Ilyen motort ajánlottak a Pannóniák helyett - Jawa 350 (1975) veteránteszt

Jawa 350/634 veteránteszt
Kicsit kemény a nyereg, a nagy hasmagasság rossz utakon volt hasznos
Vágólapra másolva!
A hetvenes évek első felében a Jawának sikerült még egy bőrt lehúznia a jól bevált 350-esről (ráadásul nem az utolsót), amikor bemutatta az elegáns „csepptankos" sorozat szögletesebb formájú, műszakilag továbbfejlesztett utódját. Egy szépen megöregedett 634-esre ültünk fel, amely a magyar járműipar számára szomorú évben készült, és az MZ-kkel együtt meghatározó nagymotor lett - igaz, addigra már mindenki autóra vágyott.
Vágólapra másolva!

Elődje, a KGST kínálatában kivételes szépségű 360-as sorozat jól megkonstruált és sikeres volt, de ahhoz, hogy a márka legalább távolról lépést tartson a nyugatiakkal, rendszeresen frissíteni kellett. Új modellre nem tellett, így hát modernizálták, főleg megjelenésében és kicsit műszakilag is, majd 634-es típuskóddal mutatták be. A 360-as váza és lengővillája 100 km/h felett (főleg nagyobb terheléssel) már nem volt elég stabil, oldalkocsizáshoz pedig nem volt kellően erős, ezért az új sorozathoz friss dupla bölcsővázat terveztek szélesebb, masszívabb lengővillával.

Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt

Lemeztelenített váz és számtalan alváltozat

Szögletesre rajzolták és gumibakokra ültették a tankot, eltűntek a jellegzetes, gömbölyded lemez burkolatok, így a látványos art-deco stílusú 360-asból sikerült szögletes, a 70-es évek átlagformáiba simuló gépet faragni. A jellegzetes félautomata váltó és kéthengeres, 350-es kétütemű motor alapjaiban változatlan maradt, de az új porlasztóval csökkent a fogyasztás, a sűrítés növelésével pedig nőtt a teljesítmény. Természetesen a hajtásláncot hozzáigazították a nagyobb nyomatékhoz, a primer hajtás dupla láncot kapott, és a tengelykapcsoló parafás lamelláinak súrlódó anyagát is kicserélték.

Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt

Feltűnő változás volt még, hogy a kerekek mérete 16-ról 18 colosra nőtt, és a korábbinál karcsúbb, simább vonalú sárvédők kerültek föléjük. Rengeteg változat készült, a 634-01 a Szovjetunióba ment, de mindenben megegyezett a 634-04-01-essel. A 634-4-03 volt a szívászaj-csökkentős, és így 22 helyett 20 lóerős „csendes" változat,

ezt kifejezetten a csehszlovák piacra szánták, ahol 84 dB volt a törvénybe foglalt maximális zajszint.

Elöl kétkulcsos volt a 634-5 fékje, és ebből is létezett „csendes" kivitel 634-5-02 kóddal, míg exportra a gazdagabb felszereltségű, fordulatszámmérős 634-5-06 ment.

Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt

Megjelenésbeli eltérések is akadtak: krómlapos vagy festett tankkal, különféle kipufogókönyökökkel és hátsó rugóstagokkal. Különlegességnek számított a 634-6-os modell az Oilmaster fantázianevű különolajozással. Az utolsó széria 634-8-ként futott, de a típus fejlesztése nem állt le, hiszen jött a 12 voltos elektromos rendszer, az első tárcsafék és sok más fejlesztés a 638, a 639 és a 640 kiviteleken. A szocialista táborban a Jawa kéthengeresei jó és népszerű motornak számítottak, a legnagyobb exportpiac a Szovjetunió volt, és gyakran kombinálták őket Velorex gyártmányú oldalkocsival.

Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt

Keveset futott, érintetlen példányt sikerül találni

Nyugati mércével már megjelenésekor elavultnak számított a kéthengeres Jawa, csak a robusztussága és alacsony ára tette versenyképessé. Az olasz Motociclismo szaklap bemutatójában dicsérte a 634-es menetstabilitását, csendességét, és Jerry Claytonnak, a tapasztalt angol tesztelőnek is hasonlóak voltak a benyomásai. A sorozat 1974-ben kapta meg a magyar típusbizonyítványt, bár a KERMI szakemberei sok mindent kifogásoltak rajta. Érdekes, hogy az elöl kétkulcsos dobfékes kivitelt külön vizsgálták, és ott is rengeteg apró negatívumra hívták fel a figyelmet, de végül zöld jelzést kapott.

Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt

A mi Jawánk is ilyen 634-5 változat, méghozzá 1975-ös, vagyis abból a szomorú évből való, amikor leállt a Pannóniák gyártása Magyarországon. Legnagyobb értéke, hogy teljesen érintetlen:

itt-ott látszanak rajta a használat nyomai, de nagyszerűen megőrzött, alig 11 000 kilométert futott darab.

Jawa-rajongó tulajdonosa egy másik hazai gyűjtőtől vette, semmit sem kellett javítani rajta. Pöccre indul, szép a hangja, nem csörög. A fotózáshoz kinyitottuk a szerszámost, és találtunk benne egy komplett készletet, két, 1974-ben sterilizált elsősegélycsomagot, az ülés alatt pedig egy gyári pumpát.

Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt

Nem egy sportmotor, de kellemesen vezethető

De milyen vezetni? Hosszabb, magasabb, nehezebb, erősebb és gyorsabb is, mint a „csepptankos". Merevebb a váza, emiatt pedig más a mozgása, ugyanakkor egy Jawa-jellegzetesség, a váltókarként is szolgáló berúgókar megmaradt. Alapjáraton csendesen dohog a kétütemű, és egészen 100 km/h-ig elfogadhatóan halk marad, feljebb viszont kifogy a szuszból, és fel is hangosodik. Négyfokozatú a váltója, a kar hosszú járású, hangos kattanással ugrik a helyére, a recsegést és a szerkezet sérülését elkerülendő ajánlatos a lassú, komótos kapcsolgatás akár kuplunggal, akár anélkül.

Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt

Alacsonyabb fordulaton kissé letargikusan viselkedik a Jawa, az erő és nyomaték is pörgetve jön meg. Ezzel a géppel ugyanakkor nem érdemes rohanni, a legkellemesebb utazótempó 90 km/h körüli.

Ha hajszoljuk, persze megy gyorsabban is, de akkor már hangos, és felerősödnek a vibrációk: a lábtartó remeg legjobban,

ami hosszabb távon elzsibbasztja a bokát. Elöl puhább, hátul feszesebb hangolású a futómű, ez statisztikai átlagban pont jó lenne, de a gyakorlat mást mutat: igaz, hogy az első villa rugóútja hosszú, szépen egyengeti a kátyúkat, viszont erősebb fékezéskor jócskán meg is süllyed.

Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt

Hátul már rázósabb és nagyobb döccenőknél néha fel is üt a felfüggesztés. Jó hír, hogy a viszonylag nagy tömeg nemcsak az úthibák kisimítását és a stabil egyenesfutást segíti, hanem a biztos kanyarodást is, ám a 634-es magas súlypontja és üléspozíciója miatt nem döntögetésre született. A kétkulcsos első dob ellenére a fékek gyengék, erősen kell húzni-taposni őket ahhoz, hogy megálljon. Veteránként persze más a megítélése, az egykor kedvelt népmotor könnyen és olcsón fenntartható, szimpatikus hobbijárművé változott, jó alkatrészellátással, bár az utángyártottakkal nem árt vigyázni.

Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt
Jawa 350/634 veteránteszt

Műszaki adatok - Jawa 350/634

Motor: kéthengeres, léghűtéses kétütemű. Hengerűrtartalom: 347 cm3. Furat x löket: 58,0 x 65,0 mm. Kompresszióviszony: 9,2:1. Teljesítmény: 22 LE, 5250/perc fordulaton. Nyomaték: 29,4 Nm, 4250/perc fordulaton.

Erőátvitel: négyfokozatú, lábkapcsolású váltó, lamellás, olajfürdős kuplung, hátsókerék-hajtás lánccal.

Felépítés: hegesztett kettős bölcsőváz acélból.

Felfüggesztés: elöl teleszkópvilla, hátul lengővilla tekercsrugókkal és hidraulikus lengéscsillapítókkal. Elöl kétkulcsos, hátul egykulcsos mechanikus működtetésű dobfék.

Hosszúság x szélesség x magasság: 2080 x 710 x 1065 mm. Tengelytáv: 1320 mm. Tank: 16 l. Saját tömeg: 156 kg.

Végsebesség: 120 km/h.

Még több olvasnivaló a Retro Mobil áprilisi számában: