Meg fog lepődni, milyen jó ára lett a Volkswagen forradalmi újdonságának

Volkswagen ID 3
First member of the ID. family is called ID.3
Vágólapra másolva!
Az elektromos ID.3-at a gyártó legalább annyira korszakos jelentőségű modellnek szánja, mint amilyen a maga idejében az első Bogár és Golf volt. Már Magyarországon is előjegyezhető, először 80 darab jut majd nekünk.
Vágólapra másolva!
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3

Május 8-án, szerdán indult el Európa 29 országában, köztük Magyarországon a Volkswagen ID.3 előértékesítése.

A 170 lóerős villanyautó gyártása 2019 végén indul

az egykor Trabantokat készítő zwickaui üzemben, az első példányokat 2020 áprilisában vehetik át a tulajdonosaik.

A 100 kW-os gyorstöltési lehetőséggel a Volkswagen szerint fél óra alatt 260 kilométernyi hatótávot lehet nyerni Forrás: Volkswagen

A Volkswagen a bevezető 1ST kivitelért Németországban kevesebb mint 40 ezer eurót (13 millió forintot) kér, de ebben az egy éven át tartó ingyenes töltési lehetőség is benne van (legfeljebb 2000 kWh-ig).

A bevezető változat a háromból a közepes méretű, 58 kWh-s akkumulátorral van szerelve,

ami azt jelenti, hogy egy év alatt kb. 34-szer lehet majd ingyen feltölteni teljesen. Ezzel az akkuval az ötajtós, 4,1 méter hosszú kiskocsi 420 km-t tud megtenni egy töltéssel (WLTP).

Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3

Magyarországra 80 darab jut majd

a limitált szériás, 30 ezer darabos 1ST-ből, az előjegyzés a kocsira 320 ezer forintba kerül. Ez bármikor visszavonható jövő áprilisig, és akkor a pénzt is azonnal visszautalja a Volkswagen. Az 1ST változatokban alapfelszereltség lesz a 20 colos felni, a hangvezérlés és a navigáció, felárért intelligens fényszórót, üvegtetőt, kétszínű fényezést és kiterjesztett valósággal kombinált head-up displayt is lehet rendelni.

Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3

Már azt is bejelentették, hogy a csúcsváltozatba egy 77 kWh-s akku kerül, ami 550 km-es hatótávot biztosít majd. Nálunk azonban vélhetően az alapverzió számíthat majd népszerűségre, ami 45 kWh-s akkuval és 330 km-es hatótávval bír, és Németországban kevesebb, mint 30 ezer euróba fog kerülni. Ez forintra átváltva kb. 9,7 milliót jelent, de ebből még lejön majd az 1,5 milliós állami támogatás, vagyis az

ID.3-at vélhetően kb. 8,2 millió forintért lehet majd megvenni

egy év múlva.

Összehasonlításképp, a valamivel nagyobb karosszériájú, de csak 150 lóerős és 270 km hatótávú, 40 kWh-s akkuval szerelt Nissan Leaf az állami támogatással 9,9 millió forintba kerül.

Kívül kicsi, belül nagy

A 4,1 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,53 méter magas ID.3 körülbelül 15 centivel rövidebb, de 1-gyel szélesebb és 8-cal magasabb a jelenlegi Golfnál, a helykínálata állítólag a Passatét közelíti majd a jó helykihasználásnak köszönhetően. A vadonatúj, moduláris MEB platformra épül, később ezt kapja meg a Volkswagen-konszern valamennyi villanyautója a kicsiktől a nagyokig.

Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3

Legyünk büszkék rá, hogy a korszakos jelentőségű villanyautó tanulmányváltozatának karosszériáját

két magyar formatervező, Fogarasi-Benkő László és Száz Ákos közösen tervezte meg

Wolfsburgban 2015-16-ban, a kocsit a 2016-os Párizsi Autószalonon állították ki először.

A két magyar dizájner a koncepcióautó mellett a 2016-os Párizsi Autószalonon, balra Száz, jobbra Fogarasi-Benkő Fotó: Gulyás Péter

Az ID.3 különlegességei lesznek az

emberi szem mozgását utánzó IQ.Light nevű LED-fényszórók,

amelyek mindig az autó pillanatnyi állapotát tükrözik. Parkolás közben a fényszóró grafikája egy zárt szemet utánoz majd, induláskor a „szemek” kinyílnak, menet közben a VW emblémák fehéren, a küszöbök és a lökhárítók alsó élei kéken világítanak majd. Töltés közben a fényszórók pulzálásba kezdenek, ami az energiaáramlást hivatott szimbolizálni.

Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3
Volkswagen ID 3

Az ötajtós, ferdehátú ID.3 csak az első modellje lesz a Volkswagen új elektromos modellcsaládjának. Lesz még egy egyterű, egy szabadidő-autó, egy mikrobusz/furgon és egy limuzin is, az önvezető technológia is ezekben a modellekben debütál 2025-ben.

A gyár célja, hogy 2020-ban már 100 ezer ID.3-at autót adjon el Európában,

a következő 10 évben pedig összesen 10 milliót adnának el a modellcsalád autóiból világszerte.