A McLaren új sportkocsija
a leggyorsabb autó, amit a brit cég valaha készített.
A végsebessége egészen pontosan 402 km/óra, ami 11 km/órával több, mint amit a korábbi házon belüli rekorder, az 1992-es McLaren F1 tudott. Szép teljesítmény, de a világrekordhoz ez még kevés, azt ugyanis 447 km/órával a Koenigsegg Agera RS tartja.
A McLaren nem is akart versenyezni ezzel, ahhoz ugyanis kőkemény futóműre és speciális, merevített abroncsokra lett volna szükség, miközben a wokingi gyártó célja az volt, hogy egy a Speedtail egy komfortos gran turismo legyen, amit akár minden nap szívesen vezetnek a tulajdonosaik.
Abban is hasonlít a régi F1-re az újdonság, hogy mindössze 106 példányban készül, és hogy
az utastere háromszemélyes, de szokatlan konfigurációban:
a vezető középen ül, és a két válla mögött, kissé hátrébb van még egy-egy ülés, amelyeket közvetlenül a szénszálas monocoque-hoz rögzítenek.
A Speedtail nemcsak a legnagyobb végsebességű, hanem a legjobb gyorsulású McLaren is egyben. A 100 km/órához 3 másodpercre sincs szüksége, de a
300 km/óra is megvan neki 12,8 másodperc alatt,
ami 3,7 másodperccel jobb, mint a lassúnak éppen nem nevezhető régi csúcsmodell, a P1 ideje.
A P1-hez hasonlóan a Speedtail is hibrid hajtást kapott, a benzin és a villanymotorok összteljesítménye
1050 lóerő.
Egy lóerőnek mindössze 1,36 kg-ot kell mozgatnia, mivel az autó üresen csak 1430 kg-ot nyom.
A karosszéria tervezésénél nem a nagy leszorítóerőre, hanem az alacsony légellenállásra törekedtek a mérnökök, ezért a tükröket a karosszéria oldalából előbújó kamerák helyettesítik, sík az autó alja, nincs fix hátsó szárny, és teljesen beburkolták az első felniket is.
A hajlékony szénszálból készített hátsó karosszériaelem éle kiemelkedik, ha nagyobb stabilitásra és tapadásra van szükség. Maga a rugalmas lemez hajlik meg, ezért nem volt szükség zsanérra és bonyolult mozgató mechanizmusra.
A Speedtail természetesen nem olcsó mulatság, 640 millió forintba kerül adók nélkül, de még ez sem volt elég riasztó, ugyanis az összes példány már a hivatalos bemutató előtt gazdára talált, pedig közel két évet kell még várni rá.