Hologramot vetít a Mercedes űrsiklója

Mercedes-Benz Vision Tokyo Concept
Vágólapra másolva!
Bár új szériaautóval nem készült a Tokiói Autószalonra a Mercedes, a német gyártó azért nem érkezett üres kézzel. A most leleplezett önjáró egyterű, a Vision Tokyo Concept kifejezetten a városi Z generáció, azaz az 1995 után születettek igényeit igyekszik kielégíteni.
Vágólapra másolva!

A 26 colos, világító felniken gördülő Vision Tokyo tanulmányautót vezetni sem kell, hiszen a januári CES-en bemutatott F015-ös koncepcióautóhoz hasonlóan ez is működik automatizált vezetéssel.

Forrás: Mercedes

Persze a látvány kedvéért nem csak a kerekeket, de az oldalsó küszöböket és a díszrácsot is alaposan ellátták LED-ekkel, így az autó a bent ülők hangulatának és a bent hallgatott zenének megfelelően változtathatja a színeit és a fénymintáit. Már a bejutás is különleges, a nagyméretű, kanapéra a bal oldalról nyíló sirályszárnyas ajtón át lehet bejutni.

Forrás: Mercedes

A 4,8 méter hosszú, 2,1 méter széles és 1,6 méter magas egyterűből hagyományos szélvédő helyett egy ívelt üvegfelületen át lehet kinézni, akár egy motorcsónakban. Ez nemcsak elől, de oldalt és hátul is megfelelő kilátást biztosít. Persze aligha valószínű, hogy a bent ülők a külvilággal foglalkoznak majd, hiszen a belteret több LCD képernyővel is felszerelték, illetve akár 3D-s hologrammok megjelenítését is támogatja a fedélzeti rendszer.

Ilyen fedélzeti rendszer mellett senki nem akar majd vezetni Forrás: Mercedes- Benz

Azért, ha valakinek mégis vezetni támad kedve, akár maga is a volán mögé ülhet, hiszen az autó képes hagyományos üzemmódban is közlekedni, ekkor a vezetőülés kiválik a kanapéból. A Vision Tokyo nem csak utasterében, de meghajtásában is eltér az átlagtól. Akárcsak az F015, az újdonság is hidrogénnel és akkumulátorral üzemel.

Forrás: Mercedes

A Mercedes szerint a tisztán elektromos hibrid hajtással 980 kilómétert lehet megtenni, ebből 190 kilométert az akkumulátorral, 790-et pedig a tüzelőanyag-cellák által termelt áram segítségével. Egyhamar biztos nem találkozunk ilyen Mercedessel a forgalomban, de a hírek szerint 2017-ben már lesz szériagyártású üzemanyagcellás autója a márkának.