különösen szeretik a mexikói versenyt, nincs ez másképp az idén sem.
---- separator ----gallery-content-type:70dd14bb-c023-4ea2-9dad-63efd35ad4dd---- separator ----A gumi lesz az egyik kulcs a versenyen. Pénteken minden pilóta kivétel nélkül szenvedett (a Red Bullok kevésbé) a hiperlágy keveréken, ami sokaknál még egy kört sem bírt végig, ezért aki csak tud, vélhetően az időmérő második szakaszából az ultralágyon próbál majd meg továbbjutni. A csapatok gondjait látva a Pirelli, akárcsak az USA Nagydíjon, ismét változtatott a kötelezően előírt guminyomáson, és 1 psi-vel megemelte azt.
Éjszaka esett Mexikóban, és bár jelenleg nem esik, helyenként még felfedezhetőek nedves foltok a pályán. Az előrejelzések szerint a folytatásban sem kizárt a csapadék.
Legalábbis a 3. szabadedzésre. A pálya mindenesetre nem a tegnapi arcát mutatja, felhős az idő.
A tegnapi 48 fokos aszfalthőmérséklettel szemben ez az érték jelenleg mindössze 17 fok, a levegő hőmérséklete 15 fok.
Elindult az edzés, hatan is a pályára hajtottak, mindenki kivétel nélkül az intermediate gumikat használja a nedves pálya miatt, kivéve a két Williamst, akik egyenesen esőgumikon jöttek ki.
Gasly egyből jelenti a rádión, hogy csak néhány vizes volt van az aszfalton, szerinte az intermediate gumihoz túl száraz a pálya.
Lehet, hogy Gasly korábban elhamarkodottan hozott ítéletet, mert most azt jelenti, hogy a pálya néhány része mégis túl vizes. Eddig 10-en tettek meg installációs kört, láthatóan senki nem kapkod.
Tegnap újra megpróbálták összehasonlítani az új padlólemezt a régivel, Ted Kravitz, a Sky Sports riportere azonban most azt jelenti, hogy az újítások ezúttal sem váltották be a reményeket, és mindkét Ferrari azok nélkül megy a hétvége további részében.
Előbbinél Räikkönen, utóbbinál Bottas tett meg egy-egy kört, mindketten azonnal visszatértek a bokszba az intermediate gumikon.
Pár perce még a négyszeres NASCAR-bajnok Jeff Gordonnal beszélgetett a Mercedes garázsában, kicsit több mint 10 perccel a tréning kezdete után azonban ő is ment egy tapogatózó kört az intermediate-eken.
Jelenleg senki nincs a pályán, Vettel és a két Red Bull még egyáltalán nem tett meg kört. Christian Horner szerint azonban gyorsan szárad a pálya, úgyhogy van még remény arra, hogy hamarosan elkezdik az érdemi munkát a csapatok.
Tegnap szándékosan le kellett tekerniük a motort, mivel a meleg időben nem kapott elég hűtést, így túlmelegedett. Lehet, hogy a szűkebbre szabott hűtőnyílásokkal már tudatosan a szombati és vasárnapi időre készültek?
A tegnapi versenyzői eligazításon közölte a versenyzőkkel, hogy a 11-es kanyar kiszélesítése azonnali köridő-elvételt jelent a 3. szabadedzésen és az időmérőn is, a futamon 3 eset után pedig bemutatják a fekete-fehér zászlót a renitens versenyzőnek. A versenyigazgató iránymutatása szerint az számít szabálytalannak, ha az autó annyira lecsúszik a bukótérbe, hogy egyik része sem érintkezik a kerékvető piros-fehér részével.
Esteban Ocon például a Force India garázsa előtt nyilatkozik a televíziós szakértőként dolgozó, korábbi F1-es pilóta Franck Montagny-nak, de a többiek nagy része is az autón kívül várja, hogy javuljanak a körülmények.
Méghozzá az egyik Ferrari, nevezetesen Sebastian Vettel az, aki intermediate gumikon kihajtott a pályára. Neki ez az első látogatása az aszfaltcsíkon ma.
Kimi Räikkönen, Fernando Alonso, Sergio Pérez, Carlos Sainz, Max Verstappen és Pierre Gasly kapott új egységet tegnapról mára, de csak Gasly kap miatta büntetést, a többieké ugyanis leszolgálta a kötelező 6 versenyt. Gasly-nak ezzel összesen 20 helyet adnak hozzá az időmérőn szerzett helyéhez, amivel biztosan a mezőny végéről indul vasárnap.
Ezzel pedig ismét elcsendesedett a pálya, az edzés feléhez közeledve még senkinek nincs mért köre.
Hiperlágyon jött ki a McLarennel, nézzük, alkalmas-e már a pálya a száraz pályás abroncsokra!
A Sky Sportsnak nyilatkozva elárulta, bár jó lenne, de szerinte nem lesz akkora az előnyük a többiekkel szemben, mint pénteken.
Alonso 1:21.213 alatt ért körbe, ami nem is olyan rossz, figyelembe véve, hogy a pálya még több helyen nedves. Ez nagyjából 2 másodperccel marad el a McLarenek tegnapi tempójától.
Gasly és Räikkönen is követi a spanyol példáját. Alonso mérnöke vicces kedvében volt: „Tudom, hogy nem hallod ezt gyakran, elsők vagyunk, az összes szektorban a leggyorsabb időt értük el” – mondta a spanyolnak.
Egészen pontosan 4,1 másodperccel, miután 1:25.395-öt futott a hiperlágyakon.
1:20.785 az új leggyorsabb idő, Räikkönen 4 tizedet adott Alonsónak. Egyre többen jönnek ki, a két Sauber is megjelent.
Intercoolert kell cserélni a Haas dán pilótájánál, aki többet már nem jön ki a 3. szabadedzésen.
1:18.952 a Sauber pilótájának ideje, mögötte Räikkönen is javított, 1:19.013 az ideje.
Egy pillanatra Bottas vette át a vezetést, de jött Leclerc és 1:18.433-ra szorította le a lécet.
A második szektor elején kicsit hibázott, de így is 1:17.836 alatt ért körbe, mögötte Sainz, Leclerc, Pérez, Ocon a sorrend.
Hidraulikai hibát jelentett a finn pilóta, miközbe a stadionban félreállt a Mercedesszel. Virtuális Safety Car van érvényben. Időközben Max Verstappen is feliratkozott, a második helyre sorolt be 82 ezreddel Vettel mögé.
Ahogy Ricciardónak és Magnussennek sem, utóbbinak azonban már nem is lesz. A Mercedes és a Red Bull pilótája a bokszban van.
Biztonságos helyre vitték a Mercedest, ismét szabad a pálya, kicsit több mint 10 perc van hátra.
Ki kell vizsgálják a hibát – mondta a Sky Sportsnak. Ha komoly gondról van szó, akár a finn pilóta részvétele is veszélybe kerülhet az időmérőn.
Nem is kevéssel, 777 ezreddel futott jobb kört a Ferrarinál. 1:17.059-cel áll az élen.
Szétválasztotta Leclerc-t és Vettelt, miután 1:17.725-öt ment. Mindkét Sauber remekül megy egyébként, Marcus Ericsson az 5. helyen áll.
A Ferrari finnje a második időt autózta, de 277 ezreddel ő is elmaradt a Saubertől.
A holland nagyot odapörökölt, 1:16.385-öt futott és 674 ezredet adott Leclerc-nek. Ricciardónak továbbra sincs mért köre.
A Mercedes pilótája a 2. helyre zárkózott fel, 153 ezreddel volt lassabb Verstappennél, Vettel lemaradása már 259 ezred a 3. helyen. Ricciardo is megérkezett, a 4. helyre jött be.
Ezt jelentette a holland a rádión, a tempóját mindenesetre egyelőre nem befolyásolta jelentősen a kisebb műszaki probléma.
Még maradt egy Grosjean féle kicsúszás az egyes kanyarban a végére, Verstappen pedig tovább javított az idején 1:16.284-re, mögötte Hamilton végzett a második, Vettel a harmadik helyen. A további sorrend, Ricciardo, Räikkönen, Leclerc, Sainz, Gasly, Ericsson, Hülkenberg. Köszönjük figyelmüket, várjuk Önöket a 20 órakor kezdődő időmérőn is. Viszontlátásra!