Vágólapra másolva!
Új Skoda SUV, önvezető Mercedes, álomszép Citroën és az Alfa Romeo megmentője is bemutatkozik idén. Mindegyik jól mutatja, hogy a gyártók a hibridekre és az elektromos autókra fókuszálnak. 
Vágólapra másolva!

Igen, mi is tudjuk, hogy a Ford Kugának és Pumának, a Peugeot 2008-nak, a Skoda Octaviának, a Volkswagen ID.3-nak, a Golf VIII-nak, a Toyota Yarisnak, illetve még számos, igen fontos új típusnak is csak 2020-ban kezdődik meg a forgalmazása, de ebbe a cikkbe mégis

olyan modelleket válogattunk össze, melyeknek a világpremierjét is 2020-ban fogják megtartani.

Ezeket eddig még nem tudtuk bemutatni olvasóinknak, és hivatalos képek sem feltétlenül állnak rendelkezésre róluk. Az egyetlen kivétel a Tesla Model Y, ami ugyan csak az év második felétől lesz kapható, de már tavaly tavasszal leleplezték. Igaz, a gyári fotói inkább tűnnek jól elkészített grafikának, mint igazi fényképnek. Mindenesetre ezek a modellek remekül mutatják az autóipar trendjeit is.

1. Alfa Romeo Tonale

Forrás: Origo

A Stelviónál egy mérettel kisebb, kb. 4,5 méter hosszú kompakt szabadidő-autó szintén egy olasz hágóról kapta a nevét, de ennél sokkal fontosabb, hogy

ez lesz az Alfa Romeo első zöld rendszámos autója,

ugyanis konnektoros (plug-in) hibridként is meg lehet majd venni. Vélhetően ez a változat a Jeep Renegade 240 lóerős hibrid hajtását kapja majd meg, amit egy 1,3 literes benzines turbómotor és egy villanymotor kettőse alkot. A nem hibridekben legfeljebb négyhengeres motorok lehetnek, kb. 150-280 lóerőig.

Forrás: Origo

A netre felkerült, egy olasz autós fórumról származó álcázatlan fotókból az derül ki, hogy sajnos

visszavettek a merészségből

az Alfa Romeo formatervezői a 2019 tavaszán, Genfben kiállított vörös Tonale tanulmányautóhoz képest. Máshogy néznek ki a szériaváltozaton a fényszórók, és kisebbek a kerekek, viszont legalább a tetszetős sziluett megmaradt olyannak, amilyen volt. A világpremiert a márciusi Genfi Autószalonra időzítik, az első példányok 2020 közepén jutnak el a vásárlókhoz.

2. Audi A3

Egy grafikus így képzelte el az új A3-ast, ez nem hivatalos kép Forrás: Pinterest

Miután a vadonatúj Volkswagen Golf és a Skoda Octavia már 2019 végén bemutatkozott, nem meglepő, hogy 2020 első negyedévében a közeli rokonnak tekinthető, ötajtós Audi A3 Sportback-ről is lerántják a leplet. Az új kompakt Audi az elődből ismert

MQB építőkészlet felfrissített változatára épül,

állítólag nemcsak a tömegén csökkentettek, de a merevségén és a zajszigetelésén is sokat javítottak. Megszűnik a háromajtós és a kabrió karosszériaváltozat, az ötajtóst Ingolstadtban, a négyajtóst Győrben fogják gyártani. Újdonság lesz az emelt futóműves A3 Allroad, amit az ötajtósból alakítanak ki.

A fejlettebb elektromos architektúra lehetővé teszi, hogy többféle hibrid verzió készüljön a negyedik generációs A3-asból, lágy (mild) és konnektoros (plug-in) változatok érkezésére kell számítani a fogyasztás- és emisszió-csökkentés jegyében. Benzinmotorból az 1,0, 1,5 és 2,0 literes TFSI-t, dízelből a kétliteres TDI-t fogják kínálni többféle teljesítménnyel, 48, illetve 12 voltos lágy hibrid rendszerrel.

Digitalizáció – ez lehetett a jelszó a belső tér tervezésénél,

a műszerfal a Golfhoz hasonlóan már nem tartalmaz majd analóg órákat, csak kijelzőket, megjelennek a fejlett, internet-alapú szolgáltatások és 5G-képes vezetéstámogató rendszerek is. Állítólag sokat javul a beltéri minőségérzet és a rugózási komfort, bár előbbiben már a kifutó A3 is az alsó-középkategória élmezőnyébe tartozott.

3. BMW iX3

Forrás: BMW

A bajor márka idén bemutatja az első, teljes értékű családi autóként is használható elektromos szabadidő-autóját, az iX3-ast, ami ősztől lesz megvásárolható. Ez a kocsi az Audi és a Mercedes elektromos SUV-jaival ellentétben

nem teljesen önálló modell, mivel a 2018-ban érkezett, aktuális X3-asra épül,

de ettől még a hajtáslánca a legmodernebb technológiákat vonultatja fel, hiszen ezt a technikát kapja majd a 2021-ben az i4, ami egy középkategóriás szedán, és az iNEXT is, ami pedig egy nagy szabadidő-autó.

Forrás: BMW

A harmadik BMW i modell, az iX3 energiaellátásáról gondoskodó akkumulátor 74 kilowattórás, ami a WLTP-mérés szerint több mint 440 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Ez több mint amennyire a nagyobb akkus Audi E-Tron vagy a Mercedes EQC képes. Igaz, az iX3 teljesítményben és nyomatékban elmarad a vetélytársaktól, mivel kettő helyett

csak egyetlen, hátra beépített villanymotorral rendelkezik,

de azért a 286 lóerő és a 400 Nm is dinamikus vezethetőséget feltételez. Mivel a nagyfeszültségű akkumulátor a padlóban kap helyet, az iX3 pontosan ugyanakkora utas-, illetve csomagteret kínál majd, mint a normál X3-asok.

4. Citroën C4

Forrás: Citroën

A francia márka 2020 közepén egy modellel egyszerre váltja le a C4-et és a C4 Cactust. Az újdonság a PSA-csoport modern CMP platformjára épül a Peugeot 208/2008-hoz, az Opel Corsához és a DS3 Crossback-hez hasonlóan, de a karosszéria hosszát és tengelytávját az alsó-középkategória elvárásaihoz igazítják majd, vagyis növelni fogják. Nagy előnye a moduláris CMP padlólemeznek, hogy a belső égésű motorok mellett elektromos hajtás befogadására is képes, ezért az új C4-ből már a kezdetektől lesz villanyos verzió is a hagyományos Puretech benzines és Blue HDi dízel modellek mellett.

Dizájn-szempontból is fontos modellről van szó,

az új C4 lesz ugyanis az új Citroën formanyelv első képviselője,

amelyből már ízelítőt kaphattunk a 2016-ban a CXperience tanulmányautó (képünkön) segítségével. Mint minden Citroën, ami a pár éve bevezetett Advanced Comfort stratégia szellemében készült, az új C4 is a kényelmet helyezi előtérbe a sportossággal szemben: könnyű kormányzásra, lágy rugózásra, puha ülésekre, gondos hangszigetelésre lehet számítani.

5. Fiat 500e

Ez még a régi, Amerikának gyártott Fiat 500 Electric Forrás: Fiat

2020-ban a Fiat végre bemutatja a 2007 óta gyártott 500-as utódát. Fontos leszögezni, hogy a városi retró miniautó következő nemzedéke egy teljesen új, elektromos hajtásláncok befogadására tervezett platformra épül,

belső égésű motorral szerelt verzió egyelőre nem lesz belőle.

A Fiat új elektromos hajtáslánc-technológiájából a Centoventi tanulmányautó adott ízelítőt 2019-es Genfi Autószalonon, később a következő Panda is erre az alapra épülhet meg.

Hasonló digitális műszerfalra készüljünk fel Forrás: Fiat

Kívülről az új 500-as erősen hasonlítani fog a jelenlegire, vagyis

a méretek, a klasszikus arányok nem sokat változnak majd,

de elképzelhető, hogy a BMW i3-ashoz hasonlóan két kisméretű, visszafelé nyíló hátsó ajtót kialakítanak a karosszérián. Az utastérben radikális változásokra kell számítani, váltókar helyett például egy forgatható kapcsolóval lehet majd beállítani, hogy előre vagy hátra szeretnénk-e menni.

Sajnos az elektromos hajtást nem lehet olcsón adni, az új 500e alapára várhatóan kb. 24 ezer euró lesz, ami kb. 8 millió forintnak felel meg támogatások nélkül. Akinek nincs ennyi pénze, az megveheti a jóval olcsóbb, 2020-ra lágy hibrid technológiával felfrissített, benzinmotoros régit is, a két nemzedéket egy ideig ugyanis párhuzamosan fogják gyártani.

A cikk folytatódik a második oldalon még öt autóval!