Farmotoros, de csak a nevében népautó - Volkswagen ID.5 Pro teszt

Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Vágólapra másolva!
Hosszú készülődés után a VW-konszern rálépett az elektromos autózás kihívásokkal gazdagon felszórt útjára, ami ahhoz szükséges, hogy 2035 után is meghatározóak maradhassanak Európában. Persze a palettán még nem dominálnak a kipufogó nélküli modellek, de bővül a választék – ezúttal ID.4 új, divatos SUV-kupé változatát teszteljük, méghozzá városi utak mellett egy külföldi túrával is.
Vágólapra másolva!

Egy vadonatúj, eleve elektromosnak tervezett modellcsalád első tagjaként az ID.3 műszaki megoldások és forma (egy magyar tervező rajzolta a tanulmányt) terén is sok különlegeset hozott, mégsem sikerült igazán fényesen a bemutatkozása, majd az azt követő sajtója seml. Ahogy az első A-osztályról 20 év után is az elbaltázott rénszarvas-teszt jut eszünkbe, az ID.3 jó eséllyel úgy vonul majd be a járműtörténelembe, mint a késések, szoftverhibák és gyermekbetegségek állatorvosi lova. Hiába javították ki a hibák zömét, az ember (és főleg az újságíró) a negatívat könnyeben jegyzi meg.

Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)

Így aztán a nagyobb, ID.4 nevű rokon is hendikeppel indult, hiszen a vevői bizalom megcsappant, amit ellensúlyozott a Volkswagen nimbusza és az újdonság varázsa, na meg a nyugati országok sokféle villanyautó-támogatása, így az eladások idővel felfutottak.

Nagyjából Tiguan méretű, közepes SUV-ról van szó, amelynek kupés változata cikkünk főszerelője, az ID.5.

Ez hasonít leginkább a korábban Budapestet is megjárt ID.Crozz tanulmányra; szériamodellként 4,6 méter hosszú és 1,85 méter széles, a súlya pedig tekintélyes, 2118 kilogramm, amit a formán nem látni, mert nyúlánk és alacsonyan ül.

Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)

Könnyed, egyszerű és naprakész a dizájn, elöl és hátul is csíklámpák jelzik, hogy a VW nemcsak halad a korral, de diktálni is szeretné a divatot. Elektromos létére egészen autószerű az orra a méretesre kanyarított első fekete betétekkel, de az összehatás így is emlékeztet a sima ID.4-re. Oldalnézetből már izgalmasabb, a tetőív gyönyörűen siklik végig, a hátsó lámpák pedig ismerősek ugyan, de igazán szépek. Szembetűnő különbség a hátsó légterelő, ami nem csak egy utólag odaragasztott toldat, hanem rendesen kitalált, a formába integrált szárny, és rímel a hullámozva emelkedő övvonalra.

Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)

Letisztult beltér, zseniális ülésekkel

Ezekbe a részletbe kicsit a régi Corradót is beleláttam, aztán beszállás után el is hessegettem ezt a gondolatot. Rengeteg extrát rendeltek a tesztautóba, ennek megfelelően nem is tűnik olcsónak a belseje, ahol színes, bőrhatású betétek dobják fel a hangulatot. Számomra az igazi hangulatfokozó egy kényelmes fotel, amit meg is találtam az ID.5 alcantara sportülésében (az Interior Top Sport csomag részeként borsos 1,8 milliós áron): a felső rétege puha és kellemes tapintású, az ülőlap kihúzható, a fejtámla integrált, ebben a 420 kilométeres hatótávot egyben kiautózva sem fárad el az ember.

Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)

Nincs hagyományos műszerfal, kormány fölött egy kis kijelzőn láthatóak a legfontosabb információk, de van egy jókora szélvédőre vetített képernyő is, itt a navigáció utasításait is láthatjuk, sőt: 3D-ben elhelyez mindenféle segédvonalakat a sávtartáshoz és a követési távolság felméréséhez.

Persze az automatika maga is elviszi a kocsit, tekergeti a kormányt és tartja a távot, sőt, igazodik az engedélyezett sebességhez,

hacsak nem írjuk felül. Utóbbi funkciót kikapcsoltam, miután a kamera a főútról lekanyarodóknak kiírt 30 km/h-t vette figyelembe, és a 90-es táblánál hirtelen lassításba kezdett.

Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)

Nincs azzal baj, hogy a Volkswagen nem ment el a túldigitalizálás irányába, viszont gond, hogy továbbra sem tudnak meggyőző fedélzeti rendszert gyártani. Az ID.5, akárcsak a legtöbb elektromos autó, már igencsak szoftverközpontú, ezért is lenne fontos, hogy olyan élményt nyújtson, mint egy modern okostelefon. Ehhez képest a központi (alapáron járó) 30 centis képernyő semmi izgalmasat nem tud, nem igazán gyors és a kezelés sem megy egyből, a hangerő és hőmérséklet beállítására tervezett csúszkákat képtelenség megszokni, ráadásul a többi klímafunkciót menüből kell állítani.

Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)

Reménytelen megbarátkozni a kezelőszervekkel

Gyakorlatilag nulla konfigurációs lehetőséget kínál a kis műszerfali kijelző, van egy View gomb a kormányon, de ezzel csak annyit tudtam elérni, hogy pár pixellel arrébb tolta a sávtartó adatait. Nem fanyalogni akarok, mert az elvárható szintet hozza a rendszer, de ezen a fronton érdemes lenne fejlődni, mert a koreai vagy bizonyos amerikai konkurensek nagyobb lépésekkel haladnak. Szerencsére a kezdeti problémák után végre működik a vezeték nélküli Android és iOS integráció, és a legtöbben valószínűleg úgyis a telefonjukat használják majd proxyként infotaimnent képernyőjén is.

Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)

Nem bírtak magukkal a tervezők, és beépítettek egy olyan újítást (valójában spórolást), amitől Skóciában is elképednének.

A vezető nem kapott négy ablakemelő kapcsolót, hanem csak kettőt, ezeket külön "rear" feliratú gombbal lehet úgy beállítani, hogy a hátsó üvegeket mozgassák. Persze ez is érintős, én pedig véletlenül mindig aktiváltam, tehát egy sima ablaklehúzáshoz is oda kell pillantani az ajtóbehúzóra. A mínusz egy gomb 2 eurós spórolást jelenthetett, így feltétlenül megérte a trükk – a tulajok dühét látva talán ezt is visszavonja majd a gyár, mint teszi hamarosan a kormánykerék érintőkapcsolóival.

Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)
Volkswagen ID.5 Pro teszt (2022)

Szerencsére egy értelmesebb újítás, az IQ.light egység is helyet kapott a tesztautóban. Ez az okos és tényleg kiválóan világító első és hátsó LED-lámpákon felül egy szélvédő alatti belső fénycsíkot is takar, ami mindenféle színes jelzést képes leadni. Ha például ha valami veszélyt érzékelnek az asszisztensek, pirosan felvillan vagy pulzálni kezd a sáv. Amúgy a beltér szellős, világos, élhető, megkedveltem egy hét alatt. A kupés kialakítás ellenére van bőven hely hátsó sorban a fejeknek is, akár négy (rövidebb távon öt) felnőttnek is kényelmes lehet az ID.5, bár a vaskos fotelek miatt nem lehet túl jól előrelátni.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!