2017 legizgalmasabb új autói - Top 10

Vágólapra másolva!
Idén érkezik az első Alfa Romeo terepjáró, az Audi új önvezető csúcsmodellje, feltámad egy elfeledett francia márka, utódot kap az 5-ös BMW, a Dacia Duster és az Opel Insignia. Bőven megérnek hát egy-egy zarándoklatot az autószalonok, annál is inkább, mert sosem volt még ennyire vagány a Suzuki Swift, és villanyautóból sem láttunk még ilyen jó alternatívát. Következzen hát ábécésorrendben a tíz újdonság, amire a legjobban várunk.
Vágólapra másolva!

Alfa Romeo Stelvio

Forrás: Alfa Romeo

Az olaszok első rendes szabadidő-autója

a Giulia technikájára épül,

csak magasabb és nehezebb a donornál. Az is hasonlóság, hogy a Stelvióból is az 510 lóerős Quadrifoglio sportváltozatot mutatták be először. Ebben a Ferraritól származó 2,9 literes, dupla turbós V6-os motor dolgozik, amivel álló helyzetből 4,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra a sportos SUV, a végsebessége 285 km/h.

Forrás: Alfa Romeo

Nem hiányzik az autóból a

trükkös összkerékhajtási rendszer

sem, amely hátul oldalanként képes variálni a nyomatékot, és akár az erő 100 százalékát is képes hátsó tengelyre küldeni. Előre legfeljebb 50 százalék juthat, ha csúszik a burkolat. A nyolcfokozatú automata váltó Sport fokozatban mindössze 150 milliszekundum alatt kapcsolgatja a fokozatokat.

Forrás: Alfa Romeo

A Stelvio kapható lesz 200 és 280 lóerős, kétliteres turbós benzinmotorral, illetve 180 és 210 lóerős 2,2 literes dízellel, és akár hátsókerék-hajtással is.

Várhatóan a jövő év közepétől lesz megvásárolható

az első Alfa SUV, amelytől a gyártója azt várja, hogy a márka legnépszerűbb modellje lesz, elsősorban az amerikai keresletben bízva.

Alpine A120

Forrás: Renault

A Renault egy retró sportkocsival támasztja fel a hajdan szép napokat megélt francia sportautómárkát 2017 elején. Annyira fontos az Alpine felélesztése, hogy a Genfi és a Párizsi Autószalonra sem vitték el a 2016 februárjában már bemutatott, igencsak szériaközeli tanulmányautót, mert ott nem kapott volna elég figyelmet a sok újdonság között.

Az A120-as fejlesztését még a Caterhammel kezdték el a franciák, de aztán önállóan folytatták. Formája azt az A110-est idézi, amivel a 70-as években itthon Ferjáncz Attila ralizott.

Az Audi TT-ellenfélnek szánt, középmotoros, hátsókerék-meghajtású sportkocsit

valószínűleg egy keresztben elhelyezett 1,8 literes, 250-300 lóerős turbómotor mozgatja majd dupla kuplungos váltóhoz kapcsolva. Ez az erő körülbelül 4,5 másodperces százas sprinthez és 240 km/h-s végsebességhez lesz elég a 4,2 méteres, 1 tonnánál alig nehezebb autóban.

Forrás: Renault

Mivel az Alpine jóval erősebb és gyorsabb lesz a Toyota GT86-nál és a Mazda MX-5-nél, nem csoda, hogy az ára is magasabbról indul majd, a pletykák szerint 55-60 ezer euróról, vagyis 16,5-18 millió forintról indulhat az árlista. Később még nagyobb teljesítményű, 300 lóerős sportváltozat, és egy csinos kabrió is megjelenhet az A120-ból.

Audi A8

Audi Prologue tanulmány Forrás: Audi

Az Audi A8 szeptemberben bemutatkozó következő generációja ugyanarra az MLB Evo platformra épül, mint a Q7 vagy az A4/A5 família, de

megtartja az A8-asoktól megszokott térvázas alumínium (ASF) struktúrát is.

A luxusautó nagy újdonsága az önvezető üzemmód lesz, ami állítólag 60 km/h alatt képes lesz teljesen átvenni az irányítást a vezetőtől. Kívülről a 2014-es Audi Prologue kupé tanulmányautóra (képeinken) fog hasonlítani, vagyis keskeny lámpákat és minden korábbinál nagyobb hűtőmaszkot kap majd, de természetesen négy ajtaja lesz.

Forrás: Audi

A műszerfal koncepciója a 2016-os CES-en bemutatott Q6 e-tronból származik majd. Utóbbi azt is jelenti, hogy

három képernyő lesz majd a vezető előtt:

egy 14,1 colos, ívelt OLED kijelző a hagyományos műszerek helyén, és két érintőképernyő a középkonzolon. Ezek közül a felső a navigációs és a médiarendszerek számára, az alsó pedig a klímaberendezés és a szövegbevitel számára lesz fenntartva. Minden bevitelt és parancsot érintéssel, hanggal, vagy gesztusvezérléssel (levegőben végzett kézmozdulatokkal) kell megadni,

a mai MMI rendszer forgótárcsája eltűnik.

A személyre szabható képernyők rezgéssel és hanggal igazolják vissza, ha érzékelték a lenyomást.

Forrás: Audi

A motorkínálat V6-os és V8-as és W12-es turbós benzin- és dízelmotorokból fog állni,

a legerősebb motorok elektromos turbót kapnak,

ami csökkenti majd a turbólyukat, vagyis a gázpedál lenyomását követően késlekedés nélkül felépül majd a töltőnyomás. Természetesen lesz konnektoros hibrid is, ezúttal V6-os benzinessel. Az új A8 technikai különlegességei között meg kell említeni a 48 V-os elektromos rendszert, az organikus LED fényszórókat és az áttervezett légrugózást is.

BMW 5-ös sorozat

Osztályelső a 0,22-es légellenállási együttható Forrás: BMW

Az új, G30-as kódjelű 5-ös BMW

formavilága nem éppen forradalmi,

amire az a magyarázat, hogy az előd túl jól fogyott (2,1 millió darabot adtak el belőle), ezért nem akartak felesleges rizikót vállalni egy vadonatúj dizájnnal. A lemezek alatt persze történt változás, az új CLAR padlólemeznek és módosított anyagfelhasználásnak köszönhetően például egy mázsával csökkent az autó tömege.

Forrás: BMW

A szedán 36 milliméterrel hosszabb, 6 milliméterrel szélesebb, és 2 milliméterrel magasabb a kifutó modellnél, a tengelytáv 7 milliméterrel, a csomagtartó 10 literrel nőtt meg. Az új 5-ös már 0-210 km/h-s sebességtartományban képes gyorsítani, lassítani és kormányozni a vezető helyett, sőt a Teslához és a Mercedes E-osztályhoz hasonlóan

már önálló előzésre is képes többsávos utakon,

180 km/h alatt.

Forrás: BMW

Belül 8,7 vagy 10,25 colos érintőképernyőt kaphat a középső BMW, a 7-eshez hasonlóan egyes funkciókat már hanggal vagy

gesztusokkal is lehet vezérelni,

de az iDrive forgótárcsája is megmaradt. Majdnem minden motorhoz nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódik alapáron, az egyetlen kivétel az 520d-ben a 190 lóerős, kétliteres dízel, amelyhez hatfokozatú kézi váltót adnak, amivel 4,2 literes átlagfogyasztásra képes a gyár szerint. Egy kétliteres benzinmotorral felszerelt, 252 lóerős

konnektoros hibrid is kapható lesz,

ez tisztán elektromos hajtással 45 kilométert tud megtenni.

Forrás: BMW

Négyféle futómű rendelhető,

légrugózás nincs, helyette aktív dőlésgátlót és négykerék-kormányzást kínál a BMW.

Februártól négy motorral (két- és háromliteres benzinesek és dízelek) lesz kapható az autó, de egy hónappal később újabb három érkezik, és ekkor mutatják be a Touring nevű kombit is. A 400 lóerős négyturbós dízel és a 600 lóerős M5-ös ősszel érkezik, mindkettő összkerékhajtású lesz.

Dacia Duster

A 2010 óta kapható Duster már számtalan ráncfelvarráson esett át, legutóbb érintőképernyős infotainment rendszert, szebbé varázsolt külsőt és korszerű dupla kuplungos váltót is kapott, mégis megérett a leváltásra, mert a szabadidő-autók között a konkurencia minden korábbinál erősebb lett.

Valahogy így fog kinézni az új Duster Forrás: auto-moto.com

2017-ben mutatkozik be a második Duster-generáció. Még nem lehet biztosan tudni, hogy a Renault-Nissan szövetség CMF platformjára, vagy a régire épül-e, de azt szinte minden szaklap tudni véli, hogy a kocsi hossza 4,3-ról körülbelül 4,5 méterre fog nőni, esetleg kétféle hosszúságú karosszériával is kapható lesz.

Forrás: auto-moto.com

A sima ötüléses mellett

ezúttal már egy hétüléses változatot is kínálnak majd,

ami azért is előnyös a Daciának, mert a jelenlegi hétüléses egyterűjét, a Lodgyt nem igazán keresik a vásárlók. Felárért továbbra is kínálnak majd összkerékhajtást az erősebb motorokhoz, amivel a Duster enyhe vagy akár közepes terepen is megállja majd a helyét.

Ford Fiesta

Forrás: Ford

Európa harmadik legnépszerűbb autójának új generációja, a kívülről csak finoman változott, szelíd tekintetű új Fiesta jobban felszerelt, biztonságosabb és takarékosabb lett elődjénél. Elöl 30, hátul 10 mm-t nőtt a nyomtáv, de

a padlólemezt a régiből emelték át,

ezért a belső helykínálat alig nőtt meg, de legalább a karosszéria merevsége 15 százalékkal javult.

Forrás: Ford

Alaposan átdolgozták az utasteret is, a jól felszerelt modellekben akár 8 colos színes érintőképernyő is pöffeszkedhet a középkonzol tetején. Jönnek a legújabb generációs vezetéstámogató extrák is, többek között

adaptív tempomat és ütközésmegelőző rendszer is megjelenik

a kínálatban. Az új háromhengeres, 70 és 85 lóerős, 1,1-es szívó benzinesek a Ka+-ból, a 100, 125 és 140 lóerős egyliteres turbós Ecoboost benzinesek a régi Fiestából lehetnek ismerősek.

Forrás: Ford

Az egyliteres EcoBoost világelső funkcióval frissül, ez lesz

az első háromhengeres motor, amelybe hengerlekapcsoló funkciót is építenek,

alacsony terhelésnél két hengerrel működik majd a motor. Érkezik egy új, 95 lóerős 1,5-ös dízel is, amely a valaha volt legerősebb gázolajos lesz a Fiesta kínálatában.

Forrás: Ford

Az új Fiesta legnagyobb újdonsága, hogy négy különböző változatot készítenek belőle. A Titanium, a Vignale és a sportos ST-Line mind külön egyéniség, ahogy a negyedik verzió, a kifejezetten SUV-szerű, emelt futóműves Active is.

Honda Civic

Forrás: Honda

Véget ért az ufókorszak a Honda Civic életében: a továbbra is Angliában készülő új, tizedik generáció egy hagyományos, de azért modern külsejű ötajtós lett, amely jóval nagyobb az elődjénél,

már-már a kompakt kategória határait feszegeti.

A karosszéria 4497 milliméter hosszú, 1800 milliméter széles és 1421 milliméter magas, vagyis jócskán, 127 milliméterrel hosszabb és 30 milliméterrel szélesebb elődjénél, magassága 20 milliméterrel csökkent.

Forrás: Honda

A tengelytávolság 30 milliméterrel lett nagyobb, az autó tömege 16 kilóval csökkent, ami a méretnövekedést és az 52 százalékkal nagyobb torziós merevséget figyelembe véve szép teljesítmény. Javítja a vezethetőséget, hogy

a vezetőülés 35 mm-rel mélyebbre került,

és a korábbi, olcsó csatolt lengőkarok helyett hátulra már több lengőkaros futóművet építenek be.

Forrás: Honda

A Honda is átállt a benzines turbómotorokra,

a Civic háromhengeres egyliteressel és négyhengeres másfél literessel lesz kapható, 129 és 182 lóerős teljesítménnyel. Alapáron hatfokozatú kézi váltóval érkezik az autó, fokozatmentes CVT felárért kérhető. A módosított 1,6-os dízel később érkezik, 2017 második felétől lesz elérhető egy és két turbóval is. Várhatóan ekkor érkezik a kombi, a török gyártású szedán és a tanulmányként már bemutatott Type-R sportváltozat is. Már vannak előrendeléshez magyar árai, és nem lesz olcsó, az biztos.

Nissan Leaf

Nissan IDS tanulmány 2015-ből Forrás: Nissan

2017-ben mutatkozik be a világ legnagyobb darabszámban eladott elektromos autójának, a 2010 óta kapható Nissan Leafnek a második nemzedéke. A Nissan annyit már elárult róla, hogy a Teslákhoz hasonlóan

többféle kapacitású akkumulátorral fogják árulni:

állítólag 24, 30, 48 és 60 kilowattórás akkuk lesznek elérhetőek, utóbbival akár az 500 km-t is elérheti a hatótáv. Összehasonlításképp, a mai Leaf 24 kilowattórás akkut kap alapáron, de felárért 30 kilowattossal is kapható, amellyel 250 km a hatótávja.

Forrás: Nissan

Az új Leaf

akkumulátora már lítium nikkel-mangán-kobalt technológiájú lesz,

ami több előnnyel is jár: egyrészt nagyobb kapacitást tesz lehetővé, másrészt a töltés is felgyorsul, 10 perc alatt akár 90-100 km-re elegendő energiát is fel tud venni az akku. Az új Leaf előfutárának a 2015-ös Tokiói Autószalonon bemutatott IDS tanulmányautó tekinthető.

Ebben már benne volt az önvezető technológia is, ami várhatóan a Leafből sem fog hiányozni, viszont a karbon karosszéria valószínűleg nem kerül sorozatgyártásba a magas ára miatt. Összességében állítólag kedvező árat próbál majd kalkulálni a Nissan, amit nálunk 1,5 millió forintos állami támogatás és sok, a zöld rendszámmal járó kedvezmény tesz vonzóbbá.

Opel Insignia

Forrás: Opel

Az új Insignia ötajtós változatát Grand Sportnak hívják, élőben a márciusi Genfi Autószalonon lesz először látható, az értékesítése nyáron kezdődik. A korábban szűkössége miatt sokat kritizált középkategóriás autó

tengelytávja 92 milliméterrel nőtt,

a gyártó ígérete szerint "különösen hátul" lett tágasabb az utastér. A hosszabb tengelytávnak és az új elrendezésnek köszönhetően 32 milliméterrel szélesebb a hely csípőmagasságban, a váll- és térdtér 25-tel nőtt, a fejmagasság nyolccal. A csomagtartó 490-1450 literes.

Forrás: Opel

Az új Insignia minimális mértékben hosszabb (4897 milliméter) az elődjénél, csökkent az első és hátsó túlnyúlás, 11 milliméterrel megnőtt a nyomtáv. A tetőív 29 milliméterrel laposabb lett, kupéssá téve az autót. Akárcsak az Astra, úgy az új Insignia tömege is csökkent, az új padlólemeznek és a frissített anyaghasználatnak köszönhetően elődjénél

akár 175 kilóval is könnyebb lehet

az új modell, amire szüksége is volt a típusnak.

Forrás: Opel

LED-es fényszórók, 360 fokos körkörös kamera, masszázsülések, nyolcfokozatú automata váltó, teljesen megújult beltér - az Insignia felszereltsége is jócskán kibővül. A Grand Sport még aktív alumínium-motorháztetővel is rendelkezik, amely ütközéskor ezredmásodpercek alatt felemelkedik, hogy messzebb kerüljön a kemény motorblokktól.

Forrás: Opel

Az új Insignia már a jövő évi bevezetésekor turbómotorok és új generációs sebességváltók széles palettáját kínálja, a nyolcfokozatú automata kezdetben csak összkerékhajtással lesz kapható. Az Opel szerint az új, nyomatékvektoros, Haldex összkerékhajtás kategóriájának egyik legkiforrottabb rendszere, és teljesen új, öt lengőkaros hátsó futóművel társul.

Suzuki Swift

Forrás: Suzuki

A Swift

immár nem Esztergomban készülő ötödik generációja

januártól már kapható Japánban, az európai értékesítés pár hónappal a márciusi Genfi Autószalonra tervezett világpremier után kezdődik. Felismerhető maradt a formaterv a függőleges fényszóróknak és a feketére festett A-oszlopoknak köszönhetően, de sok újdonságot is felfedezhetünk a karosszérián az ívelt sárvédő-szélesítésektől kezdve a hatszögletű hűtőmaszkon és a kupésan lejtő tetőn át a

rejtett hátsó kilincsekig.

Forrás: Suzuki

Az új Swift egy centivel lett rövidebb, a

tengelytávja viszont két centit nőtt,

ami jó hatással lehet a hátsó sor helykínálatára. A karosszéria 3840 mm hosszú, 1695 mm széles, 1500 mm széles, a tengelytávja pedig 2450 mm. A csomagtartó 211 helyett már 265 literes, a kocsi tömege 995 kilóról 910 kilóra csökkent.

Forrás: Suzuki

Teljesen új, modern műszerfalat kapott a kisautó, még a kormány alját is egyenesre vágták. Új a középkonzol és a műszerfal, az érintőképernyős fedélzeti menürendszer Android Auto- és Apple Carplay-kompatibilis. A feláras Safety csomag olyan tételeket tartalmaz, mint a kamerát és lézert is használó vészfékező rendszer, az automatikus távfény-kapcsolás, a sávtartó automatika és a radaros, távolságtartó tempomat (ACC).

Főleg sportos karaktere fogja megkülönböztetni a Balenótól, és az 1.0 Boosterjet, illetve az 1,2-es alapmodell mellé később egy erősebb, turbós élménymodell is várható, még izgalmasabb megjelenéssel. Ezzel szintet lép az új Swift - de többé már nem lesz a "mi autónk".