A McLaren bemutatta régóta várt új hiperautóját, amelyet az elmúlt években P15 kódnéven emlegetett a sajtó. A végleges modell végül nem ezt a nevet kapta, hanem
a valaha volt egyik legjobb Forma-1-es pilótáról, Ayrton Sennáról keresztelték el.
A brazil versenyző mindhárom vb-címét a McLarennel nyerte 1988-ban, 1990-ben és 1991-ben.
Noha a McLaren Sennát alapvetően pályaversenyzésre tervezték, közúton is használható - nem meglepő módon még soha nem volt ennyire brutális közúti sportkocsija a cégnek.
A padlólemez a 720S-é, de jelentősen továbbfejlesztették, ahogy a karbonszálas karosszériaelemek tömegét is addig csökkentették, ameddig csak lehetett.
Lenyűgöző, 1198 kilós üres tömeget sikerült elérni,
ennél könnyebb kocsija a McLaren F1 óta nem volt a gyártónak. Csak összehasonlításul:
ez 220 kilós mínuszt jelent az önmagában is pehelysúlyú 720S-hez képest.
A Senna teljesen egyedi aerodinamikával készült, a McLaren szerint
soha nem tapasztalt mértékű leszorítóerőt generál.
A négyliteres, duplaturbós V8-as motorhoz hétfokozatú duplakuplungos váltót kapcsoltak,
a teljesítménye 800 lóerő 800 Nm-es csúcsnyomaték mellett.
Az autó egy tonnájára 668 lóerő jut.
Hivatalos menetteljesítmények nincsenek, de
60 mérföldes (96 km/h) tempóra 2,5 másodperc alatt gyorsulhat a Senna, a végsebessége 320 km/h fölötti.
Új fejlesztésű versenyüzemmóddal is büszkélkedhet, amely nem csak a futóművet keményíti fel, de a hasmagasságot is csökkenti.
Az autóból ötszáz példány készül, de már mindre van vevő.
Az ára 750 ezer font (267 millió forint) - volt.