Majdnem bajor sportkombi

Vágólapra másolva!
A Mercedes az évek folyamán eljutott oda, hogy már ő is jóval sportosabb, élvezetesen vezethető kombit gyárt. Tapasztalataink alapján megállapíthatjuk: jó ötlet volt váltani.
Vágólapra másolva!

Fotó: Vida János, [origo]

A legszebb kombi a kategóriában - mondják sokan
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Mercedes-Benz mostanában újraértékelhette elképzeléseit, legalábbis erre gyanakszom a közelmúlt változásaiból. Világosan látszik, hogy a nagyobb autóikat nem a fiatalok kedvelik, veszik, bár mindig van egy-egy kivétel. Az viszont már korábban kiderült, hogy a régebbi modellkínálatból talán csak az A-osztály, az SLK és a CLK volt sikeresebb a fiatalok körében. Kicsit unalmasan elegánsak, konzrevatívak voltak a Mercedes modelljei, de az utóbbi években változott a trend.

Gondoljunk csak bele: jött a CLS, lett B-osztály, vagy éppen a hetekben mutatkozott be a GLK. És akkor még nem is említettem a legradikálisabb változást, az új C-osztályt. Ezzel ugyanis egyértelműen a fiatalosabb, lendületesebb nemzedék lett a célirány, hiszen az új C sokkal sportosabb, mint elődei. Ebben a kategóriában a három nagy német konkurens ugyanabban a műfajban áll rajthoz, szinte ugyanazt kínálják.

Elég nagy bajban lennék, ha mostanában a prémium szegmensben kombit kellene vásárolnom. Ez különösen igaz a 3-as Touring, A4 Avant és C-osztály T-modell hármasra. A bajorok ugye mindig is a sportkombi megtestesítői voltak, miközben a Mercedes inkább a kényelmes, ringatózó érzés felé pozícionálta autóit - eddig. Most azonban audis húzással sportos limuzint faragott a C-osztályból, és ennek okán a kombi is meglehetősen dinamikus formájú lett.

Fotó: Vida János, [origo]

Még tíz millió alatti árról indul, de extrákkal már inkább 15 millió
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A fehér tesztautó kivívta a bámészkodók szimpátiáját, persze ehhez kellett az AMG csomag is. Nagy előrelépés az, hogy míg az előddel simán el lehetett tűnni az utcaképben, addig ezt mindenhol megnézték. Ebből látszik, az emberek vevők az ilyen formára, teljesen mindegy, hogy kombi karosszéria, vagy limuzin. A lendület átüt ezen is, és ezzel együtt a sportosabb érzelmű vezetők is ki szeretnék próbálni.

Érdekes módon meglepően sokan érdeklődtek, milyen az autó, és jobb-e, mint az Audi. Igen, az Audi, ugyanis az új A4-es is kivívott már egy rangot magának. Ebben szerintem az is közrejátszik, hogy az E90-es hármas BMW már régebbi modell, de azért ne vitassuk el az A4 sikereit. Abból is kijött most az Avant, tehát nagyon nehéz lenne a döntés.

Fotó: Vida János, [origo]

Kombi, mégis sportos. Nem csak a kinézete, hanem a vezethetősége is
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Mindhárom autó sportos, ami az Audi és a BMW esetében nem újdonság, de a Mercedesnél már az. Az új C kicsit bajor lett, vezetése sokkal közelebb áll a sportossághoz, mint azt valaha vártam volna a Mercedestől. Nagyon jó a futóműve, az AMG csomaggal már kifejezetten sportos, ugyanakkor nem túl kemény. Kellemes összhangot találtak, miközben a kormányzás egyszerűen tökéletes. Az autó irányítása nagyon könnyű, de a kanyarodási tulajdonságai miatt megy élményszámba. Természetesen ezt is kicsit orrtolósra hangolták, de nagyon finom túlkormányzott állapotba is át lehet vinni, ami külön öröm.