Az SL alig három éve újult meg, így bár úgy tűnhet, hogy a mostani egy teljesen új autó, valójában az alapok nem változtak a lemezek alatt. Az orr-rész megkapta a jellegzetes formájú fényszórókat és a gyémántmintás hűtőrácsot a hatalmas csillaggal, ez sokkal jobban mutat, mint a most futó széria kissé szedett-vedett arca. Nem változott az oldalnézet, és hátul is csak a lámpák rajzolata változott.
Nem kellett sokat dolgozni a mérnököknek a motorokkal sem. Az SL 350-est váltó új alapváltozat, a turbós SL 400 367 lóerőt és 500 Nm-t kínál a tulajdonosának. Már ez is elegendő ahhoz, hogy az új, kilencfokozatú automatával 4,9 másodperc alatt gyorsuljon fel 100-ra.
A következő lépcső az SL 500, ebben a 4,7 literes V8-as turbómotor már 455 lóerőt és 700 Nm-t termel. Ha még ez sem elég, akkor a kétféle AMG verzió közül választani: az SL 63 AMG 5,5 literes V8-asa 585 lóerőt és 900 Nm-t ad le. És aki ennél is többre vágyik, annak ott a hatliteres V12-es biturbó szörny, az SL 65 AMG 630 lóerővel és kereken 1000 Nm-rel.
Új extraként megjelent az S osztályos kupé-ból ismert aktív futómű, ami már arra is képes, hogy kanyarban a motorkerékpárokhoz hasonlóan, (a természetes iránnyal ellentétesen) a belső ív felé döntse be a kocsit, hogy az utasoknak kellemesebb érzés adjon a forduló. A kanyardőlés funkció 15 és 180 km/h között működik, és legfeljebb 2,65 fokos szögben képes bedönteni a karosszériát kanyarban.
Belül főleg a középkonzolnál történtek változtatások. Megmaradt a légbeömlők közé épített központi kijelző, de alatta új kapcsolók és panelek jelentek meg, továbbá változott a kormánykerék és újak az ülések is. Az új SL januártól kerül a kereskedésekbe, az áráról egyelőre még nem nyilatkozott a gyártó.