Mini Akropolisz Veszprémben

Vágólapra másolva!
A rali bajnokság legkeményebb futama következik, a híres-hírhedt Veszprém-környéki pályákon. Az Akropolisz Ralihoz hasonlóan nehéz feltételű (durva pályák, kövek, forróság, por) verseny lehet az idei sorozat első száraz hétvégéje, de az időjósok ezúttal sem zárják ki az esőt.
Vágólapra másolva!

Fotó: Tuba Zoltán [origo]


Turán Frigyes 14 pontos előnnyel vezeti a bajnokságot, de nem ülhet a babérjain


Mindhárom idei futamon bőven volt csapadék, alaposan megkeverve ezzel a kártyákat. A Veszprém Ralin általában nem szokott esni, de a versenyzők még élénken emlékeznek 2005-re, amikor sárdagasztássá fajult a verseny. Szárazon sem egyszerűek a pályák, hiszen a lőtér még a dakaros mezőnynek is feladat a leckét tavasszal. Mindkét nap 3-3 gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, melyeket kétszer teljesítenek, így jön ki az összesen 136,6 km-es össztávolság. A pályák nagyrészt megegyeznek a tavalyiakkal, a legtöbben csak felfrissítik az itinerjüket, ezen a versenyen nem a pályaismeret lesz a döntő. Sokkal inkább a rossz minőségű utak, kátyúk, ugratók miatti defektek, futóműsérülések elkerülése, az autó beosztása lesz a feladat.

A győztes alighanem a bajnoki címért harcoló trióból kerül ki, Turán Frigyes, Spitzmüller Csaba, illetve a címvédő Benik Balázs egyformán esélyesek. Frici vezeti a tabellát, egy esetleges győzelem nagyban növelné a sanszot az immár elvárásként kitűzött végső sikerre. Spici szélvészgyors a Mitsubishi WRC-vel, ráadásul nyert is már itt vele, Benik szintén sok sikert aratott már ezeken a pályákon a Focus WRC-vel. Mindketten egyformán 45 ponttal állnak a bajnokságban, így győzelmi kényszerben vannak, s ez izgalmas versenyt ígér.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]


Benik Balázsnak ezúttal is sietnie kell, ha esélyben akar maradni a bajnoki címért


A WRC-s mezőny további tagjai Vizin, Herczig, Borsi és Érdi (Subaru WRC), Botka Dávid (Corolla WRC), illetve Garami (Skoda Octavia WRC). Ifjabb Érdi továbbra is a Korda-féle régebbi Imprezánál marad, az autónak fekszenek az ilyen pályák, sőt, Penderik László személyében még Korda navigátorát is kikölcsönözte a futamra. Botka Dávid a Budai Team Corolla WRC-jét próbálja ki, amellyel év elején még az ezúttal sem induló Turi Tamás riogatta a csúcs WRC-ket.

A szériaautósok mezőnyében (N csoport) a szokásoknak megfelelően nagyszámú nevező van, és szintén a hagyományokhoz híven Asi a legfőbb esélyes. A zirci fenegyerek visszakapta a Szombathelyen tiltott szervizelésért elvett pontjait, mivel nem állta meg a helyét a gyanú, miszerint idegen segítséget kaptak volna az egyik összekötő szakaszon. Így a kategóriát toronymagasan vezető, sőt, az abszolút értékelében is a negyedik helyen álló pilóta Veszprémben nagy lépést tehet a bajnoki cím felé. Ebben szeretné őt megakadályozni tucatnyi remek versenyző, többek közt Matics, Botka Krisztián, és Balázs Öcsi.

S1600-ban eddig Kakusziék nyertek minden futamon, Ollé Sándor szeretne már elcsípni egy futamgyőzelmet. És mivel idén nincs mínuszolás, tehát minden verseny eredménye beleszámít az évvégi értékelésbe, bármelyik kategória éllovasának balszerencsés kiesése a feje tetejére állíthatja a pontversenyt.