A Mercedesek pörögtek-forogtak, de megközelítették Vettelt
2018. július 28. 11:40
A péntek délutáni magabiztos formáját megőrizve Sebastian Vettel a Magyar Nagydíj utolsó edzésén is az élen zárt, az előnye viszont 59 ezredmásodpercre csökkent, mivel a Mercedes a jelek szerint magára talált, és csökkentett a lemaradásán.
A gyorsabbik versenyzőjük Valtteri Bottas volt,
Lewis Hamilton a 4. helyen zárt Kimi Räikkönen mögött, hiába faragott le többször is az idejéből. A csapattársánál nagyjából fél másodperccel volt lassabb.
Bár a Mercedes tempója javult, az autó nem viselkedett kezes bárányként a pilóták keze alatt: Bottas a 12-es kanyarnál egyszer lesodródott a pályáról, később pedig megforgott a sikánnál, és a szalagkorlátnak is nekicsúszott. Ugyanitt percekkel korábban Hamilton szintén megpördült nagy igyekezetében.
A potenciális eső elmaradt, az utolsó edzésen is nagy volt a forróság, az aszfalt hőmérséklete megközelítette a 60 fokot az utolsó percekben.
A Red Bull visszaesett az erősorrendben,
Daniel Ricciardónak és Max Verstappennek gyakorlatilag esélye sem volt, hogy beférkőzzenek a másik két élcsapat autói közé, a holland többször le is csúszott a pályáról.
Mindkettejüknek volt félreértése más pilótákkal, Verstappennek egyszer az ideális íven kocogó Charles Leclerc miatt kellett jobbra vágnia a célegyenes végi hajtűnél, Ricciardót pedig Magnussen akadályozta a gyors 3-as kanyarnál. A másik Haast vezető Romain Grosjean az egyik Force India vánszorgása miatt mérgelődött a tréning első felében.
A középmezőny élén a Renault végzett, a Haasok közé befurakodott Pierre Gasly a Toro Rossóval.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük kedves Olvasóinkat a Magyar Nagydíj harmadik edzéséről! Bár tegnap a meteorológia azt jelezte, ma délután lehet eső, az égbolt egyelőre nem mutat erre, ragyogóan süt a Nap, a levegő 27, az aszfalt máris 49 fokos. Pedig az FIA egy extra szett intermediate gumit is kiutalt minden autóhoz, hátha szükség lesz rá.
A tabellán Hamilton tegnap csak 5., Hamilton 6. lett, bár a Ferrarinál és a Red Bullnál is előrelépésre számítanak tőlük. Vettel nyilván nagyon örülne, ha az élen maradna és az Ezüstnyilak és az ő autója közé a Red Bullok is beférkőznének.
A Mercedes is ezzel küzdött, az időmérő szimuláción például egy kör alatt megfőzték őket, de a hosszabb etapokon sem tapadt jól az autó hátulja. Mario Isola ezt mondta a Pirelli napértékelőjén, amelyen a GPhírek is részt vett: "Az időmérő kulcsa az lesz, hogy a melegítő kör megfelelően sikerüljön az ultralágyakkal: az első gumik is álljanak készen, miközben a hátsókat nem szabad rögtön túlhevíteni. Ezt ki kell egyensúlyozni. Ha a futamon hasonló körülmények lesznek, nyilvánvalóan a hátsó gumik hőmérsékletére kell odafigyelni."
Pénteken a Sauber Ericsson autóján nem rögzítették megfelelően az egyik kereket a bokszkiállásnál, ez 5 ezer dollárba fájt nekik. A Renault pedig szokatlan hibát követett el, amiért 10 ezer dolláros mikuláscsomagot kaptak (felfüggesztve): véletlenül megcseréltek két két bal első abroncsot két gumiszettből.
Robin a Ferrari garázsában egy széken ülve figyeli, ahogy édesapja beöltözik. Már 10 perc sincs htára a kezdésig, az edzés egy órás lesz.
A Ferrari előző elnöke a héten hunyt el egy vállműtét komplikációi miatt, de a csapat eddigi hétvégi szereplését biztos örömmel figyelte volna. Verstappen nem gondolja, hogy a Red Bull legyőzheti a Ferrarit az időmérőn.
Még mindig. Alonso alulkormányzottságra panaszkodott, úgy néz ki, megint nehéz időmérő vár rá, a Williams pedig a rangsor végén szerénykedik. Meglátjuk, ma javul-e a két, szebb napokat látott csapat helyzete.
A garázs falának dőlve várja az edzés pillanatakon belüli kezdését. Tegnap elég sok időt vesztett egy műszaki hibából kifolyólag, de az eredményén ez nem igazán látszott a versenyszimuláción.
A Haas, a McLaren, a Sauber, a Toro Rosso pilótái, valamint Stroll rögtön megkezdték a munkát.
53 fok a hőmérséklete. A versenyzők sem szívesen izzadnak rajta, akik az előbb kijöttek rá, csak egy rendszerellenőrző kör erejéig tették, azóta visszatértek a depó hűvösébe.
Bonyolult jogi és pénzügyi műveletek zajlanak a Force India háza táján, ennek részeként a csapat papíron csődbe ment, de a hétvégén rajthoz tudnak állni. Bővebb információk a Hungaroringről:
És beül az autójába, nem siet. A Red Bullok szintén teljesítették az ellenőrző kört, most Räikkönen hajtja végre azt.
Az ultralágy gumival a finn az első, aki feliratkozik a tabellára, 1:17.110.
Fapofával figyel a holland a bokszban, a következő percekben ezek szerint nem tér vissza a pályára. Räikkönenen kívül csak Sainz vezet, aki 1 másodperccel lassabban ért körbe a Ferrarinál.
Az F1 hivatalos Twitter oldalán a célegyenes látványa kapcsán tegnap azzal viccelődtek, hogy ellopták néhány rajtkocka felfestését, most meg azon, hogy "töltődik be a pálya, 55%-nál jár."
Mármint Räikkönen mellett: Bottas, Hamilton és Vettel is kidugta az orrát a garázsból. Mindhárman az ultralágy gumit használják, a lágyon jelenleg Alonso, Grosjean és Magnussen köröz.
1:16.343-at futott, Bottas 16.9-et, Hamilton 17.2-t.
Ezért lelassított, de aztán nekivágott egy újabb körnek a 4. helyen álló pilóta. Räikkönen visszatért a bokszba.
Pénteken már megosztottunk egy közérdekű galériát arról, hogy Lewis Hamilton és Palvin Barbara is részt vett a Fashion Street létrehozásának 10. évfordulóján. Volt divatbemutató, táncosok, sportolók, celebek, elvétve autók is, valamint váratlan pillanatok, amikor láthatóan Hamiltonban is megállt az ütő, látva Palvint a hatalmas késsel a kezében.
Az egyik Force India vánszorgott előtte a 2-es kanyar felé menet, dühösen panaszkodott a rádión és integetett emiatt. "Mit művel?! – értetlenkedett. – Az út közepén..."
1:16.693-ra javította az idejét, a helyezése változatlan, továbbra is Vettel áll az élen. A Red Bullok még nem futottak mért kört, az 5-6. helyet a Renault-k foglalják el Gasly és Grosjean előtt.
Az előbb Grosjean volt egy ilyen eset kárvallottja, csapattársa viszont Ricciardónak okozott meleg pillanatokat a gyors 3-as kanyar kijáratánál, az ausztrálnak hirtelen jobbra kellett vágnia.
A derékszögű, 12-es számú jobbosnál fordult szélesen. A gumikopás érződik az eredményeken, az élmezőnyben szinte senki sem gyorsul az etapja előrehaladtával. Az aszfalt már 55 fokos.
A gumik szempontjából: a sárga oldalfalú lágyakon vezet, az élmezőny többi tagja nem használta még ma ezt a típust. A 6. helyen nyitott, Ricciardo 5., a hátrányuk 1 másodperc feletti Vetteltől.
Szintén a 12-es kanyart szélesítette ki, ahogy pár perce Bottas. Leclerc nem elégedett a fékekkel.
Most már nem vezet, de a visszajátszás szerint nemrég azt mondta rádión, valami berepült az autójáról a pilótafülkébe, amit nem tudott kiszedni. Verstappen kivételével mindenki visszatért a bokszba az élmezőnyből.
Elfékezte magát az első kanyarnál, majd az 5-ösnél is túl szélesen fordult a lágy gumin. Most csak öten köröznek, a többiek bizonyára az időmérő szimulációkra készülnek.
Megjelent egy friss szett ultralággyal, a 3. helyről próbál majd előrébb lépni. A hátránya eddig 7 tized volt csapattársától.
Leclerc az ideális íven kocogott a célegyenes végén, a gyors körre készülő Verstappennek jobbra kellett menekülnie a féktávon. Félreértették egymást, mutogattak is.
112 ezredre csökkentette a hátrányát Vetteltől, 1:16.455, de a németben is lehet bőven tartalék. Räikkönen az utolsó előtti kanyarnál lecsúszott kicsit az ívről.
Bottas az első szektorban még hátrányban volt Vettel idejéhez képest, a másodikban előnyre tett szert, amiből 114 ezredet megtartott a célvonalig. Hamilton viszont megforgott a sikánnál.
1:16.170 az ideje, az előnye azonban csak 59 ezred Bottashoz képest. Hamilton javított, de maradt 4. Räikkönen kicsit szélesre vette a pályát a sikán kijáratánál.
Percekkel Hamilton hibája után ő is megpördült ott, miután a bejárati rázókőre túl agresszívan hajtott rá. Ráadásul a szalagkorlátnak is nekiment, akár a váltója is sérülhetett.
Majdnem 1 másodperccel lassabb Vettelnél, Hamiltontól is másfél tized választja el. Úgy tűnik, az Ezüstnyilak legalább a Red Bullokat megelőzhetik az időmérőn.
579 ezredre csökkentette a hátrányát Vetteltől, de még mindig csak 4., Bottastól is messze van. Azt mondták neki, hogy az előző legjobb körében 10 fokkal melegedtek túl a hátsó gumijai.
Az élmezőny mögött Haas-Renault-Haas-Renault minta rajzolódott ki, itt lesz még nagy csihipuhi.
776 ezred hátránnyal az 5. helyet foglalta el, a 4. Hamiltontól 2 tizedet kapott. Pedig szemmel láthatóan mindent beleadott.
Hamilton egy próbarajttal tér vissza a pályára, Bottas és Alonso kivételével mindenki a pályán tartózkodik.
És átvette tőle a 9. helyet. Csapattársa, Hartley Hülkenberg elé bevágva a 11. pozícióba ugrott.
De a fal miatt most eleve nem térhetett vissza a pályára, mint Hockenheimben. A hajtű után a rázókövön csúszott meg és siklott át rajta.
Vettel végzett az élen, de úgy látszik, a Mercedes csökkentett a hátrányán és megelőzte a Red Bullt. Köszönjük a figyelmet, várjuk Önöket a 15 órakor kezdődő időmérőn is!