Nico Rosberg lépéshátrányba került a Brit Nagydíj második szabadedzésén, mivel vízszivárgás miatt egyáltalán nem tudott pályára lépni, és kénytelen volt focizással, majd Lewis Hamilton megfigyelésével tölteni a délutáni 90 percet. A Mercedesnél azonban nincs ok az aggodalomra, mert Lewis Hamilton ezúttal is az élen végzett, és Rosberget is csak elővigyázatosságból állították félre.
Paddy Lowe, a Mercedes technikai vezetője a Sky Sportsnak elmondta, egyelőre nem tudják, hogy mi okozza a problémát, de nem merték megkockáztatni, hogy tönkre menjen az erőforrás, ezért döntöttek úgy, hogy Rosberg inkább ne hajtson ki a pályára. A ma használt erőforrást már nem tervezik versenyen bevetni, de Lowe szerint meg akarják óvni arra az esetre, ha szükség lenne rá.
Miközben Rosberg a bokszban vesztegelt, Hamilton csak rótta a köröket, és az edzés bizonyos pontjain ismét olyan ijesztő előnnyel vezetett, mint a délelőtti szabadedzés során. A Ferrarinak az egykörös tempó alapján ismét van oka az aggodalomra, mert mindkét Red Bull eléjük tudott kerülni, és a hosszabb etapokon, a pályán is úgy tűnt, hogy ellenfeleik ezúttal jobb tempóra képesek.
Szimbolikus, de nem túl jelentőségteljes pillanata volt az edzésnek, amikor Hamilton a pályán megelőzte Vettelt, de akkor épp a Mercedes versenyzője volt előnyben a gumik terén, Vettel viszont később sem tudta lerázni magáról az adott etapban szintén közepes keverékkel autózó Max Verstappent, aki a Stowe kanyarban az előzést is megkísérelte, de nem járt szerencsével.
Kimi Räikkönennek egy látványos kicsúszás volt az egyetlen feltűnő megmozdulása az edzésen. A jövő évre is megtartott versenyző kemény gumikkal kezdett volna egy etapot, de megcsúszott, és majdnem a fal előtti kavicssávig sodródott, ám vissza tudott térni. Hasonlóan nehéz sors jutott Danyiil Kvjatnak is, a Toro Rosso nehéz vezethetőségére panaszkodott, és meg is pördült.
Műszaki gondok merültek fel a McLarennél: Jenson Buttont egy ponton lassú haladásra és a bokszba való visszatérésre kérték, de némi javítás után visszatért, és még gyorsulni is tudott egy új lágy gumiszettnek köszönhetően. Problémája akadt Felipe Nasrnek is, ő a rádión a kormányműre panaszkodott, Felipe Massa alulkormányzottsággal küzdött, Buttont a tapadás hiánya hátráltatta.
Ennek ellenére a McLaren tempója egyelőre ígéretes: Fernando Alonso csak Hamiltontól, a két Red Bulltól és a két Ferraritól kapott ki, így a 6. helyre ért oda, és Button is befért a legjobb 10 közé a 9. helyen. A Williamsnél Valtteri Bottas 7. helye alulról súrolja az elfogadhatóság határát, Massa viszont csak a 10. lett, miután még a 8. helyezett Romain Grosjean is befért elé.
A délutáni edzésre kissé megváltozott a szélirány, de alapvetően napos, kellemes maradt az időjárás, nagy kérdés, hogy Angliában ez mennyire várható a további két nap során is. Amennyiben így marad, Rosbergnek komoly feladatai lesznek, hogy Hamilton adatai alapján felzárkózzon a harmadik szabadedzésen, és formába lendüljön az időmérőre és a futamra is.
Köszöntjük olvasóinkat a Brit Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Nemsokára kezdünk, addig ajánljuk összefoglalónkat az első tréningről!
1990. július 8-án szerezte meg Alain Prost a Ferrari 100. győzelmét a Francia Nagydíjon. Ma pedig bejelentették, hogy Kimi Räikkönen jövőre is a csapat tagja marad.
A Twitteren azt írja, hogy befejezte a programot, amit előírtak számára, és nemsokára visszatér. Jövő héten a Mercedest tesztelheti.
86 esztendős korában elhunyt Carl Haas, az IndyCarból ismert Newman-Haas-Lanigan Racing egyik oszlopos tagja. Haas 1952-ben kezdett versenyezni, majd csapattulajdonosként az F1-ben, a Can-Amben, a NASCAR-ban, az IndyCarban és a CART-ban is részt vett. Utolsó éveiben Alzheimer kórban szenvedett, halálhírét családja közölte. Ron Dennis és Alan Jones is megemlékezett Haasról.
Rosberg mostanában nem fog autóba ülni, mert leszerelték a Mercedes padlólemezét, ő pedig a napsütésben fürödve dekázgat és focizik a trénerével. Fejhallgatót természetesen visel közben.
A mexikói kihagyta az első tréninget, most közepes gumikkal lépett pályára. Haryanto, Wehrlein, Alonso és Räikkönen is pályán van már.
Ez a leglassabb keverék a hétvégén, lehet, hogy hosszú etapot kezd? Gutiérrez közben közepessel 1:38.681-et futott, Wehrlein 1:49.600-val melegített.
10 évvel ezelőtt megszokott eredmény lett volna, most inkább csak átmeeti, hogy Räikkönen vezet 1:34.374-gyel, Alonso 952-vel a 2., Vettel pedig 1:35.404-gyel a 3. helyen áll.
Két egyéni legjobb szektort futott, de a harmadik szektorban lelassult. Így járt Alonso is, ő abszolút leggyorsabb volt a középső szektorban, de ő sem tudott előrébb lépni.
Azt kérdezte a Sauber mérnökétől, hogy melegen tartsa-e a gumikat vagy hűtse-e vissza őket, de nem segíthettek neki.
A Williams pilótája alig marad el a Ferraritól, 1:35.478-cal az 5. helyre jött fel. Bottas bő 3 tizeddel Vettelnél is jobb időt ment.
1:33.894-gyel ávette a vezetést, pedig a Copse kanyarban elhagyta a pályát is. Közepes gumikon autózik, és közben Hamilton is megjelent, szintén közepes abroncsokon.
Első mért körében 1:33.505-re javította a legjobb kört, majdnem 2 tizeddel vezet Ricciardo előtt. Rosbergtől egyelőre nem kell aggódnia, olajszivárgás miatt a bokszban rostokol.
Bő negyed óra telt el az edzésből, de a német versenyző várhatóan nemsokára visszatér. Kvjat kicsúszott az utolsó kanyarban, és letörte az első szárnyát.
Hamilton vezet, mögötte Ricciardo és Verstappen még 1:34-en belüli időre képes, Räikkönen és Vettel viszont már csak 1:34.374-re, és 548-ra volt elég jó. Mögöttük a két Force India következik, majd Bottas, aki alatt nagyon csúszkál az autó.
Az egyikük kezében egy letört alkatrész volt, a másik mutogatott neki valamit a pályán, aztán komótosan a szalagkorlát felé vették az irányt. Valószínűleg Kvjat autójának darabjait szedték össze az utolsó kanyarban.
Csak apró hibája volt, és egyébként is csak pénteken használják, holnap újat építenek be, jelentette a Sky Sports. Úgy tudják, hogy Rosberg autójából nem olaj, hanem víz szivárgott.
Ez nem meglepő, mert a Ferrarira feltették a lágy gumikat, így a német versenyző mindhárom szektorban abszolút leggyorsabb volt. 1:32.570 a referencia idő, ez majdnem 1 másodperccel gyorsabb Hamilton közepes gumival futott körénél.
A Mercedes szerelői úgy készültek, hogy nemsokára kiengedik a német pilótát, de egyszer csak visszatették a versenyző elé a monitort, és továbbra is várakozó állásponton hagyták. Egy pillanatra látszott, hogy közepes gumi van az autóján.
Oda is csapott a lovak közé, 1:31.660-nal majdnem 1 másodpercet adott Vettelnek. Ő az első köre óta nem tudott javítani ezzel a gumiszettel.
Lágy gumival 1:32.051-et ért el, ezzel nagyjából félúton beékelődött a Mercedes és a Ferrari közé. Räikkönen lassabb volt Vettelnél, csak 1:32.898-at futott.
Azóta sokat javultak az idők, de a történelmi hűség kedvéért íme, mi volt az állás 20 perc után.
Szétszedték a Mercedest, és Rosberg jobbnak látta, ha inkább kiszáll a pilótafülkéből. Az edzés első felét már biztosan kihagyja. Levette a sisakot is.
A Sky Sports szerint valami nincs rendben az autójával, és már nem lesz idő megjavítani az edzés során. Ezzel Hamilton nagy előnybe kerül.
Lágy gumival felzárkózott csapattársa mögé, 1:32.286-tal Vettelt is megelőzi. Bottas szintén lágy gumival próbálkozik, egyelőre a 6. helyen áll, 7 tizedmásodperccel Räikkönen mögött.
Kvjat káromkodik is amiatt, hogy nehéz vezetni az autót, a visszajátszásokon pedig az látható, hogy Sainz is megjárja a pálya minden oldalát, a füvet is beleértve.
A Sky Sport szerint ezért vissza kellett térnie a bokszban, most javítják az autót. Ez fontos időszak, most kezdődnek a hosszabb etapok, Hamilton is nemrég lépett pályára.
Alonso szerint megváltozott a szélirány és gyülekeznek a felhők Silverstone fölött. Ez egyelőre a közvetítésben ne igazán látszik.
Különböző gumikat kaptak az élmezőny tagjai, de többen használtakat, köztük Vettel is, aki közepes gumikon van. Hamilton használt lágyakkal meg is előzte őt a Hangar egyenesben. Verstappen is használt lágyakkal poroszkált a pályán.
Nincs szerencséje a korábbi világbajnokoknak, Räikkönen majdnem a kavicságyig csúszott a bukótérben, Button autója pedig megadta magát, a csapat azt kérte, hogy lassan autózzon vissza a bokszba.
Nasr a kormányzásra panaszkodik, őt is lassításra kérték.
Vijay Mallya szerint hetekkel ezelőtt magukhoz kötötték Sergio Pérezt, de az Autosportnak elárulta, szerinte Pérez menedzserének az a dolga, hogy kétségben tartsa a közvéleményt. Ez sikerült is, ennek ellenére Kimi Räikkönen maradt a Ferrarinál. Pérez menedzsere Julian Jakobi, aki korábban Ayrton Senna ügyeit is intézte.
Rádión jelentette ezt. A sok elnyújtott, gyors kanyarban nem ritka ez a probléma. Button közben visszatért a pályára, szerinte "hihetetlenül" alacsony a tapadás. Hamilton állóra fékezte az autóját, de a lágy gumija látszólag nem sérült jelentősen.
Használt szettel köröz, természetesen jóval lassabb az új lágy gumival futott körénél, hiszen valószínűleg az általa cipelt üzemanyag szintje is magasabb.
Vettel feltartja Verstappent, Ricciardo pedig Räikkönen előtt halad, de ők nem akadályozzák egymást. Ricciardo használ lágy gumikon van.
Button tőlük arrébb új lágy szettet kapott.
Mindketten közepes gumikkal mentek, Vettel a Stowe-ban nem hagyott helyet ellenfelének, de még talán épp belefért. Aztán kiállt a bokszba.
A 10. helyen áll jelenleg, előrébb már nem is fog kerülni, mert kiszállt az autóból. Csapattársa, Valtteri Bottas egy kicsit jobban áll, és még megy is tovább, egyelőre a 7. helyezett.
Használt szettet szereltek az autóra, ezzel Vettelre bízzák a két lágyabb keverék tesztelését, Räikkönen nemrég a keménnyel körözött.
A Ferrari versenyzője jobbnak látta, ha inkább kimegy kereket cserélni.
Adott a bal elsőnek, de mivel nem az a terhelt kerék, nem sérült meg nagyon a futófelület. Többet már egyébként sem kell mennie vele, mert vége a szabadedzésnek, és megint ő végzett az élen.