Hamilton délután is a vb-esélyesek előtt végzett Brazíliában
2012. november 23. 18:48
Lewis Hamilton a délelőtti idején egy tizedet javítva a Brazil Nagydíj második szabadedzésén is legyőzhetetlennek bizonyult. Ezúttal is Sebastian Vettel került hozzá a legközelebb, mögöttük Mark Webber, majd a két Ferrari végzett. A délutáni edzés kevésbé volt szoros, Vettel több mint 2 tizeddel, Webber pedig már fél másodperccel maradt el a McLarentől.
Délutánra jelentősen megemelkedett a hőmérséklet, a levegő 32, az aszfalt 49 fokos volt az edzés elején. Ez több csapat számára is problémát okozott, Kimi Räikkönen például arra panaszkodott, hogy a túlmelegedett abroncsok miatt egyáltalán nincs tapadás. A súlyos anyagi problémákkal küzdő HRT-ket pedig az edzés első felében ki sem küldték a pályára, arra hivatkozva, hogy túl forró az aszfalt.
Bár a Pirelli 2013-as kísérleti gumijai délután is elérhetőek voltak a csapatok számára, csak a kisebb csapatok versenyzői használták őket az edzés elején. A többiek a kemény abroncsokon kezdték meg a körözést, ezeken sokáig Vettel, majd Fernando Alonso volt a leggyorsabb. A közepes gumikon először Romain Grosjean állt az élre az edzés felénél, majd Hamilton helyreállította a rendet: 1:14.026-os kört futott, amely a gyakorlás végéig legyőzhetetlen időnek bizonyult. Az élcsapatok az utolsó fél órában megtankolt autóval teljesítettek hosszú etapokat. A két McLaren egyébként eltérő szárnybeállítást használt: Jenson Button szárnya sokkal laposabb volt, mint Hamiltoné, így gyorsabb volt az egyenesekben.
Alonso megint az 5. helyen végzett, ezúttal azonban több mint fél másodperccel maradt el a győztes idő mögött, és csapattársa, Felipe Massa is befért elé. Mögöttük a két Mercedes következett, ők a második edzésen nem használták a dupla DRS-t, elzárták a nyílásait a hátsó szárnyvéglapon. A két Force India befurakodott a Lotusok közé, Grosjean a 8., Räikkönen pedig a 19. lett. A finn az edzés közepén futóműproblémával is küzdött, de ezúttal nem vesztett annyi időt, mint délelőtt, a gyújtótekercs repedése miatt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Vasárnapra szinte biztosan esőt jósolnak, így Martin Whitmarsh szerint nem igazán tudják majd felhasználni a ma gyűjtött adatokat. Abban reménykedik, hogy legalább az időmérő száraz lesz.
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Brazil Nagydíj második szabadedzéséről élőben készített tudósításunkban! A délelőtti gyakorláson rendkívül szoros eredmény született: Hamilton mindössze 9 ezreddel előzte meg Vettelt, de a 4. helyezett Button hátránya sem érte el az egy tizedet. Alonso 2,6 tizedes lemaradással az ötödik helyen végzett. A részletes eredménylistát és a szöveges összefoglalónkat itt olvashatják.
A hétvége előrehaladtával egyre nagyobb valószínűséggel kell esővel számolni, de úgy tűnik, az időjárás pénteken még megkíméli a csapatokat, délután is szép időben kezdődik meg az edzés.
Pénteken a versenyzők a 2013-as gumik prototípusából is kaptak két-két szettet, a legtöbben, köztük Hamilton is ezzel érték el a legjobb idejüket. A McLaren szerint ezen a gumin gyorsabb volt az autójuk, de egyelőre túl kevés kört tettek meg ahhoz, hogy komolyabban értékelni tudják az új gumik teljesítményét. A két Red Bull az idei abroncsokon végzett a 2-3. helyen.
A délelőtti körülményekhez képest jelentősen emelkedett a hőmérséklet, a levegő már 32, az aszfalt 49 fokos.
Tizenkét versenyző azonnal a pályára hajtott egy ellenőrző körre, perceken belül valószínűleg a többiek is csatlakoznak hozzájuk.
A versenyzők máris nekiláttak az érdemi munkának, már többen is megtették első mért körüket. Egyelőre a két Lotus áll az élen, Grosjean majdnem fél másodperccel előzi Räikkönent.
Már Webber vezet Hamilton előtt, ideje 1:15.594. Ez még majdnem 1,5 másodperccel lassabb, mint Hamilton délelőtti ideje.
A Lotus ezért kicserélte az alkatrészt, és az összes gyújtógyertyát is, így megoldódott a probléma.
Még csak néhány kört tett meg a kemény Pirelliken, de azt mondja, hátul teljesen elment a tapadás.
Néhány pillanatig Alonso állt az élen, de a mögötte érkező német 48 ezreddel jobb kört futott. Most 1:15.226 a legjobb idő, ennél sokkal gyorsabb körök várhatóak.
Az első mért körök megtétele után mindenki visszatért a bokszba, hogy elvégezzék a szükséges beállításokat.
De la Rosa és Karthikeyan még nem járt a pályán, az autókon még kerekek sincsenek. A Sky Sports megkérdezte a csapatfőnököt, Luis Pérez-Salát, miért nem köröznek. A spanyol azt válaszolta, hogy túl meleg van.
Vettel, Button, Alonso, Webber, Hamilton, Rosberg, Massa, Schumacher, Senna, di Resta.
De egyelőre még csak a kisebb csapatok versenyzői használják, a két Marussia és Vergne.
Előző próbálkozásával még 1 tizeddel elmaradt Vetteltől, a következő körben azonban sikerült megelőznie: 76 ezredet vert a németre, így 1:15.150-es idővel áll az élen.
Az élcsapatok versenyzői közül az ő autójára tették fel először a lágyabb keveréket, 32 ezreddel maradt el Alonsótól.
Ezzel azonban nem veszített annyi időt, mint délelőtt, már a 16. körében jár. Már ő is a lágy gumikat használja, a 6. helyre jött fel.
Ő az első, aki 1:15 alatti időt futott, 1:14.994-gyel állt az élre. Egyre többen rakják fel a közepes gumit, de a Red Bull, a Ferrari és a McLaren versenyzői egyelőre a bokszban várakoznak.
Nem viszik túlzásba a körözést, 5-5 kör megtétele után ismét a bokszba hajtottak. Közben Hamilton és Massa autójára is felrakták a közepes gumikat.
Az istálló még nem jelentette be a 2013-as felállását, de a tartalékpilóta, Valtteri Bottas szinte biztosan nagyobb szerephez jut jövőre. A finn mosolyogva nyilatkozta a Sky Sports riporterének, hogy "nagy reményei" vannak a williamses szerződéssel kapcsolatban.
A közepes gumikon 1:14.026-os kört futott. A 2. helyre - szintén a lágyabb keveréken - Webber jött fel, de a hátránya majdnem fél másodperc.
Már a Ferrarik is a közepes gumikon próbálkoznak, de a brit őrzi fél másodperces előnyét. Ezen a rövid pályán ez óriási különbségnek számít.
A közepes gumikon az első szektorban még gyorsabb volt Hamiltonnál, de végül 274 ezreddel mögötte végzett.
Hamilton, Vettel, Webber, Massa, Alonso, Schumacher, Rosberg, Button, Grosjean, di Resta.
A Senna-S kijáratát rontotta el, az autója látványosan pattogott a rázóköveken. Úgy tűnik, a Sauber nem sérült meg, a japán folytatja a körözést.
1:19.5-ös körre törekednek a nehéz autóval.
A francia műszaki hiba miatt állt félre, lengetik a sárga zászlót. A középső szektorban így lassítani kell.
A Lotuson elöl és hátul is túlmelegedtek az abroncsok, Räikkönen közölte a rádión, hogy egyáltalán nem tapadnak a gumik.
A versenyzők többsége 1:19-es köröket fut, nyilvánvalóan alaposan megtankolták az autókat. Hamilton idejét így senki nem veszélyezteti.
A hátsó szárnyvéglapon elzárták a nyílásokat. Schumacher a 6., Rosberg a 7. helyen áll, több mint 6 tizeddel maradnak el Hamiltontól.
Alonso a kemény, Massa a közepes gumikon fut hosszú etapot, a csapat így össze tudja hasonlítani a két keverék teljesítményét. A McLaren tempója megtankolt autóval is jónak tűnik, Button és Hamilton is 1:19.3-os köröket fut, tizedekkel gyorsabbakat, mint ellenfeleik. Természetesen nem tudni, pontosan mennyire tankolták meg az autóikat.
A gyakorlás végén már senki nem törekedett a legjobb köridő elérésére, így Hamilton gond nélkül megőrizte az első helyét 1:14.026-os körével. Mögötte a két Red Bull végzett Vettel-Webber sorrendben, őket Massa, majd Alonso követi. A két Mercedes, Button, Grosjean és di Resta fért még be a legjobb tíz közé. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és a szöveges összefoglalóval.