Alaposan átszabták a Mercedes SL-t

Mercedes SL
Mercedes AMG SL 63, Diamantweiß Mercedes-AMG SL 63, diamond white
Vágólapra másolva!
A Mercedes gyakorlatilag a teljes modellkínálatát lecserélte az elmúlt évek során, az új egységes formanyelvből pedig már csak néhány típus nem részesült, köztük az SL. Egészen mostanáig, mert bemutatták az új, modellfrissítésen átesett változatot.
Vágólapra másolva!

Az SL alig három éve újult meg, így bár úgy tűnhet, hogy a mostani egy teljesen új autó, valójában az alapok nem változtak a lemezek alatt. Az orr-rész megkapta a jellegzetes formájú fényszórókat és a gyémántmintás hűtőrácsot a hatalmas csillaggal, ez sokkal jobban mutat, mint a most futó széria kissé szedett-vedett arca. Nem változott az oldalnézet, és hátul is csak a lámpák rajzolata változott.

Forrás: Mercedes-Benz

Nem kellett sokat dolgozni a mérnököknek a motorokkal sem. Az SL 350-est váltó új alapváltozat, a turbós SL 400 367 lóerőt és 500 Nm-t kínál a tulajdonosának. Már ez is elegendő ahhoz, hogy az új, kilencfokozatú automatával 4,9 másodperc alatt gyorsuljon fel 100-ra.

Forrás: Mercedes-Benz

A következő lépcső az SL 500, ebben a 4,7 literes V8-as turbómotor már 455 lóerőt és 700 Nm-t termel. Ha még ez sem elég, akkor a kétféle AMG verzió közül választani: az SL 63 AMG 5,5 literes V8-asa 585 lóerőt és 900 Nm-t ad le. És aki ennél is többre vágyik, annak ott a hatliteres V12-es biturbó szörny, az SL 65 AMG 630 lóerővel és kereken 1000 Nm-rel.

Forrás: Mercedes-Benz

Új extraként megjelent az S osztályos kupé-ból ismert aktív futómű, ami már arra is képes, hogy kanyarban a motorkerékpárokhoz hasonlóan, (a természetes iránnyal ellentétesen) a belső ív felé döntse be a kocsit, hogy az utasoknak kellemesebb érzés adjon a forduló. A kanyardőlés funkció 15 és 180 km/h között működik, és legfeljebb 2,65 fokos szögben képes bedönteni a karosszériát kanyarban.

Mercedes AMG SL 63, Diamantweiß Mercedes-AMG SL 63, diamond white Forrás: Mercedes-Benz Cars

Belül főleg a középkonzolnál történtek változtatások. Megmaradt a légbeömlők közé épített központi kijelző, de alatta új kapcsolók és panelek jelentek meg, továbbá változott a kormánykerék és újak az ülések is. Az új SL januártól kerül a kereskedésekbe, az áráról egyelőre még nem nyilatkozott a gyártó.