Dubaji 24 órás: megkezdődött a hajrá

Vágólapra másolva!
A vége előtt két órával már a 9. helyen a BMW Team Hungary. Természetesen az összetettben, a kétszer erősebb autók között, a dízel kategória első helye egy pillanatig sem forgott veszélyben. Meleg helyzeteket hozott a szombat reggel.Az összes Aston Martin a BMW Team Hungary mögött áll
Vágólapra másolva!


Hajnalban is történtek események, senki se gondolja, hogy simán meg lehet úszni egy 24 órás versenyt kalandok nélkül. Kisebb ütközések minden pilótánál előfordultak minden etapban, de Wéber Gábor esete elsőre súlyosabbnak tűnt, mint egy átlagos koccanás. A célegyenes előtti padlógázas jobbkanyarban a magyar versenyző kihúzódott a poros külső ívre, hogy elengedje a 6-os rajtszámú Porsche 911 997 Cupot, és a következő pillanatban egy hatalmas ütést érzett a BMW jobb hátuljánál. Mint később kiderült, a kanyar közben eltörött valami a Porschében, ezért nem tudott befordulni, és a 120d így már pont útban volt. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az eset pont a bokszbejárat előtt történt, így Wébernek nem kellett még egy kört mennie a megrongálódott autóval. A kiállás során végül is kiderült, hogy csak azt a kereket kellett lecserélni, amelyik az ütést kapta, a futómű nem sérült komolyabban. A sportszerű Porsche-csapat kicsivel később odafutott a magyarok irányítópultjához, hogy elnézést kérjen a kellemetlenségért.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Walter Csaba várja az utolsó előtti pilótacserét


Wéber etapja ennek ellenére nem volt rossz, többször is 2:16-os köröket autózott, ami megfelel az időmérő edzésen elért legjobb köridővel. Erre az időre mondták azt szerdán a szervezők, hogy ezzel az autóval lehetetlen teljesíteni, és szinte kinevették a csapatot, amikor megtudták, hogy mégis ezt a célt állították fel maguknak.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Nóra most is forgat nekünk


Wéber Gábor után reggel nyolckor Vida János ült be számára utoljára az autóba, és kapásból az első kanyarban összekoccant egy lassabb Renault Clióval. Nagyobb baj nem történt, a 120d sértetlen maradt. Utána az borzolta a kedélyeket, hogy a kanyarokban azt jelezte az autó, hogy a hűtővíz hőmérséklete elérte a 122 Celsius fokot. Az egyenesben viszont 20 Celsius fokkal kevesebbet mutatott, így nem lehetett tudni, hogy melyik adat a valós. Vidának ezért kissé vissza kellett vennie, ezután már a fordulatszámmérő piros mezejének elején felváltott, és nem a végén, ahogy szokott. A víz végül nem forrt fel, ami azt jelenti, hogy valószínűleg a hőmérséklet-jeladó bolondulhatott meg a folyamatos rázkódástól, és nem az autó hűtése romlott el. A pálya továbbra is rendkívül csúszós a rá hordott finom homok miatt, csak az ideális íven lehet jó tapadást találni, ezért az előzések nagyon veszélyesek.