Vágólapra másolva!
Sébastien Loeb és Daniel Elena futamgyőzelemmel szerezték meg sorozatban hatodik világbajnoki címüket. Hirvonen mellől a szerencse is elpártolt, végül a második helyért is nagyon meg kellett küzdenie Sordóval.
Vágólapra másolva!

Forrás: AFP

Nehéz szavakat találni Loeb és Elena teljesítményére. A sorozatban hatodik címét begyűjtó páros a szerencsével sem áll hadilábon


Két nap után Loeb előnye már fél percnél is több volt Hirvonen előtt, a finn már csak a csodában bízhatott. Ez a csoda például lehetett volna az, ha Loeb hibázik (erre nagyon nem lehetett számítani), vagy az, hogy a Citroën elromlik (ez sem volt jellemző idén), de normális körülmények között nyolcvan versenykilométer alatt harminc másodpercet ledolgozni - szinte lehetetlen vállakozásnak tűnt.

A napi négy szakasz közül az elsőn alig néhány tizedet sikerült lefaragnia az üldözőnek a hátrányából, pedig ő aztán minden vesztenivaló nélkül nyomhatta a gázt - ha legrosszabb esetben kiesik, akkor sem végzett volna hátrébb a tabellán. Az eredmények ugyanazt mutatták, mint pénteken és szombaton: a két éllovas messze a többiek előtt, mögöttük Petter Solberg és Sordo, míg utánuk a maradék WRC-s brigád. Utóbbiak közül ezúttal Latvala volt a legjobb, Ogiert és Henning Solberget előzte meg, míg az eddig mindkét napon kieső, de újra visszaálló Östberg futotta a nyolcadik időt.

A következő, hosszabbik pályán újra megcsillant némi halvány reménysugár Hirvonen számára, aki minden dühét beleadva csúszkált végig a saras gyorsaságin, és 11,2 másodpercet vert a kissé már spóroló Loebre. A franciát még Sordo, Solberg és Latvala is megelőzte, az előnye így 18,2 másodpercre csökkent, viszont már csak két szakasz volt hátra. A vezető helyeken továbbra sem történt változás, így térhetett vissza a mezőny a szervizparkba.


Forrás: AFP

Hirvonen tényleg mindent megpróbált, de a géptető felcsapódása végképp megadásra kényszerítette. Jövőre újra megpróbálhatja legyőzni a franciát


Az évad utolsó két gyorsaságija előtt Loeb bevallotta, talán túlságosan is óvatos volt az előző pályán, és lehet, hogy a kelleténél jobban magára húzta Hirvonent. A reggeli szakasz ismétlésén a vérszemet kapó finn abszolút a limiten autózott, a pálya harmadánál kissé Loeb előtt állt, amikor egy ugrató utáni földetéréskor eltörtek a géptetőt rögzítő fülek, majd nem sokkal később felcsapódott az egész motorháztető. Nem volt mit tenni, meg kellett állni, és rögzíteni a kilátást lehetetlenné tévő alkatrészt, amely az ablaktörlő működését is akadályozta - ez több mint egy percbe került. Ezzel pedig nemcsak a világbajnoki cím, de még a Wales-rali második helye is veszélybe került, hiszen az egymást hajszoló Sordo és Petter Solberg is nagyon megközelítették a finnt. Az úton kisebb-nagyobb kövek voltak, amelyeket esetenként kerülgetni kellett, nos ez nem mindenkinek sikerült. Először Ogier talált el egyet és esett ki, majd Burkart járt hasonlóan, ő megúszta egy defekttel, végül Latvala is alaposan megrongálta autója futóművét.

Loeb nagyon kényelmes, majdnem másfél perces előnnyel várhatta 2009 utolsó szakaszát, miközben Sordo fente a fogát Hirvonenre, Petter Solberg pedig mindkettejükre. Ahogy arra számítani lehetett, a francia nem sietett, kényelmesen beért a célba, annál inkább a mögötte álló három pilóta. A szakaszt végül Hirvonen nyerte, egyetlen tizeddel Sordo előtt, így egy másodperccel összetettben is előtte maradt, és ahogy a bajnokságban is, úgy a Wales-ralin is a második helyen végzett. A spanyol nagyon szoros csatában lett harmadik, nem véletlenül jósolják sokan, hogy 2010-ben eljöhet az ő ideje. Petter Solberg álma - mely szerint a dobogóra szeretett volna állni - nem valósult meg, de nagyon közel állt hozzá. Az ötödik helyet, messze lemaradva az őt megelőzőktől, Henning Solberg gyűjtötte be, a magától többet váró Matthew Wilson előtt. A hetedik helyre Latvala jött be, míg nyolcadikként Rautenbach ért célba.

Az egész versenyen fölényesen vezette a kategóriát, és élete első PWRC-s győzelmét szerezte volna Brynildsen, aki visszavett a harmadik napra, de így is két perccel előzte meg Prokopot. A verseny után viszont a Skoda szabálytalan fékje miatt kizárták, ezért a cseh kapta a tíz pontot, aki egyébként a JWRC sorozat idei győztese, és akinek PWRC-ben is komoly esélyei voltak, míg Argentínában ki nem zárták, szintén egy fék miatt. Ő végül az év végi ezüstöt szerezte meg. Arai ért be a futamon másodiknak, aki az esőben alaposan megszenvedett a Subaruval, míg a harmadik helyre az igen fiatal, szintén cseh Semerád ért be. A kilencedik helyere voltak jók a magyarok, Mayer Gábor és Tagai Róbert kitartását nem jutalmazták ponttal. A már világbajnok, értékelésen kívül induló Araujó/Ramalho/Mitsubishi Lancer Evo IX trió Prokopot is megelőzve az abszolút kilencedik helyen végzett.


Forrás: AFP

Majdnem elcsípte a második helyet Sordo, aki immár murván is képes felvenni a versenyt a legjobbakkal. Csapata jövőre is számít rá


Immár sokadszor láthatott a közönség a téthez méltó finálét Walesben; Hirvonen is megérdemelte volna a győzelmet, de igazán senki nem mondhatja, hogy Loeb érdemtelenül lett volna újra világbajnok. A finn mindenesetre már a célban megígérte, hogy 2010-ben újra megpróbálja. A szezon során számos fordulópont volt, melyeket hamarosan egy külön cikkben elevenítünk fel.

A verseny végeredménye:

1.Loeb/ElenaCitroën C4 WRC3:16:25,4
2.Hirvonen/LehtinenFord Focus RS WRC+1:06,1
3.Sordo/MartiCitroën C4 WRC+1:07,1
4.P. Solberg/MillsCitroën C4 WRC+1:28,1
5.H. Solberg/MenkerudFord Focus RS WRC+6:28,0
6.Wilson/MartinFord Focus RS WRC+7:46,0
7.Latvala/AnttilaFord Focus RS WRC+12:11,9
8.Rautenbach/BarritCitroën C4 WRC+14:27,8
27.Mayer/TagaiSubaru Impreza WRX STi+34:57,8


A verseny végeredménye, PWRC:

1.Prokop/TomanekMitsubishi Lancer Evo IX3:40:57,0
2.Arai/MacNeallSubaru Impreza WRX STi+1:39,0
3.Semerád/CeplechaMitsubishi Lancer Evo IX+2:43,3
9.Mayer/TagaiSubaru Impreza WRX STi+19:45,6



A világbajnokság végeredménye:

1.Loeb/ElenaCitroën C4 WRC93
2.Hirvonen/LehtinenFord Focus RS WRC92
3.Sordo/MartiCitroën C4 WRC64
4.Latvala/AnttilaFord Focus RS WRC41
5.P. Solberg/MillsCitroën C4 WRC35
6.H. Solberg/MenkerudFord Focus RS WRC33
7.Wilson/MartinFord Focus RS WRC28
8.Ogier/IngrassiaCitroën C4 WRC24


A világbajnokság végeredménye a gyártók közt:

1.Citroën Total World Rally Team167
2.BP Ford Abu Dhabi World Rally Team140
3.Stobart VK M-Sport Ford Rally Team80
4.Citroën Junior Rally Team47
5.Munchi's Ford World Rally Team23


A világbajnokság végeredménye, PWRC:

1.Araujó/RamalhoMitsubishi Lancer Evo IX42
2.Prokop/TomanekMitsubishi Lancer Evo IX39
3.Al-Attiyah/BernacchiniSubaru Impreza WRX STi31