Rákaptak a magyarok a Toyotákra, dízel helyett hibriddel spórolunk

Toyota Corolla
Vágólapra másolva!
Megmutatjuk, mik voltak tavaly az autóvásárlók kedvencei, és milyen új modellek várhatóak idén.
Vágólapra másolva!

Tavaly a Datahouse adatai szerint összesen 129 176 új személyautót és kishaszonjárművet adtak el Magyarországon, ami az előző évinél 10,9 százalékkal szerényebb eredmény, javarészt a gyártási nehézségek és hosszú várakozási idők miatt. A márkák között első helyen végzett a Toyota (15 102 eladás), másodikon a Suzuki (14 379), harmadikon pedig a Ford (13 258). Ha csak a személyautókat nézzük, akkor első a Suzuki, második a Toyota, harmadik a VW, de a kivonásokkal tisztított (vagyis a külföldre továbbértékesített kocsikkal nem számoló) adatok szerint fordul a kocka a Toyota javára.

Továbbra is a márka legkelendőbb modellje nálunk a Corolla: tavaly 3413 darab fogyott belőle, ezzel az összesített toplistán a negyedik helyet szerezte meg. Idén jön a facelift Forrás: Toyota

Ami a márka legnépszerűbb modelljeit illeti, a Corollát és a Yarist divatos SUV-ok, illetve crossoverek követték (RAV4, Yaris Cross, illetve C-HR), a haszonjárművek között jól szerepelt a Hilux, míg a nagycsaládosok állami támogatását és a belső égésű motorok megtartását kihasználva kategóriája első helyén végzett a Proace City Verso.

Persze a teljes kínálat meghatározó hajtástípusa az öntöltő hibrid, amelynek első generációja több mint 25 éve mutatkozott be

a Priusban, és az összesített hazai autóeladásokban mára 19 százalékot ért el, bőven megelőzve a dízelek 11 százalékos eredményét.

Elődjénél lényegesen harmonikusabb formát kap, de továbbra is rekord áramvonalas az ötödik generációs Prius. Az ára miatt várhatóan nem lesz tömegmodell Fotó: Gulyás Péter (Origo)

Ami a zöld rendszámos modelleket illeti, villanyautót, illetve plug-in hibridet a magyar vásárlók 5-5 százaléka engedhetett meg magának. Ilyeneket is tart már kínálatában a Toyota, sőt, hidrogénnel tölthető üzemanyagcellás típust (Mirai) is, a közeli jövő a hajtások sokszínűségéről fog szólni. Ami 2023-at illeti, a fő újdonság a második negyedévben érkező 5. generációs, végre megszépült Prius és az év vége felé várható, radikális formájú C-HR lesz, emellett modellfrissített Corolla, 1,8-as benzines alaphibridként is elérhető Corolla Cross, illetve néhány GR Sport optikai csomagos modell is jön.

Napjainkban (az immár plug-in hibridként is kapható) NX a legnépszerűbb Lexus, de még idén fordulhat a kocka az új RX érkezésével Fotó: Koncz Márton - Origo

Természetesen a piacvezető importőr sajtótájékoztatóján a Lexus is szóba került, amely a hazai prémiummárkák versenyében 753 autó forgalomba helyezésével az ötödik helyen áll (a vevőkkel között szerződések száma 1239, ami jól mutatja a kiszállítások helyzetét).

Idén fontos mérföldkő lesz az új generációs RX bevezetése,

a villanyautók sorát pedig a frissítésre váró UX 300e mellett áprilistól a látványos megjelenésű RZ bővíti. Utóbbiaknak fontos szerepe van a konszern komplex Beyond Zero stratégiájában, amelynek állomásaként a Lexus már 2030-ra villanyautó márkává alakul Európában.