Vágólapra másolva!
A Malajziai Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén egyértelmű sorrend alakult ki: a Mercedesek, a Ferrarik és a Williamsek párban követték egymást. Mögöttük Ricciardónak sikerült beférkőznie a Toro Rossók elé.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül30 bejegyzés

Nico Rosberg vette át a kezdeményezést Lewis Hamiltontól a Malajziai Nagydíj utolsó szabadedzésén, a közepes keverékű Pirelliken szűk két tizedmásodpercet verve csapattársára. Szepang aszfaltja még forróbb volt, mint péntek délután: 62 fokosra is melegedett, ami már necces a gumik szempontjából.

Az edzés végére szokatlanul egyértelmű sorrend alakult ki. A Mercedesek, a Ferrarik és a Williamsek párban követték egymást a tabellán, sőt a Toro Rossók is így végeztek volna mögöttük, ha Daniel Ricciardo nem férkőzik be eléjük a Red Bull-lal. A Ferrari hátránya 5, a Williamsé 7 tized volt a Mercedeshez képest, de a csapattársak között csak pár ezredes különbség alakult ki.

Kimi Räikkönen annak ellenére végzett 21 ezreddel Sebastian Vettel előtt, hogy a kemény gumikkal rögtön az edzés elején balhátsó defektet kapott, ezért csak később, az időmérő-szimuláció lebonyolításához térhetett vissza a pályára. Felipe Massa 15 ezredet vert Valtteri Bottasra.

Ezúttal Rosberg volt a gyorsabb a Mercedes versenyzői közül Forrás: Daimler

A forró aszfalton több kisebb kicsúszás történt, és a versenyzők rendszeresen állóra fékezték az első kerekeiket. Roberto Merhi ezúttal a 9-es kanyarnál pördült meg, de ezúttal nem ragadt a kavicságyban, és Sergio Pérez is lesodródott a pályáról egy látványos elfékezést követően. A legérdekesebb incidens főszereplője Räikkönen volt, aki mérges lett Romain Grosjeanra, mert úgy érezte, egykori lotusos csapattársa nem engedte el őt egy előzési kísérlet során.

A köridők a nem ideális pályaviszonyok miatt ezúttal nem javultak, hanem romlottak az egy évvel ezelőttihez képest: Rosberg majdnem 7 tizeddel lassabb volt, mint tavaly ilyenkor. A lista alján a Manorok zártak, közülük csak Merhi fért be a 107 százalékon belülre – igaz, Will Stevens autójával elektronikai zűrök voltak.

Fernando Alonso ugyan mindent megtett, hogy minél feljebb tornázza a McLarent, de a 10 órakor kezdődő időmérőn így is nehéznek ígérkezik továbbjutnia a Q2-be. Jenson Button belsőégésű motorjáról pedig a pénteki edzések után kiderült, hogy menthetetlenül tönkrement, ezért kicserélték, és a brit versenyzőnek elvileg csak három egysége maradt a fennmaradó 18 futamra.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

07:44
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Megint hőség van

Jó reggelt! Ma már barátibb időpontban kezdődik a Malajziai Nagydíj programja, mégpedig a harmadik szabadedzéssel. Továbbra is gyönyörű idő van Szepangban: a levegő 37, az aszfalt 56 fokos, és szépen süt a nap. Az időmérőn azonban 60 százalék a valószínűsége az esőnek...

07:53
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Nem kezdett simán a Mercedes

Bár tegnap délelőtt Rosberg, délután pedig Hamilton érte el a legjobb időt, a brit motorhibával és telemetriai problémákkal küszködött, így aztán Räikkönen beférkőzött a 2. helyre, alig 4 tizedes lemaradással. A Ferrari kifejezetten jól áll, a hőség kedvezhet nekik - elemzésünkből kiderül, hogy szerencsés esetben akár az egyik Mercedest is elkaphatják.

07:57
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Zöld zászló!

A csapatok egyből akcióba is lendülnek, Stevens az első, aki kimegy a pályára a Manorral. Mögötte Räikkönen, Vettel, Bottas, Maldonado és mások nekivágnak az ellenőrző köröknek. Az aszfalt már 59 fokos.

08:01
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Button elvesztett egy motort

A Honda a tegnapi edzések után felfedezett egy végzetes hardverhibát a belsőégésű motorjában, amelyet nem is használhat majd többet a szezon folyamán. Ezért elvileg mind neki, mind Alonsónak három motorral kellene teljesítenie a maradék 18 nagydíjat. A csapatok ugyan megegyeztek abban, hogy négyről ötre növelik a keretet, de ezt még az FIA-nek is jóvá kell hagynia. Egyébként a Sky szerint az egyik terv az, hogy a plusz motort csak a szabadedzéseken lehetne használni.

08:02
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Megvan az első mért kör

Stevens teljesíti a Manorral 1:49.397 alatt. Tegnap Hamilton 1:39.790-es köre volt a leggyorsabb - a köridők nem javultak annyit a tavalyihoz képest, mint Melbourne-ben, de ennek a durva pályahőmérséklet lehetett az oka.

08:06
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Már Kvjat vezet

1:41.980-as kört futott, természetesen még a kemény gumikon, megelőzve az egy pilanatra az élre álló Ricciardót. A tegnapi edzések az ausztrál számára is döcögősen alakultak, a motorjában csak öt henger járt. Kvjat viszont 4. lett délután, ami azt mutathatja, hogy a Red Bull potenciálisan erős. Itt már elégedettebbek voltak a Renault vezethetőségével, mint Melbourne-ben.

08:09
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Légkondi van a Mercedes garázsában

Ez nem annyira egyértelmű, mint hinnénk, mert a garázsok egyrészt nyitottak a bokszutca felé, másrészt ideiglenes a berendezésük. A Mercedesnél azonban gondoltak a szerelőkre, és egy gigantikus mobil klímát helyeztek el a garázs hátuljában, a hideg levegőt a tető alatt húzódó hidakból fújják ki. Ez energetikai szempontból nyilván nem túl gazdaságos, viszont a személyzet munkájának hatékonyságát biztosan növeli.

08:11
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Már kilencen tettek meg mért kört

A sorrend Kvjat, Ricciardo, Sainz, Verstappen, Maldonado, Ericsson. Merhi az egyetlen, aki még nem járt a pályán.

08:12
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

61 fokos az aszfalt

A hivatalos időmérő monitor legalábbis ennyit mutat: ez melegebb a tegnapinál is. Kíváncsiak vagyunk, a Pirelli mennyit fog mérni.

08:14
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Räikkönen majdnem ütközik

Grosjeant akarja megelőzni a belső íven, de az autóik majdnem összeérnek. "Ez a fickó egyszerűen rám húzta a kormányt" - panaszkodik Räikkönen a rádióban egykori csapattársára. És a baj csőstül jön: be is hívják a bokszba, mert hátsó defektje van, bár ennek nincs köze az incidenshez. Viszont ciki, mert ez az egy szett kemény gumi állt a rendelkezésére az edzésen, tehát majd csak a közepes garnitúrával mehet ki a pályára.

08:17
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Nem ideálisak a pályaviszonyok

Verstappen a rádión arról számol be, hogy "hihetetlenül könnyű blokkolni az első kerekeket." Ezt megtapasztalja Pérez is, aki a 9-es kanyarban kockásra fékezi a balelső gumiját, és még ki is csúszik a kavicságyba, ahonnan sikerül visszaevickélnie azért.

08:20
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Hamilton nem is ül az autójában

Nem tudjuk, hogy megint valami gondja van-e, vagy csak később akar kimenni a pályára, de napszemüvegben áll a garázs sarkában. Rosberg viszont épp most állt meg a bokszkijáratnál, hogy gyakorolja a rajtolást. Hét versenyző még nem iratkozott fel a tabellára, köztük a Ferrarik és a McLarenek.

08:22
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Merhi megint kicsúszott

Ez így nem lesz jó: tegnap is elásta a kavicságyba a Manort, most pedig a 9-es kanyar féktávján mutatott be egy csinos piruettet. A hátsó kerekei most is a kavicsban kötöttek ki, de legalább újra tudott indulni ezúttal.

08:24
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Rosberg átveszi a vezetést

1:40.392-es körével 1,6 mp-t ver az eddig vezető Kvjatra, de Bottas azonnal felzárkózik mögé - 9 tizedes hátránnyal. Ricciardo még gyorsabb kört fut, csak 2 tizeddel marad le a Mercedestől, viszont ő már a közepes gumikat használta ehhez, amelyek kb. 0,8-1,0 mp-vel tudnak többet a keményeknél az első körben.

08:25
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

A sorrend

Fél órával az edzés kezdete után: Rosberg, Ricciardo, Massa, Bottas, Kvjat, Sainz, Verstappen, Grosjean, Maldonado, Ericsson. Csak Ricciardo tette meg a körét a közepes Pirelliken.

08:27
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Vettel felzárkózik Rosberghez

Igen, a Ferrari ismét gyors: a kemény gumikon is csak 0,140 mp-vel lassabb a Mercedesnél, és az utolsó szektorban abszolút legjobb részidőt ér el. Rosberg azonban újra javít, és 0,280 mp-re növeli az előnyét, most pedig Hamilton is megjelent a pályán végre

08:29
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Hamilton a 4. helyen kezd

A középső szektora nem volt valami izmos, egyelőre 0,765 mp-vel lassabb Rosbergnél. Massa elfékezte magát, és kifutott a 4-es kanyar aszfaltozott bukóterébe.

08:34
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Hamilton marad a 4. helyen

Az első szektorban abszolút, a középsőben egyéni legjobb szektort futott, de egy nagy elfékezés miatt így is csak 2 tizedet faragott le az előző idejéből. "A féktávok ma nagyon össze-visszák" - mondja rezignáltan a rádióba. Az autót most kell magára szabnia, mert tegnap alapbeállításokkal ment. Közben Kvjat közben kipróbálta a közepes gumikat, de ő is elfékezte magát, és maradt a 7. helyen.

08:36
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Már mindenkinek van mért köre

Az utolsó helyen Räikkönen áll, aki a balhátsó defekt miatt kimaradt a kemény gumis buliból, és majd csak a közepes keverékkel térhet vissza a pályára. A sorrend az élen: Rosberg, Vettel, Ricciardo, Hamilton, Massa, Bottas, Kvjat, Sainz, Verstappen, Grosjean, Alonso, Maldonado. A McLaren egész ütőképes, noha pár századdal Alonso is elmarad tegnap délutáni legjobbjától.

08:38
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Egy szép ellenkormányzás

Figyeljék csak, merre áll Hamilton kormánya! Jó kép:

Úgy tűnik, Hamilton Mercedesén éppen az első futóművet állítják át.

08:41
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Ricciardo újra pályán

Ahogy az előbb, most is a közepes Pirellinek ment ki. Kvjat nagyon elégedetlen az autójával, Verstappen pedig heves vibrációra panaszkodott az előbb. Most vihar előtti csend van, csak Ricciardo motorjának hangja hallatszik. A többiek hamarosan nekivágnak az időmérő-szimulációjuknak.

08:43
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

A végsebességek

Tegnap a Williams volt a leggyorsabbak az egyenesben, most a Lotus az. A Ferrari kicsit alacsonyabb sebességet ér el a Saubernél:

08:47
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Mindenki közepes gumikra vált

Rosberg, Bottas és Massa is ezeken ment ki a pályára, vagyis megkezdődnek az időmérő-szimulációk. A köridők akár egy másodpercet is javulhatnak - különösen kíváncsiak vagyunk, mire lesz képes ezekkel a gumikkal a McLaren, Alonso ugyanis egyelőre a 11. helyen áll.

08:48
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

50 fok is lehet a pilótafülkében

Nem csoda, hogy Button - akinek az autóján még a futóművet állítják - hideg levegőt fújat magára.

08:49
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Rosberg 6 tizedet javít

1:30.690-es idővel erősíti meg a helyét az élen, Bottas 7 tizedes hátránnyal zárkózik fel hozzá.

08:51
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Räikkönen 2.

0,555 mp-vel Rosberg mögött fejezi be a körét, de a Williamseket megelőzi másfél tizeddel. Massa 15 ezredet vert Bottasra.

08:52
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Hamilton lassabb Rosbergnél

0,184 mp-vel gyengébb kört fut csapattársánál, aki az első szektorban újra javít. Vettel még csak most fogja megkezdeni az első körét a közepes gumikon.

08:54
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Vettel csak 4.

21 ezreddel lassabb Räikkönennél, a sorrend így: Rosberg, Hamilton, Räikkönen, Vettel, Massa, Bottas, Ricciardo, Sainz, Verstappen, Ericsson. Alonso 6 tizedet javított tegnai eredményén, és a 15. helyen áll. Hamilton már ki is szállt az autójából.

08:57
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Merhi gyorsabb Stevensnél

A lista alján a Manorok vannak, de Stevens autójával kapcsolatban valamilyen probléma merült fel, úgyhogy csak 6 kört tett meg.

08:57
március 28, 2015
Vágólapra másolva!

Az edzésnek vége

Rosberg végzett az élen Hamilton és a Ferrarik előtt. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval, majd röviddel 10 óra előtt az időmérővel is.