Az Audi elég széles kínálattal rendelkezik, szinte mindenféle autót kínálnak már, kivéve egyet: terepkupét. A BMW és a Mercedesnek már két-két ilyen autót is árul, az Audi azonban csak jövőre lép piacra az első ilyennel, amikor a képeken látható, Detroiti Autószalonon bemutatott Q8 tanulmány szériaéretté válik.
A hatalmas, 5,02 méter hosszú SUV műszakilag a Q7-essel rokon, de annál nagyobb, fényűzőbb és sokkal mutatósabb. Csak négy ülése van, így helyszűkére biztosan nem kell benne panaszkodni, és a csomagokat is 630 literes tér várja.
A műszerfal tele van lévő képernyők figyelembe veszik, hogy hányan ülnek az autóban, így például, ha a vezető egyedül utazik, az utas klímavezérlése helyén más információk jelennek meg.
Az Audi szerint a kiállított autó „ízelítő egy hamarosan érkező szériaautóból". Ez magyarul azt jelenti, hogy a Q8 szériaváltozata már jövőre megjelenik, és az alapforma valószínűleg változatlan marad. De a részleteken finomítanak majd, és vélhetően a 23 colos felniket is kisebbekre cserélik.
A konnektoros hibrid hajtásláncban a háromliteres, 333 lóerős turbós V6-os benzinmotornak egy, a nyolcfokozatú váltó házába épített villanymotor segít a hajtásban. A hibrid rendszer összteljesítménye 450 lóerő, nyomatéka 600 Nm. A 17,9 kilowattórás akku 60 kilométeres elektromos hatótávot biztosít.
A légrugók segítségével a karosszériát akár 9 centivel is fel lehet emelni, ha a sofőrnek terepezni támadna kedve. Ebben a quattro összkerékhajtás is segíti, ami persze nem hiányzik. Európában persze dízelmotorokkal is kapható lesz a Q8, a V6-os mellett a három feltöltős, 435 lóerős V8-asa is megjelenik majd az SQ8-asban.