Vágólapra másolva!
Hat tanulmányt, kilenc szériamodellt és új technológiákat vonultat fel standján az október végén kezdődő Tokiói Autószalonon a Daihatsu. A Toyotához tartozó gyártó a kisautók jövőjét próbálja koncepcióautóival megjósolni.
Vágólapra másolva!

A 0,66 literes benzinmotorral ellátott e:S (eco & Smart) tanulmány 3,33 literes fogyasztást képes produkálni, pedig nincs benne elektromotor, csak start-stop rendszer. A mindössze 2175 mm-es tengelytávú, 700 kilós autó valószínűleg az anyacég autójára, a Toyota iQ-ra épül, de autószerűbben néz ki annál. Elméletileg négy felnőtt is elfér benne, és a Daihatsu a miniautók jövőjét látja benne, talán gyártani is fogják.

Bemutatják a használhatóság jegyében született, doboz alakú, közel 3,4 méter hosszú Deca Deca mini-egyterű tanulmányt is, amely lapos padlójának, nagy belső terének és méretes hátsó ajtajának köszönhetően nagyobb rakomány szállítására is alkalmas. Nem lehet gond a bal oldalról történő bepakolás sem, mert ott hiányzik a B oszlop, emiatt hatalmas ajtónyílás képződik a mini-furgon oldalán. Belsejében az üléseket lehajtva vagy a célnak megfelelően azokat átrendezve számos munkát el lehet végezni.

Forrás: Daihatsu

Utolsóként a legvidámabb, Basket (kosár) elnevezésű modellről árult el részleteket a cég. Ezt a nyitott, négyüléses modellt az előzőekkel ellentétben nem csak városi használatra szánják, mivel összkerékhajtást kapott. Első ülései fölött eltávolítható targatető, a hátsók fölött viszont vászontető található. A Basket hátuljában platót alakítottak ki, így igazán célszerű eszköz lehetne kisebb dolgok szállítására.

Forrás: Daihatsu