Szteroidokon hizlalt táncművész – Renault Mégane RS teszt

Renault Mégane RS
Vágólapra másolva!
A Renault mestere az erős ferdehátúknak. Vajon a Mégane RS felnő-e az elődei jó híréhez, vagy csalódást okoz, mint az utolsó Clio RS?
Vágólapra másolva!
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS

A Renault Mégane RS előző nemzedéke 2009-től 2016-ig tartó életciklusa alatt toronymagasan dominált a hot hatch piacon. Nemcsak a vezetési élményt tekintve alkotott maradandót – sokan hátsókerekes sportautókból is átültek ilyenbe –, de a versenypályákon is a leggyorsabb fronthajtású autó volt, amíg a Honda be nem mutatta a turbós Civic Type R-t.

Olyan harcias a kiállása, mint egy túraautónak, pedig nincsenek is nagy szárnyak rajta Fotó: Gulyás Péter

Azonban az utóbbi években

új kihívók jelentek meg,

mint a remek ár-érték arányú Hyundai i30 N, a trükkös összkerékhajtással szerelt Ford Focus RS, vagy a második turbós Honda Civic Type R, aminek már tényleg csak a külsejébe lehet belekötni. És idén megérkezett az új, sperrdiffis Ford Focus ST is, és jövőre talán a nyolcadik generációs VW Golf GTI is bemutatkozik.

Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS

A Renault tudta, hogy valami extrát kell az új Mégane RS-nek nyújtania ahhoz, hogy felvegye a versenyt ezekkel, és, hogy visszaállítsa a sportrészleg megtépázott hírnevét a csalódást keltő, kizárólag ügyetlen automata váltóval kapható Clio RS után.

Más, mint a többi hot hatch

Ahogy az lenni szokott, a franciák a saját útjukat járták, nem másolták le a többiek megoldásait. Például az új Mégane RS-ből például

hiányzik az adaptív lengéscsillapítás,

ami ebben a kategóriában lassan már kötelező kellék, a Civic is ennek köszönheti, hogy egy gombnyomásra kényelmes, ringatózó utazóautóból feszes élményautóvá képes válni.

A speciális sárga metálfényezés felára 470 ezer forint Fotó: Gulyás Péter

Dieppe-ben, a Renault Sport főhadiszállásán úgy vélik, jobb, ha

inkább kétféle passzív futóművet kínálnak:

a Sport a lágyabb, utcai használatra alkalmasabb, a Cup 10 százalékkal feszesebb. Ez való annak, aki versenypályán is megfordul, már csak azért is, mert önzáró differenciálművet csak ehhez adnak, összesen 450 ezer forintért.

Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS

A tesztautó az alap futóművet kapta meg, ami tökéletes a hazai utakra: feszes, de cseppet sem kényelmetlen,

sosem éreztem azt, hogy keményebb hangolást szeretnék,

igaz, versenypályán nem jártam. Ott valószínűleg a rendes, mechanikus sperr is jól jött volna a kanyarokból történő kigyorsításoknál, a tesztautóban csak a fékrendszer próbálta imitálni a hatását az ívbelső kerekek megfékezésével, ami azért nem ugyanaz.

A kormányon sajnos pont ott nincs Alcantara, ahol fogni kéne, vagyis 3 és 9 óránál Fotó: Gulyás Péter

Nincs összkerékhajtás sem, mert bár nagyban megkönnyítené a 280 lóerő útra vitelét, és megfelelő hardverrel akár driftelést is lehetővé tenne (lásd: Focus RS, Mercedes-AMG A45), de megnövelné a Mégane árát és tömegét, amelyek már így sem szerények, több mint 9 millió forintról és 1,4 tonnáról van szó.

És nincs a Hyundai i30 N-ben annyira kedvelt gázfröccs automatika sem,

mert a franciák szerint, akinek igénye van erre, tanulja meg bokából maga pöckölgetni a gázt visszaváltás közben – mindenesetre a pedálok elrendezése ezt lehetővé teszi.

Raliból vett technika

Sok mindent hiába keresünk tehát a Renault hot hatch-ében, viszont olyan megoldásokat is találunk, amit máshol nem. A ralisportból származnak például a

hidraulikus véghelyzeti ütközővel ellátott lengéscsillapítók,

amelyek akkor is megakadályozzák, hogy felüssön az ültetett futómű, ha nagy úthibára hajtunk rá. Amikor ugyanis berugózáskor a lengéscsillapító az útjának végéhez közelít, egy másodlagos elem csillapítja a kerék mozgását, mielőtt a lengéscsillapító elérné a véghelyzetét.

Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS

Menet közben ebből annyit érezni, hogy a nagyobb huplikon, de

még a legalattomosabb műanyag fekvőrendőrökön is viszonylag simán hajt át

a 19 colos kerekeivel a Mégane RS. Ennek a spéci lengéscsillapító rendszernek nem csak a kényelem szempontjából van előnye, a gumi-aszfalt kapcsolat is tovább folytonos marad. Ha pedig nem pattog el a kerék, a tapadás sem szűnik meg.

Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS
Renault Mégane RS

Bár a régi Mégane RS-hez képest teljesen új a MacPherson rendszerű első futómű, a kettős tengelyű, függőcsapszeges megoldást megtartották, mert ez a leghatékonyabb módszer arra, hogy csökkenték a hajtási befolyásokat. Így erős gázadásra sem próbálja a kormány kitépni magát a kezünkből, bár a jelenséget csak csökkenteni lehet, teljesen megszüntetni nem.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, hogy mi a Mégane RS különlegessége!