Soha nem látott dolog történt az Év autója választáson, ez a modell nyert

az év autója 2019
Vágólapra másolva!
A Genfi Autószalon felvezetéseként hétfőn kihirdették, hogy melyik új modell lett az Év autója 2019-ben. A győztes óriási izgalmak után a Jaguar I-Pace lett: a Jaguar elektromos SUV-ja és az Alpine A110 sportkocsi egyaránt 250 ponttal zárt, a zsűritagoktól kapott több első hellyel az angol modell nyert.
Vágólapra másolva!

A szokásoknak megfelelően hét modell maradt versenyben a végső fináléra, a zsűri pontszámait hétfőn ismertették Genfben.

Meglepetésre eljutott a fináléig az Alpine A110 sportkocsi, ahogy a Jaguar nem kifejezetten megfizethető elektromos SUV-ja, az I-Pace is.

A prémiumautók szerelmesei a részben magyar termék,

azaz a Kecskeméten készülő Mercedes A osztálynak szoríthattak még.

A szélesebb közönséghez szóló modelleket a Citroën C5 Aircross, a Ford Focus, a Kia Ceed és a Peugeot 508 képviselte, az előzetes esélylatolgatások szerint utóbbi talán a legnagyobb eséllyel futott neki a szavazás utolsó körének, ahol a

23 ország 60 autós újságírójából álló zsűri

tagjai 25 pontot oszthattak szét tetszőleges felosztásban a versenyben maradt jelöltek között.

A versenyfutás ezúttal is kifejezetten szorosnak ígérkezett,

a győztes végül – óriási meglepetésre – a Jaguar I-Pace lett.

Ehhez soha nem látott dologra volt szükség:

az elektromos SUV holtversenyben végzett 250-250 ponttal az Alpine A110 sportkocsival, így egyenként meg kellett vizsgálni a zsűritagok szavazatait.

A Jaguar azzal nyert, hogy a 60 tagú zsűriből 18 újságíró tette a saját listáján az első helyre, míg az Alpine-t csak 16-an.

Ilyen szoros verseny még soha nem volt a verseny történetében, a harmadik Kia Ceed is mindössze három ponttal maradt le az első helyről.

Így szavaztak az Origo olvasói

A szavazás előtt megkérdeztük olvasóinkat is, akik közül legtöbben a Kia Ceed és a Mercedes A osztály győzelmére tippeltek. A két „győztest” alig néhányán várták befutónak – de ezzel mi is így voltunk.

A csodaszép Jaguar, amitől a Tesla is reszkethet

A Jaguar nem egy meglévő modelljét alakította át elektromossá,

hanem tiszta lappal kezdte a tervezést, hogy az eleve erre tervezett padló és alumínium karosszéria optimális aerodinamikát és helykínálatot biztosítson.

Forrás: Jaguar

A Porsche Macan-méretű I-Pace egy 4,68 méter hosszú, összkerék-meghajtású szabadidő-autó, tágas, előretolt, ötszemélyes utastérrel és 656 literes csomagtartóval.

A 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 480 kilométeres hatótávolságot biztosít az új WLTP ciklus szerint,

a régi, kevésbé reális NEDC szerint akár 540 km is elérhető. Váltóáramú otthoni fali töltődoboz (7kW) használatával kb. 10 óra alatt tölthető fel az akku 80 százalékosra.

Forrás: Jaguar

Az I-Pace hajtásáról két darab, a Jaguar által házon belül tervezett villanymotor gondoskodik az első és hátsó tengelyen;

a rendszerteljesítmény 400 lóerő, a nyomaték 696 Nm.

Ekkora erővel nem csoda, hogy az I-Pace álló helyzetből 4,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára.