Meglepő okból ér véget a legizgalmasabb Nissan európai forgalmazása

Nissan GT-R
Vágólapra másolva!
A GT-R európai változata 13 év után vonul nyugdíjba, de nem azért, mert túl sokat fogyaszt.
Vágólapra másolva!
A Godzilla becenevű GT-R a megjelenésekor azzal keltett figyelmet, hogy fele annyiba került, mint a Porsche 911 Turbo, mégis jobb köridőre volt képes a Nürburgringen Forrás: Nissan

Ausztráliában az újonnan bevezetett, szigorúbb törésteszt-követelmények, Európában viszont az új autók maximális hangosságát szabályozó új törvény vet véget a Nissan GT-R R35 forgalmazásának.

Ez a törvény 2022 második felében lép hatályba, ezért idén márciusban gyártja le a Nissan az utolsó európai specifikációjú GT-R-eket Japánban.

2026-ban egyébként tovább fog szigorodni a törvény: akkortól legfeljebb 68 dB hangerővel zúghatnak az autók, ami sok, hangos motorú és kipufogójú sportkocsinak szintén a végét fogja jelenteni a kontinensünkön.

A legtöbben ebből az irányból láthattuk az utakon Forrás: Nissan

Egyébként már az is csoda, hogy a Nissan 2007-ben bemutatott, Európában 2009 óta forgalmazott sportkocsija ilyen sokáig a kínálatban tudott maradni. Ezalatt az idő alatt a külseje alig, a technikája viszont sokat változott, a 3,8 literes, ikerturbós V6-os motorja például 480-ról 570 lóerőre erősödött.

A Nissan hivatalosan még nem erősítette meg, hogy dolgozna a GT-R utódján, de nem hivatalos források szerint készül az immár hibrid hajtással szerelt, R36-os generációjú új szupersportautó.

A GT-R távozásával a Nissan sportautó nélkül marad Európában,

ugyanis a Z sportkupé 2021 végén bemutatott új generációját Európában nem forgalmazzák a magas szén-dioxid kibocsátása miatt.