Vágólapra másolva!
Negyedik alkalommal vette kezdetét az Oldtimer Szuperkupa veterán versenysorozat. Az idei szezonnyitó, a Hungaria Classic gyakorlatilag a tavalyi Retro Technika jellegét és tájegységét örökölte. Idén először Túra kategóriát is kiírtak a rendezők.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Harminckilencen vágtak neki az idei Oldtimer Szuperkupa nyitányának
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Tizenhárom mért szakasz, három titkos feladat, két zárt versenypálya, hat időellenőrző és hat pecsételő állomásés az itinerben 72 oldalon 225 jel várta a harminckilenc indulót.

A Táborfalvához közeli Öreg tanyáról rajtolók 230 kilométeres útvonalon háromszor érintették az örkényi kastélyt, feladatok voltak a Kakucsringen és a kecskeméti gokartpályán is. Kecskemét járókelői a főtéren találkozhattak a veterán járművekkel, de a csapatok megfordultak Pusztavacson, Magyarország földrajzi középpontjánál is. Új résztvevőkkel bővült a Szuperkupa kategória is, és a Túra kategóriában is elrajtoltak hatan.

A verseny rendszeres résztvevői közül is többen újabb autókkal jöttek. Pásztor Tamásék az utóbbi időben megszokott Alfa Romeo helyett egy nemrég elkészült gyönyörű, 1967-es Peugeot 404 Pininfarinával érkeztek. A tavalyi harmadik Janzer György-Németh Márk kettős a narancssárga Zsigulit egy 408-asMoszkvicsra cserélte, amely a nézők és a versenyzőtársak körében is nagyon nagy népszerűségnek örvendett. Eddig az Oldtimer Szuperkupában nem látott Porschék kerültek elő, és a legöregebb autó, egy 1957-es Austin Healey is most indult először a versenyen.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Öreg autó nem vén autó. Törődést azért igényel


A nagy esélyes, a háromszoros címvédő Erdélyi házaspár egyszer a másodpercekkel, egyszer pedig a méterekkel került bajba, az így összegyűjtött több száz hibaponttal az első tízbe sem fértek be 1968-as Jaguarjukkal. Németh Gyula azonban új navigátorával, Földvári Krisztával is megtalálta az összhangot, 273 hibaponttal ők nyerték az évadnyitót 1975-ös Porsche 911-esükkel Szabó Endre és Gömöri Melinda előtt. Pásztorék lettek a harmadikak, a tavalyi szuperkupa-második Ilkovits Ádámnak és Kemenes Csillának (Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA) a negyedik helyezéssel kellett beérniük.

A kezdőket és a könnyed kikapcsolódásra vágyókat egyszerűbb útvonal és kevesebb várta a Túra kategóriában, amelyben - a szokásos 1976-os limit helyett - 1986 előtt gyártott autók számára engedélyezett az indulás. A mezőnynek ebben a szekciójában további könnyítés, hogy a versenyzők szabadon használhatják digitális mérőberendezéseiket, míg a veteránosok büntetőszorzót kapnak, ha nem mechanikus mérőműszereket használnak. A kategória győztese Vörösmarty Attila lett Bozsó Jánossal az oldalán egy 1972-es Toyota Corolla kombival.

A következő veteránverseny a Historic Racing éjjeli Start Historicja lesz március 28-án. Az Oldtimer Szuperkupa a Retro Mobillal folytatódik április 25-én.

Végeredmény
Oldtimer kategória
1.Németh Gyula, Földvári Kriszta Porsche 911, 1975273 hibapont
2.Szabó Endre, Gömöri Melinda Jaguar Mk II, 1962306 hibapont
3.Pásztor Tamás, Török Sándor Peugeot 404 Coupé, 1967326 hibapont
Részletes eredménylista itt olvasható.
Túra kategória
1.Vörösmarty Attila, Bozsó János Toyota Corolla, 1972576 hibapont
2.Simon Gergely, Fehér Andrea Mercedes-Benz 220 SE Coupé, 19621064 hibapont
3.Rónaszéki Zoltán, Kókai István VAZ 2101, 19721111 hibapont
Részletes eredménylista itt olvasható.