Grosjean vette át a vezetést a melbourne-i esőben
2013. március 16. 03:48
Köszöntjük kedves olvasóinkat! Magyar idő szerint 4 órakor megkezdődik az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzése, a csapatok az időmérő előtt utoljára próbálhatják ki az autóikat. Tegnap mindkét gyakorláson Sebastian Vettel végzett az élen, de biztatóan kezdett a Mercedes, a Ferrari és a Lotus is. A McLarenek gyengén szerepeltek, az istálló is elismerte, hogy egyelőre túl lassú az autójuk. A tegnapi első edzésről bővebben itt, a másodikról itt olvashat.
A helyi idő szerint 14 órakor kezdődő edzésen azonban valószínűleg száraz lesz a pálya, bár később visszatérhetnek a záporok.
A riválisok azt állítják, végig tisztában voltak vele, hogy a Red Bull a téli teszteken nem mutatta meg, mire képes valójában. A Mercedes, a Ferrari és a Lotus azonban úgy érzi, nincs akkora lemaradásuk, mint tavaly év végén.
A tegnapi edzéseken futott köridők alapján úgy tűnt, az olaszok hosszabb etapon körönként fél másodperccel gyorsabbak voltak a Red Bullnál. A feltételezések alapján azonban a Ferrarikban 30 kilóval több benzin volt - ha ez igaz, akkor máris a Red Bull javára fordul a mérleg.
A szárnybeállításokat azonban változatlanul hagyták. Pénteken több mint két másodperccel voltak lassabbak, mint a Red Bull.
Gutiérrez, Vergne és Ricciardo hajt először a pályára, majd a mezőny nagy része követi őket.
Máris többen megtették első mért körüket, jelenleg Webber áll az élen 1:30.288-as idővel. Őt Van der Garde, Pic és Sutil követi.
Most Massa a leggyorsabb, ideje 1:27.407 a közepes gumival. A tegnapi második edzést Vettel 1:25.908-as idővel nyerte.
Egyre sötétebb felhők gyülekeznek a pálya felett, valószínűleg ezért sietett mindenki a pályára. Alonsónak most szóltak a rádión, hogy közeledik az eső, ezért hamarosan felteszik az autójára a szuperlágy gumikat. Jelenleg 50 százalék az esélye, hogy az időmérőn esni fog.
A mexikói nincs is a garázsban, a szerelők dolgoznak a McLarenen, most vették le a motorborítást.
A bokszutcában már zuhog, és a nézők is veszik elő az esernyőiket. Közben Grosjean állt az élre, 1:26.929-es idővel.
Az eső elől. Giedo van der Garde számára ez különösen bosszantó lehet, hiszen ő a tegnap délutáni kicsúszása miatt ki sem próbálhatta a szuperlágy gumikat. Ha az időmérőn száraz lesz a pálya, élesben kell tesztelnie az abroncsokat.
A zápor a vártnál korábban érkezett, a legtöbb istálló pont a pályára küldte versenyzőit a szuperlágy gumikon. Hamilton, Maldonado, Bottas és Chilton nem is tudott mért kört futni.
Legalábbis a versenyzők szerint. A tesztpilóta, Gary Paffett nyilatkozta a BBC-nek, hogy Button és Pérez az edzés elején megtett néhány kör alatt máris javulást érzett a tegnapi formájukhoz képest.
Senki nem merészkedik ki a vizes pályára, de most úgy tűnik, kevésbé esik. Martin Whitmarsh esős időmérőre számít.
A Marussia újonca nem tudott első sebességi fokozatba kapcsolni, az esőszünetet kihasználva a csapat megpróbálja kijavítani a hibát.
Az edzés elején még 23 fokot mértek, már csak 18 fok a hőmérséklet. Az aszfalt 19 fokos.
A brazil az első, aki kockázatot vállal, és kihajt a vizes pályára. Az esőgumikat használja, óvatosan teljesíti a körét.
A Ferrari időközben körbeért a pályán, 1:47-es kört futott. Egyre többen vannak a pályán, Alonso is kipróbálja az esőgumikat.
Massa a 8-as kanyarban majden kicsúszott, a Ferrari figyelmeztette is Alonsót, hogy óvatosan vezessen. A 6-os kanyart Gutiérrez is nehezen vette be, de egyelőre mindenki a pályán tudta tartani az autóját. Most már a mezőny nagy része a pályán tartózkodik.
Hamiltonnak nincs ilyen problémája, meg is tette első mért körét, de az esőben csak 1:49-es körre volt képes.
Rosberggel közölték rádión, hogy hamarosan intermediate gumikra válthatnak. A Force India Di Restára bízza a döntést, hogy mikor jön be a bokszba kerékcserére.
Alig negyed órával az edzés vége előtt Hamilton, Vettel és Webber is intermediate gumikért hajtott a bokszba. Hamilton szerint nagyon gyorsan szárad a pálya.
Szép lassan a pálya szélére kormányozta a Red Bullt, műszaki hiba miatt állt meg a 4-es kanyar bukóterében. A Red Bull szerint a hidraulika hibásodott meg, tegnap KERS-problémája volt a németnek.
1:40.0-ás kört futott intermediate gumikon, a többiek is folyamatosan gyorsulnak. Grosjean száraz pályán futott idejét azonban nyilvánvalóan nem veszélyeztetik.
Majd Van der Garde is követte a példáját. Hülkenberg is látványosan csúszott le a pályáról a 12-es kanyarban, de mindenki folytatni tudta a körözést.
Most Grosjean és a Toro Rossók a leggyorsabbak az intermediate gumikon. A Ferrari már egy ideje nem köröz, Alonso csupán 7 kört tett meg az edzésen.
A kockás zászló meglengetése után a Safety Car hajott a pályára, hogy gyakorolja a körözést esős körülmények között. Grosjean maradt az élen az edzés elején elért 1:26.929-es köridejével, mögötte Alonso, Massa, Di Resta és Räikkönen végzett. A csapatok bosszankodhatnak, hiszen a magyar idő szerint 7 órakor kezdődő időmérő előtt nem tesztelhették rendesen a szuperlágy gumikat.
Romain Grosjean bizonyult a leggyorsabbnak az Ausztrál Nagydíj utolsó szabadedzésén, a gyakorláson elért eredmények azonban nem mérvadóak, hiszen alig negyed óra elteltével zuhogni kezdett az eső Melbourne-ben. A csapatok így nem tudtak ideális körülmények között felkészülni az időmérő edzésre, bár könnyen lehet, hogy késő délután sem száraz pályán kell majd körözniük.
Az edzés a szokásosnál mozgalmasabban kezdődött, hiszen mindenki megpróbált néhány mért kört futni száraz körülmények között. Először Mark Webber, majd Felipe Massa állt az élre, végül Grosjean vette át a vezetést 1:26.929-es körével. A Lotus a közepes gumikon 71 ezreddel előzte meg Fernando Alonsót, aki két és fél tizedet vert csapattársára. Mögöttük Paul di Resta, Kimi Räikkönen és a két Toro Rosso végzett, Daniel Ricciardóék azonban már majdnem egy másodperccel elmaradtak Grosjean idejétől.
Az eső pont akkor érkezett meg, amikor a pilóták a szuperlágy gumikon hajtottak volna ki a pályára, így senki nem tudott értékelhető köridőt elérni a gyorsabb abroncsokon. Négy versenyző - Lewis Hamilton, a két Williams és Max Chilton - a közepes gumikon sem futott mért kört, csak vizes pályán próbálkoztak. Az eső körülbelül húsz percig esett, az edzés vége felé azonban rohamosan kezdett száradni a pálya, az esőgumikat hamar felváltották az intermediate-ek.
A vizes pályán sokat csúszkáltak a versenyzők, azonban a kisebb pályaelhagyások után mindenki vissza tudott térni az aszfaltra. Az edzést csupán Sebastian Vettelnek kellett idő előtt befejeznie, de vele sem az eső babrált ki, hanem az autója: a csapat rádión szólt neki, hogy a Red Bullban megszűnt a hidraulikai nyomás, így le kellett parkolnia a pálya szélén. Vettelnek már a pénteki edzéseken is voltak műszaki problémái, akkor a KERS nem működött rendesen az autójában.
A magyar idő szerint reggel 7 órakor kezdődő időmérő edzés előtt szinte lehetetlen megjósolni, milyen időjárási körülmények fogadják majd a csapatokat. A nap folyamán ugyanis további záporokra lehet számítani, de lehet, hogy ezek csak az edzés után érik el a pálya területét.