Szép és okos, csak főzni nem tud - Mercedes CLA menetpróba (2019)

2019.04.22. 06:28

Csendes dízel, de hátul passzentos utastér

Bár az új generáció nagyobb lett, továbbra sem a tágasság a fő erénye. Elöl nincs különösebb probléma, az ülések kellően mélyre engedhetők le, a memóriás állítástól kezdve a kihúzható combtámaszon, fűtésen és szellőztetésen át akár masszázs is kérhető. A hátsó sorban már közel sem ilyen rózsás a helyzet. Lábtérből akad elegendő, de a fejtér bizony 1,8 méter felett elfogy, továbbá az ülőlap olyan mélyen van, hogy alig támasztja alá a felhúzott lábat.

Továbbra is szűk az ajtókivágás, vigyázni kell a fejre beszálláskor, és 1,8 méter testmagasság felett kifejezetten kényelmetlen odabentForrás: Ruschel Zoltán

Akinek több helyre lenne szüksége, érdemes a később érkező Shooting Brake-et választania. A müncheni reptéren egy gyors eligazítás után máris autóba pattantunk, és a festői szépségű Tengernsee tó felé vettük az irányt. Az odaút nagyobb része autópályán haladt, az elsőként próbált CLA220d talán a legtökéletesebb ilyen környezetben. 190 lóerős, kétliteres motorja szinte hangtalanul dolgozik, kiváló párost alkot a nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval.

Szélesítették a nyomtávot az A-osztáyhoz képest, felárért adaptív lengéscsillapítókkal is rendelhető. Összességében nem izgága (majd az AMG!), de remek az útfekvéseForrás: Ruschel Zoltán

Az ereje bőven elegendő bármilyen helyzetben, és a közel 150 kilométeres út végén 4,3 literes átlagfogyasztása is azt jelezte, hogy van még a dízelben potenciál. Ezután a CLA200 következett, és többen biztosan összerezzennek, mert a típusjelzés csupán 1,33 literes lökettérfogatot takar. Ilyen kicsi erőforrás egy ekkora autóba? Igen, a Renault-Nissan konszernnel közösen fejlesztett (és már a Dacia Dusterben is megtalálható) motor ezúttal 160 lóerővel állja a sarat.

Sportos alternatíva az CLA 35 AMG érkezéséig

Ez a motor természetesen a dízelnél is halkabban jár, duplakuplungos váltója pedig azzal ellentétben hétfokozatú, és nem kapkodja el a váltásokat, de finoman kapcsol. Ráadásul a fogyasztással itt sem szálltunk el, kicsivel hat liter feletti átlagot hozott, pedig még egy kellemes müncheni dugóban is részt vettünk. Másnap a nemsokára érkező 35 AMG alatti csúcsmodellel, egy CLA250-nel csapathattunk, mégpedig kanyargós és elég kihalt országutakon.

Nevével ellentétben kétliteres a CLA250, de turbómotorja 6,3 másodperc alatt repíti százra, a vége 250 km/hForrás: Ruschel Zoltán

224 lóerő mellett meg se kottyannak az emelkedők és kanyarok, ha kell akár 6 ezer fölé is elpörgeti a fokozatokat, ráadásul a tesztautóban a 4Matic összkerékhajtás is benne volt. Sima és AMG sportfutóművet is volt alkalmunk próbálni, ám a többségében tükörsima német utak nem jelentettek komoly kihívást számára.

460 literes térfogatával kellően tágas a csomagtartó, és bővíthető is. Más kérés, hogy a szűk nyílás akadályozza nagyobb tárgyak szállításátForrás: Ruschel Zoltán

Annyi azért kiderült, hogy gyors kanyarokban is semlegesen, stabilan fordul, és úgy tűnt, a rugózás sincs túlzottan feszesre hangolva. A motorhangot itt már nem nagyon rejtették el, mély, morgós tónusa szinte mindig jelen van. Ha pedig Sport-állásba kapcsolunk, szinte V8-as dübörgést idéző hangok törnek elő a hangszórókból, de sajnos nagyon hallani rajta, hogy mesterséges.

Kijelzőről követhetjük, mikor vált zöldre a lámpa

Személy szerint a legnagyobb kedvencem a navigáció volt, azon belül is a kiterjesztett valóság (AR) funkció. Az autó eleve online kapcsolattal dolgozik, tehát az útlezárások, forgalmi dugók és egyéb események sem maradnak rejtve előle. A jókora kijelzőn igazán jól látható a térkép és a különböző utasítások, de a Mercedes nem elégedett meg ennyivel.

Így festhet díszkivilágításban az A-osztályból megismert kijelzők és a turbinaszerű szellőzőrostélyok együtteseForrás: Daimler AG

A manőverek előtt egy bizonyos távolságon belül a szélvédő mögé épített kamera bekapcsol, és az általa közvetített képen irányít minket a rendszer. Animált nyilakkal jelzi, hol és merre kell lefordulnunk, zseniális. A másik különlegesség a lámpafigyelő, ennek lényege, hogy ha elsőként állunk a sorban, szintén bekapcsol a kamera és az autó felett lévő közlekedési lámpát is látjuk, anélkül, hogy a lapos és távoli szélvédőn próbálunk felfelé tekintgetni.

Több mint 750 ezer darabot gyártottak Kecskeméten az előző generációból, a Shooting Brake változattal a második szériának is reális esélye van az ismétlésreForrás: Ruschel Zoltán

Az új CLA már itthon is rendelhető, az első példányok májusban érkeznek meg hazánkba. Az alapára a tízmilliós határ alól, 9,69 millió forintról indul, ez nem kevés, ám kiemelték, hogy jelentősen bővítették az alapfelszereltséget - ettől függetlenül ennyiért csak a 136 lóerős CLA180 lehet a mienk. Persze ne feledjük a teljes új platformot, és azt sem, hogy az A-osztálynak köszönhetően a jelenlegi legmodernebb műszaki színvonalat kapjuk a pénzünkért.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Előző
  • 1
  • 2
Következő