Modelloffenzíva az Auditól

Vágólapra másolva!
Ahogy egyre több Audi-típus érkezik, úgy nő a németek által készített motortípusok száma is. Most nyilvánosságra került, milyen modellekről és erőforrásokról is lesz szó.
Vágólapra másolva!

Az Audi célja, hogy 2015-ben már legalább 1,5 millió autót adjon el évente világszerte, ezért egyre több típust dobnak piacra, hogy új piaci réseket tömjenek be. Nemrég jelent meg az A4, a Q5, az A5 kupé és az R8-as sportkocsi, míg nemsokára megérkezik az A1, az A7 négyajtós kupé és az új A5 Sportback.

A Volkswagen Polo padlólemezére épülő A1 kisautó jövő decemberben jelenik majd meg öt motorral, köztük egy új, 1,6-os 90 lóerős és a már ismert kétliteres 143 lóerős turbódízellel. A TFSI benzines turbómotorok közül a belépőmodellhez az új, 1,2 literes, háromhengeres 86 lóerőst adják majd. A két 1,4 literes közül a gyengébbik 122 lóerős, míg az S-tronic duplakuplungos váltóval felszerelt csúcsgép turbós-kompresszoros motorja 170 lovas lesz.

Az S4-es sportszedán elhagyja nagy V8-asát és helyette egy kétkompresszoros, háromliteres 333 lóerős TFSI V6-ost kap, amely duplakuplungos váltóval és hatfokozatú manuálissal is megrendelhető lesz. Egyébként ez a motor váltja majd 2010 közepén az S5 V8-as erőművét is. Ez nem azt jelenti, hogy az Audi megválna a nyolchengeres motoroktól a jövőben. A feltöltött V8-as 4,2 literes FSI kerül majd az RS4-be és az RS5-be, amelyekben nagyjából 450 lóerős teljesítménnyel rendelkezik majd.

Forrás: [origo]

Az A1 Metroprojekt Quatttro tanulmány közel áll az A1 szériaváltozatához


Az ötajtós A5 Sportback 2010 februárjában jelenik meg, és a legvisszafogottabb kiadásban egy 1,8-as TFSI, míg a legerősebben egy 3,2-es FSI motor lesz. 2010 szeptemberében érkezik az ötajtós S5-ös, amely szintén a háromliteres kompresszoros TFSI-t kapja, hatfokozatú manuális vagy S-tronic váltóval.

A Mercedes CLS ellen készülő négyajtós kupé, az A7 először csupán V6-os motorokkal lesz kapható: a 2,8 literes 204 lóerős FSI újdonság, de a háromliteres TFSI 300 lóerős változata is ebben mutatkozik be. A legerősebb változat címére az S7 pályázhat, amely egy teljesen új 394 literes négyliteres, V8-as TFSI-motort kap.

Forrás: www.fortitude.com

Talán ilyen lesz az A7. Legnagyobb ellenfele a Mercedes CLS lesz


Természetesen a most nyilvánosságra hozott motorpaletta legerősebb darabjai az R8-ba kerülnek. 2009 júniusától a sportkocsi egy 5,2 literes, 525 lóerős V10-es FSI motorral is megvásárolható lesz, és a kínálatot egy 4,2 literes, 340 lóerős V8-as TDI bővíti majd tovább, ám egyelőre úgy néz ki, nem lesz V12-essel felszerelt R8-as.

Ugyancsak az Audihoz kapcsolódó hír, hogy jövő januárban jön a Q7 V12 TDI, tavasszal jelenik meg az A5 kabrió, amelynek bemutatója valószínűleg a szeptemberi Párizsi Autószalonon lesz. A puhatetős A5 és S5 kabriókat a Karmann készíti majd. 2009 őszén debütál a nyolcfokozatú automatikus sebességváltó, elsőként az A8-ban.