Eco-limó GTI-motorral - Audi A8 Hybrid-menetpróba

audi a8 hibrid
Vágólapra másolva!
A hibrid Audi A8-asnál a korszerű technika nem a teljesítmény növelését, hanem a fogyasztás csökkentését szolgálja, benzinmotorja már ismerős lehet a Volkswagen Golf GTI-ből.
Vágólapra másolva!

Forrás: Gulyás Péter [origo]
Csak egy apró felirat jelzi az első sárvédőn, hogy ez a hibrid verzió
(Kattintson a képre, galéria nyílik!)

Ha a Jaguar XJ-t nem számítjuk, akkor lassan már minden szóba jöhető nagy luxuslimuzinból létezik hibrid változat. Ezeket azonban célszerű két részre szedni, ugyanis a 30 millió forintos alapárú 465 lóerős BMW Activehybrid 7 és a 31,7 milliós, 445 lóerős Lexus LS600h esetében a villanymotor inkább a teljesítmény növelését, mintsem a fogyasztás csökkentését szolgálja. A másik csoportba vehetjük takarékosságra optimalizált hibrideket, amelyek ára nagyjából 26 millió forinttól indul. Ide tartozik a Mercedes-Benz S 400 Hybrid, amelynél a rendszer összteljesítménye "csak" 279 lóerő, és a frissen érkezett Audi A8 Hybrid is, amely a maga 245 lóerejével a leggyengébb a négyesben, viszont a 6,3 literes átlagfogyasztása is messze a legalacsonyabb.

Forrás: Gulyás Péter [origo]
Ez a rövid verzió, a Lang 13 centiméterrel hosszabb tengelytávval bír

Presztízsszempontból az Audi elég nagy hátrányból indul, mivel motorja csak négyhengeres, ennél a Mercedes kettővel, a BMW és a Lexus néggyel ad többet, de ebben az árkategóriában az is furán hat, hogy a hibrid A8-as az első kerekeit hajtja, mivel a többi német hátsókerekes, a Lexusnál viszont mind a négy kerék hajtott. Bár ez a hajtáslánc létezik Quattro változatban a Q5-ösben, az Audi azért választotta a fronthajtást az A8 hibridjéhez, mert a fogyasztás és a tömeg csökkentésére koncentráltak.

Forrás: Gulyás Péter [origo]
Az A8 már a harmadik hibrid-Audi a Q5 és az A6 után, a hajtásrendszer mindben egyforma

A benzines elektromos hajtáslánc a Volkswagen-konszern elterjedt kétliteres, 211 lóerős turbómotorjából - ez hajtja a Golf GTI-t is -, és egy nyolcfokozatú automata váltóból áll, az 54 lóerős villanymotor a váltó és a benzinmotor között helyezkedik el. Van még egy többtárcsás tengelykapcsoló a hidrodinamikus nyomatékváltó helyén, ez kapcsolja össze és szét a villanymotort a hosszában beépített benzinestől. a rendszer össznyomatéka 480 Nm-re adódik, ez nagyjából a háromliteres V6 TDI szintje.

Cikkajánló

Forrás: [origo]

Forrás: [origo]

Forrás: [origo]

3,3 millió forint per négyzetméter
Lexus LS 600hL teszt

A legcsodálatosabb lufi
Mercedes-Benz S400 Hybrid-teszt

Luxus adókerülő
BMW ActiveHybrid 7-teszt


Az 1,3 kilowattórás lítium-ion akkumulátort a csomagtartóba helyezték, hűtését alapesetben az utastér levegőjével, 40 fok felett pedig légkondicionáló külön hűtőkörével oldották meg. Sajnos az akku miatt a csomagtartó 510-ről 335 literesre csökkent, ami nagy hátrány egy sofőrös limuzin esetében, ennél még az új A3-as poggyásztere is jóval tágasabb.

Forrás: Gulyás Péter [origo]
Az akkumulátorok a csomagtartó egyhamradát kitöltik, emiatt van benne egy lépcső

Háromféle üzemmód közül választhat a sofőr: van teljesen elektromos mód, takarékosságra hangolt normál és a sport. Elektromos módban 60 km/órás sebességgel haladva is csak három kilométert lehet megtenni, de akár 100 km/órával is lehet így haladni, viszont akkor még hamarabb lemerül az akkumulátor. Úgy kell bánni a gázpedállal, mint egy hímestojással, ha a teljes elektromos hatótávolságot ki akarjuk használni, mert elég egy erőteljesebb gyorsítás vagy egy enyhe emelkedő, és máris beröffen a négyhengeres benzinmotor. A hangján kívül a tengelykapcsoló egy apró, de az utasok számára is észrevehető rántása jelzi, hogy bekapcsolódott a hajtásba. Viszont addig a pillanatig néma csendben halad az Audi 5,14 méteres cirkálója, amivel hátulról közelítve a frászt lehet hozni a gyalogosokra egy forgalmas helyen.

Forrás: Gulyás Péter [origo]
Ma talán az Audi csinálja a legjobb autóbelsőket, és a márkán belül is az A8-asé a csúcs

A közvetlen befecskendezéses TFSI motor rezgéseit jól kiszűrték, de a hangja gyorsításkor tolakodó és kissé nyers, ami az Audi TT-ben vagy a Golf GTI-ben nem lenne említésre méltó, de egy luxuslimuzinban már oda nem illőnek tűnik. Ezen még az akusztikai védőfóliával borított szélvédő és a dupla üvegezésű oldalablakok (243 ezer forint) is csak tompítani tudtak, pedig az Audi bevetett még egy fegyvert a zajok csökkentésére: az alapáras Bose-hifi 14 hangszórójából ellentétes fázisú hangok érkeznek az utastérbe, ami a gyár szerint akár a zajok 75 százalékát is képes kiszűrni.

Forrás: Gulyás Péter [origo]
Nincs helyhiány a második sorban, de az L verzió minden plusz centije a hátsó lábteret növelné

Persze a zajosságot is a helyén kell kezelni, csak az árhoz és a presztízshez képest lehetne csendesebb gyorsításkor az autó, valójában hihetetlenül kulturált. Jellemző az A8-asokban tapasztalt csekély szélzajra, hogy amikor visszafelé vittek a repülőtérre hosszú tengelytávú V6 TDI-vel, kissé elszenderedtem a masszírozós hátsó ülésen. Úgy fél óra múlva pont a szélzaj miatt ébredtem fel, amin csodálkoztam, de csak addig, amíg rá nem pillantottam a sebességmérőre: stabilan 220 felett állt a mutató... Még akkor is csak finoman surrogott a menetszél a nagy test körül, de korábban annyira nagy csend volt az utastérben, hogy ennyi is felébresztett.

Nem ért véget a cikk, lapozzon a folytatáshoz!