Most, hogy az első Volkswagen ID.7-esek kezdenek megérkezni a kereskedésekbe, felgyorsultak az események a német márka középkategóriás villanyautója körül. Például Kínában hamarosan bemutatják az ottani ízléshez igazított ID.7 S nevű változatot, Európában pedig a nagyon várt kombi karosszériaváltozat jelenti az újdonságot.
A Passat Variant alternatívája a VW ID.7 Tourer, amely ott kezdődik, ahol a másik befejeződik – előbbinél a 272 lóerős, elsőkerék-meghajtású plug-in hibrid verzió a csúcs, utóbbinál
286 lóerős, hátsókerék-meghajtású a beugró szint.
Később persze érkezhet összkerékhajtású, dupla motoros GTX sportváltozat is.
Azonban ennél fontosabb számok is vannak az új karosszériaformával kapcsolatban, például hogy alaphelyzetben 545, a hátsó támlákat a meredek Cargo-állásba tolva pedig 605 literes a csomagtér, amely az 1/3-2/3 arányban osztott hátsó támla ledöntése után 1714 literes raktérré alakul.
A 4961 mm hosszú, 1862 mm széles és 1536 mm magas kombi méretei megegyeznek az ID.7 limuzinéval, de
rövidebb, szélesebb és magasabb, mint az új Passat,
amelynek a Tourer közvetett elektromos alternatívájaként szolgál. A Tourer légellenállási együtthatója (cw) 0,24, ami alig rosszabb, mint a 0,23-as ID.7 limuziné.
Belül a Tourer ugyanazt a 15 colos érintőképernyős infotainment-kijelzőt használja, mint a limuzin. A villanykombi a Volkswagen új IDA hangasszisztens rendszerét is megkapja, amely a ChatGPT segítségével „emberibb”, beszélgetésre hasonlító interakciókat kínál – bár ez a funkció csak a piaci bevezetés után, egy frissítés részeként érkezik majd.
Az ID.7 Tourer érkezésével együtt lesz választható a normál ID.7-eshez is a nagyobb, 86 kWh kapacitású akkumulátor, amellyel
a szabványos (WLTP) hatótávolság elérheti a 685 km-t,
ami a legnagyobb érték a piacon kapható elektromos kombik között. Azt nem közölték, hogy az alapból járó 77 kWh kapacitású akkumulátorral mekkora lesz a hatótávolság, csak azt, hogy a maximális töltési teljesítmény 175 kW. Viszont a nagyobb telep akár 200 kW teljesítményű villámtöltés fogadására is képes, amivel 30 percnél „jóval” hamarabb lesz elérhető a 80%-os töltöttségi szint.
Ahogy a Volkswagen ID.7, úgy az ID.7 Tourer is lehet akár igazi hosszú távú utazóautó, ennek érdekében masszázsüléseket és egy új fejlesztésű
Wellness-applikációt is kínálnak
. Ez lehetővé teszi a jármű különböző funkcióinak beállítását három előre beállított programmal (Fresh Up, Calm Down és Power Break), amelyek segíthetnek az utazás vagy a pihenők alatti jó közérzet fokozásában. Felszereltségtől függően az alkalmazás hozzáfér a háttérvilágításhoz, a hangzáshoz, a légkondicionálóhoz, az intelligens üveg funkcióhoz, az ülésszellőzéshez, az ülésmasszázshoz, valamint az ID.LIGHT adaptív fényszórókhoz és az infotainment képernyőhöz is.