Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc

Új arcát mutatja hibrid hajtás nélkül - Toyota Yaris Cross 1.5 Dynamic Force teszt (2022)

Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt
Vágólapra másolva!
Szívómotor, kézi váltó, mérsékelt felszereltség: a Yaris alapjaira épített apró szabadidőautó ebben az alapközeli kivitelben látszólag azokhoz szól, akik szeretnének legalább 1,2 millió forintot spórolni a népszerű hibridekhez képest. Valójában vezetési élményben is mást nyújt, bár gyakoribb vendégek leszünk vele a benzinkútnál. Teszten a Vitara kissé megosztó formájú kihívója, klasszikus technikával.
Vágólapra másolva!
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022

Fel kellett fújni a tavalyi Év autóját

Ahogy sokan jósolták, a Yaris Cross bevezetése után repülőrajtot vett Európában: januárban 12 456 darab fogyott belőle, ezzel a kontinens harmadik legkeresettebb crossovere és kedvenc Toyotája. Ám be kell vallanunk, életvidám kék fényezésre ellenére ez a tesztautó nemigen tudta elsőre elvenni az eszünket és elrabolni a szívünket. Leginkább azért, mert amikor elkezdünk mélyrehatóbban ismerkedni a kis SUV alapmotoros, viszonylag szerényen extrázott Comfort Style Tech kivitelével, mindenütt egyszerűségbe botlottunk - főleg a márka amúgy átlagon felüli igényszintjéhez képest.

Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022

Újdonsült szubkompakt hobbiterepjárónk ugyanis nem tud izmos, nyomatékos turbómotorral szolgálni, és abban sem remekel, amiben mostanában magára talált a Toyota: dizájnban. Látszik, hogy tavalyi Év autója díjas, vagány Yaris vonásait a RAV4 stílusával próbálták vegyíteni,

de a nagyobb SUV-ok erőt sugárzó, karakteres vonásai helyett inkább gyerekes grimaszt vág

– szemből amolyan riadt veréb a nagy sasok között. Szerencsére a folytatás már emészthetőbb, a hátsó pedig kifejezetten egyedi és csinos. Hiába a fekete betétes fényszórók, az orrán mi még csiszoltunk volna, de hát ízlések és pofonok.

Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022

Persze legdivatosabb tulajdonsága az, hogy szabadidő-autó, méghozzá a legkisebb méretosztályban (B-szegmens) és a megfizethető árral (az alapváltozat 6,13 millió forint), alatta csak az új Aygo X helyezkedik el a kínálatban, ami viszont nem más, mint egy off-roados jegyekkel fűszerezett mini. A kategóriában nem általános, de itt a Cross csúcskivitele összkerékhajtással is elérhető, igaz, ehhez ma hibrid változatot kell választani. Amúgy a vevők többsége eleve a benzines-elektromos hajtást preferálja, míg az 1.5 Dymanic Force tesztautó azt szemlélteti, hogy van élet a hibrideken innen is.

Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022

A használtpiac értékeli az egyszerű technikát

Ez az alapváltozat régi iskolát képvisel, szívómotorja a kétoldali változó szelepvezérlésen, illetve a közvetlen befecskendezésen túl egyéb bonyodalmat nem tartalmaz, és a klasszikus, hatfokozatú kézi váltó is gondtalan jövőt vetít előre. Egy Toyota esetében persze nem túl nagy kockázat megjósolni, hogy a normálisan karbantartott példányok akár huszonéves korukban is kitartóan szolgálják majd akkori gazdájukat, és mindez más sokkal korábban, fiatal használt autóként is meghatározza az értéktartásukat, hiszen a piac keresett típusai – vélhetően a Yaris Cross is közéjük fog tartozni.

Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022

Új fejlesztésű, Dynamic Force M15A-FKS szívómotorja a kétliteres benzinesből született egy henger levágásával, és gyorsan megszerethető. Jóllehet, a katalógus szerint 1140 kg, életszerűbben inkább 1,3 tonna gördülő tömeg mozgatására rendelkezésre álló 125 lóerő önmagában harmatosnak tűnik,

azért ne feledjük, hogy a drágább hibrid kivitelben kevesebb lóerő jut több kilóra.

Valójában a morgós-pörgős sorhármas azonnali gázreakcióival, rendkívül tág fordulatszám-tartományával és okosan áttételezett váltófokozataival kifejezetten élvezetes haladással lepi meg a gyanútlan sofőrt.

Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022

Ehhez jön még a precíz kormányzás, illetve a régi szép időket idéző masszív, határozott és pontos váltókapcsolás (iMT néven fordulatszám-szinkronizálással kiegészítve), amelyekkel a Yaris Crossból egész élménydús vezethetőséget lehet előcsalni. Ennek persze ára van: nálunk még viszonylag önmérséklő módban, egyenlő arányú városi, országúti és autópályás használat során is 7,5 literes átlagfogyasztás jött ki. Nagypapásan vezetve ezen lehet faragni, de a hibrid 2-3 literrel kevesebbet kérne (különösen lakott területen belül), ráadásul annak habitusa eleve jobban szedálja a vezetőt.

Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022

Korrekt, de nem lehengerlő a beltere

Természetesen nem lehet mindent a számok tükrében vizsgálni. Egy nagy értékű, tartós fogyasztási cikkkel kapcsolatban az értelem mellett az érzelemnek is teret kell engedni. Nem mindegy, milyen formát látunk nap mint nap ki és beszálláskor, és utasterében mit tapogatunk, kapcsolgatunk órákon át, illetve mindezt milyen testhelyzetben ülünk. Nos, bár nem valami sok, de ami a Comfort Style Tech modellbe belefért, mind elsőosztályú portéka. Sok a kopogós, de jó minőségű és illesztésű elem, megszokható a szürke 50 árnyalata, egy-egy látványos helyen pedig puha műanyag is kitapintható.

Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022

Maga a vezetői környezet is egyszerű, analóg-digitális kombinált műszeregységgel, manuális klímával és 8 colos érintőképernyővel (ezen jelenik meg a tolatókamera képe is), ugyanakkor az ergonómia megszokást igényel.

Pár kapcsoló, a váltókar és a belső kilincs pozíciója egy hét együttélés után sem megy rutinból, túl mélyen találhatók.

Egy idő után persze esélyes, hogy kialakul az intuitív hozzászokás a Yaris Cross vezetői környezetéhez, már csak azért is, mert sokkal többet kell a kezet és a lábat, na meg a fejet használni, mint a mai drágább kocsikban.

Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022

Asszisztensekből csak a legszükségesebbeket kapjuk meg (magasabb felszereltséghez jár csak a parkolóradar, a keresztirányú forgalomfigyelő, a holttérfigyelő, a head-up kijelző és társaik), a fedélzeti információk pedig könnyen értelmezhető felületeken jelennek meg. Kényelmesek az első ülések, és bár a helykínálat közel sem kategóriája legjobbja, átlagos alkatú felnőttek ott is elférnek. Családi használatnál fontos szempont még a csomagtartó, ami mélyebb padlójával és 397 literes térfogatával jobban használható, mint a korábban tesztelt 4x4-es hibrid kivitel 320 literes bendője.

Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022

Bőven akadnak riválisok, de jó az ár-érték arány

Összességében a Yaris Cross a rongyrázással, ugyanakkor pazarlással vagy filléreskedéssel sem vádolható. Az alap Active szinthez képest a Comfort Style Tech kivitel többek között 17 colos alufelniket, LED-fényszórókat, bőrkormányt, tolatóradart, ülésfűtést, esőérzékelős ablaktörlőt és a B-oszloptól hátra sötétített üvegeket kínál, 7,83 millió forintos áron. Itt azonban vége is a kínálatnak, mert a gazdagabb Executive, Adventure és Premiere Edition felszereltségi szintek, illetve azok különféle alváltozatai kizárólag hibridként elérhetők, sok esetben tízmillió forintnál is drágábban.

Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022
Toyota Yaris Cross teszt, 2022

Szinte minden tömeggyártó tud már alternatívát kínálni ebben a kis méretű SUV-kategóriában, a nyugati piacokon a Ford Puma és mindenekelőtt a Peugeot 2008 számít népszerű választásnak, de koreai modelleket sem lehet figyelmen kívül hagyni.

Nálunk a Suzuki Vitara műfaj bestsellere, annak GL alapváltozata akciósan 5,81 millió forint,

a GLX pedig 6,81 milllió, és érdekességként már full hibrid változatban is elérhető. Mindössze 300 ezer forinttal magasabb belépőárral rajtolva a Yaris Cross komoly kihívója lehet, hiszen sokkal frissebb fejlesztés, és összességében rokonszenves autó.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről