Nagyot változott a Lada Niva, az újba végre jó lesz beülni

2020.01.17. 12:31

A 43 éve gyártásban lévő terepjáró kapott egy újabb ráncfelvarrást 2020-ra.

A Lada terepjárójába a hazai forgalmazó szerint csak E5-ös benzin tankolható, arról nincs információ, hoz-e változást ezen a téren a frissítésForrás: Lada

A Lada Niva (újabb nevén 4x4) 1977 óta tartó karrierje során a külső dizájn csak minimálisan változott: először a vízszintes hátsó lámpákat cserélték le a 90-es években függőlegesekre, aztán pár éve megjelent a módosított oldalablak, tükör, irányjelző és hűtőmaszk, most pedig ködlámpák költöztek az első lökhárítóba.

A műanyag lökhárítós Urban kivitel az új ködfényszórókkalForrás: Lada

Azonban a belső tér mindvégig megmaradt olcsó hatásúnak és gyenge minőségűnek, amin most változtat a 2020-ra időzített modellfrissítés. Teljesen új műszerfalat kapott az orosz terepjáró, áttervezték a légkondicionáló rendszert, hogy hatékonyabbá váljon az utastér temperálása és szellőztetése (korábban a hajtógáz EU-s megfelelőségével is gond volt).

Elfogadható lett a műszerfal, már nem annyire ódivatú, de anyaghasználat terén luxusra ne számítsunkForrás: Lada

Ezen kívül nagyobb lett a kesztyűtartó, a kardánbokszban pohártartókat és egy apró tárgyak tárolására alkalmas rekeszt alakítottak ki. Vadonatújak az ülések és az analóg műszerek, ráadásul van már vészhelyzeti segélyhívó rendszer is, de sajnos légzsákot továbbra sem találni sem a vezető, sem az utas oldalon. A jobban felszerelt Urban csomagos példányokban ülésfűtés és elektromos ablakemelés azért lesz.

A váltó mellett a felező és a központi diffizár karja látható, ezek nem változtakForrás: Lada

Ami nem változott, az a hajtáslánc. A meghajtásról a régi 1,7 literes benzinmotor gondoskodik 82 lóerővel, ami az állandó összkerékhajtás miatt csak mérsékelt menetteljesítményekhez elég: 0-100 km/órára 17 másodpercig tart a gyorsulás, a végsebesség 142 km/óra.

Az új ülés állítólag sokkal kényelmesebb a réginél, de annál nem nehéz jobbnak lenniForrás: Lada

Az új 4x4 forgalmazása már elkezdődött Oroszországban, az alapkivitel ára 553 900 rubelbe, azaz 2,55 millió forintba, a csúcsváltozat pedig 629 900 rubelbe, azaz 2,9 millió forintba kerül. Egyelőre még nem lehet tudni, hogy Magyarországra mikor érkeznek meg a frissített példányok, az importőr árlistáján még a 2019-es modellévű 4x4 szerepel 3,2 (Classic) és 3,6 (Urban) millió forintos alapáron.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK