Guruló ódon kastély, kora csúcstechnikájával - Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt

Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Nagyon jól áll rajta a vörös-fekete ruha, a kéttónusú fényezésért nem kértek felárat
Vágólapra másolva!
Az Mk IX egy több generációs sorozat végét jelezte, utolsó alvázas Jaguarként. Fontos újítása volt a négy tárcsafék, a szervókormány és az erős, 3,8 literes DOHC-motor, konzervatív eleganciája pedig megfelelt a brit jómódúak ízlésének – mindez pedig hat évtizeddel később zamatos veteránná teszi.
Vágólapra másolva!
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt

1958-ban a Londoni Autószalon látogatói azon csodálkoztak, miért a nagy felhajtás az új Jaguar körül, hiszen kívülről csak a felirataiban különbözött elődjétől, a Mk VIII-tól (ami a VII-es vonalait örökölte meg). Konzervatív karosszériája alatt azonban egy sportkocsinak is a becsületére váló technika rejtőzött. Való igaz, a kifutó széria dupla vezérműtengelyes, XK6 kódú, 3,4 literes soros hathengeres motorja a versenysportban is bizonyított, ám amikor a fejlesztők megpróbálták kikutatni a szerkezet tűréshatárát, végül arra jutottak, hogy jó lelkiismerettel ezt a blokkot már nem lehet tovább fúrni.

Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt

Ezért új, jobb hűtésű 3,8-as motort konstruáltak, és ez került be a MK IX hosszú orrába.

Két SU karburátorral és 8,0:1-es kompresszióval 220 lóerőt teljesített, ami igencsak megsüvegelendőnek számított akkoriban. Egyes piacokra eltérő sűrítéssel is gyártották, a Burman gyártmányú kormányszervó pedig alapfelszerelés lett minden Mk IX-esben. Alapból négyfokozatú kézi váltóval kínálták, overdrive-val vagy a nélkül, de a háromsebességes Borg Warner automata sokkal kelendőbb volt. Immár elöl-hátul Dunlop tárcsafékek gondoskodtak a lassításról Lockheed vákuumszervóval.

Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt

Jó néhány Bentley-vásárlót is elcsábított

Egyedül az Mk V óta használatos futómű - elöl torziós rugós független, hátul merevtengelyes és laprugós - maradt szinte változatlan. Az új motor 184 km/h-s végsebességig röpítette a hatalmas testet, és a gyorsulása is figyelemre méltó volt: a katalógus szerint automata váltóval is 11,3 másodperc alatt érte el álló helyzetből a 100 km/h-t. Persze a van étvágya, 20 litert is megiszik 100 kilométeren, a Jaguarokra jellemzően két külön tartályból, egy 41 és egy 36 literesből. Mindkettőt saját elektromos szivattyúval szerelték fel, a fülkéből kapcsolható, hogy melyikből jöjjön a benzin.

Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt

Az elegáns flottavezér a Bentley és Rolls-Royce piacába is belerondított, már csak fele akkora árcédulájával is. Mindössze háromévnyi gyártás után, 1961-ben megérkezett a váltás, az Mk X modernebb, lapos formavilággal, de nagyjából ugyanezzel a műszaki tartalommal - ez a modell tekinthető az XJ-sorozat felmenőjének.

A kipróbált IX utolsó évjáratú kiadás, balkormányos amerikai változat automataváltóval és klímával.

Automata szivatója nem működik ugyan tökéletesen, de javítása és karbantartása nem ördöngösség, hiszen alkatrészellátása jóformán zökkenőmentes.

Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt

Kaliforniából jött, a fotók és a tulajdonos elmondása alapján a karosszéria korróziómentesnek tűnt, és mint kiderült, hogy tényleg az is. Utastérben viszont mindent ki kellett cserélni, a karosszériát levették az alvázról és teljesen újrafényezték. Ujjnyi vastag alvázvédőt kapartak le róla, de alatta minden rendben volt, a futómű alkatrészeinek bő 90%-a vadonatúj, a többit felújították. A motornak kijavították a hengerfejét és a karburátort is generálozták; a váltó nem működött. Egy szerelő nagy lendülettel szétszedte, de aztán zsákban adta vissza vállvonogatva, hogy nem tudja megcsinálni.

Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt

Könnyen vezethető, de nem sportkocsi

Végül Németországból sikerült egy felújított váltót szerezni. A két hátsó tárcsafék újszerű volt, az elsők viszont az összes gumialkatrésszel együtt a szemétben kötöttek ki. Négy és fél évig tartott a munka, de az eredmény fantasztikus lett. Mindig élmény lehuppanni a kényelmes bőrfotelekre és legeltetni a tekintetet a makulátlan, lakkozott fapulton. Brit szokás szerint a műszerek középen ülnek, rengeteg, szinte rendszertelenül szétszórt kapcsolóval és lámpával. A motor alapjáraton halkan dorombol és menet közben sem zajos, csendben és szuperkomfortban elvisz akár nagyon messzire is.

Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt

Keskeny a nyomtáv és abroncsok is, az autópálya sima aszfaltján szépen gurul, de a hepehupákon hajlamos elúszni – a nyomvályúk komoly ellenségei. A nagy végsebesség ellenére 100 km/h felett már kevésbé kellemes a jaguarozás, egy ilyen nemessel nem is illik sietni.

Ilyenkor még erőlködés nélkül, csendesen forog a rugalmas, mélyről húzó motor, és a futómű felől sem jönnek a vibrációk.

A függesztés és a puha ballonos gumik felzabálják az úthibákat, kanyarban kissé megdől a karosszéria. Hosszú áttételű a Borg Warner váltó, a kellő időben és pontosan, de apró rángásokkal kapcsol.

Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt

Golyósoros a kormányszerkezet, és nem annyira erős a rásegítése, mint a Rolls-Royce limuzinokban, ugyanakkor a holtjátéka kicsi, így aránylag pontosan terelgethető a kocsi. A fék egykörös, vákuumos rásegítőjének még pótlégtartálya is van, ez a rendszer összeomlása esetén is táplálni tudja a szervót még egy ideig. Hiába a négy tárcsa, rá kell készülni fékezésekre, és erőből kell nyomni a pedált. Nagy teljesítménye, kényelmes és kifinomult stílusa miatt élvezet terelgetni a Mk IX-et, és a mai forgalom többi résztvevője garantáltan felfigyel a szürke autótömegből kimagasló guruló kastélyra.

Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt
Jaguar Mk IX (1961) veteránteszt

Műszaki adatok - Jaguar Mk IX (1961)

Motor: DOHC-vezérlésű, soros hathengeres benzinmotor elöl hosszában beépítve. Hengerűrtartalom: 3781 cm3. Furat x löket: 87,0 x 106,0 mm. Kompresszióviszony: 8,0:1. Teljesítmény: 220 LE, 5500/perc fordulaton. Nyomaték: 325 Nm, 3000/perc fordulaton.

Erőátvitel: háromfokozatú automataváltó, hátsókerék-hajtás.

Felfüggesztés: elől független, kettős keresztlengőkaros torziós rugókkal, hátul merevtengely, hosszanti laprugókkal. Hidraulikus lengéscsillapítók. Elöl-hátul tárcsafékek, egykörös fékrendszer szervóval.

Felépítmény: négyajtós, ötüléses, zárt acélkarosszéria alvázon. Hosszúság x szélesség x magasság: 4991 x 1854 x 1600 mm. Tengelytáv: 3048 mm. Csomagtartó: 481 l. Tank: 77 l. Saját tömeg: 1804 kg.

Végsebesség: 184 km/h. Gyorsulás (0-100 km/h): 11,3 s.

Még több olvasnivaló a Retro Mobil júniusi számában: