Feltámad a 12 éve csődbe ment Moszkvics márka

Lada, Moszkvics és Polski összehasonlító
Vágólapra másolva!
A szocialista blokk egyik nálunk is jól ismert márkaneve, a Moszkvics újjáéledhet, a közel 60 éven keresztül létező gyártó viszont jó eséllyel csak belpiacra gyártana autókat.
Vágólapra másolva!

Nálunk a gömbölyű 403/407 modellekkel vált igán népszerűvé a Moszkvics, taxiként és rendőrautóként is sok futott belőlük. Legtöbbünk emlékeiben mégis a Pininfarina-dizájnos 408-as, illetve két frissített változata, a 412-es és a 2140-es él, de

a nyugatias, Fiat-licensz Ladák megjelenése után nem volt könnyű dolguk a piacon.

Ugyaenz volt igaz a ferdehátú, fronthajtású Alekóra is, ennek a Samarával gyűlt meg a baja. Részben éppen az Aleko elhúzódó utódlása miatt zárt be a gyár 2003-ban, ezután a félkész autókat még jó ideig az üzem udvarán fosztogatták.

Forrás: Karner Miklós/Retro Mobil

Most a AFP hírügynökségnek a Renault elismerte, hogy benyújtotta igényét az orosz hatóságokhoz a márkanév megszerzéséhez. Részletekbe még nem bocsátkoztak, de a francia autógyár már most is komolyabban képviselteti magát az orosz piacon. Még 2012-ben a Reanult-Nissan szövetség elnöke, Carlos Ghosn kijelentette, hogy 2016-ra 40 százalékra szeretnék feltornázni a részesedésüket.

Fotó: Tuba Zoltán - Origo

Ebbe azért beleszólt az orosz gazdasági válság, illetve a rubel árfolyamának összeomlása, de épp ezért is gondolták úgy, hogy a Moszkvics feltámasztásával könnyebben kijuthatnak a mélypontról. A franciáknak egyébként még a 60-as években volt már kapcsolat a Moszkviccsal, egy belgiumi gyárban készítették fel az autókat a nyugat-európai piacok számára. A kilencvenes években a márka modernizálását készítették volna elő, de az a projekt végül nem valósult meg.

Forrás: AZLK

A moszkvai gyárat viszont megszerezték, így

az egykori Moszkvics helyén most Renault és Dacia típusokat szerelnek össze

. Kissé kérdéses a feltámasztás ötletének sikeressége, hiszen nem tudni, hogy csak a márkanevet szeretnék használni (például az eddigi Datsunok átemblémázásával), vagy új autókat is készítenének ezzel a névvel. Két dolog viszont bizonyos: kezdetben a FÁK belpiacain indul a forgalmazás, és a Moszkvicsnak újra a Ladával kell megküzdenie - mint a régi szép időkben.

Erre a linkre kattintva olvashatja a Moszkvics 412, a Polski Fiat 125p és a Lada 2103 összahasonlító tesztjét. A Magyarországra épp ezekben a hetekben visszatérő Lada új típusairól ebben a cikkben olvashat bővebben.