Hosszú combú hölgyek előnyben

Vágólapra másolva!
Vezettük az Opel Agila/Suzuki Splash ikerpár német tagját, amely legkorábban szeptemberben bukkanhat fel a hazai márkakereskedésekben.
Vágólapra másolva!

Forrás: Opel

A célközönség éppen elhagyja az objektumot, és halad a gépjármű felé
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Hatalmas esztétikai küldetés vár a vadonatúj Agila és Splash párosra, ugyanis ez a két kisautó hivatott kihipózni az Opel illetve a Suzuki kínálatából a motorizált és négy kerékkel ellátott dobozokat, amelyek szó szerint kilógtak a modellpalettából. A két márka közül csak a Suzuki érezte szükségesnek a névváltoztatást, ami érthető is, hiszen a Wagon R+ címke sokkal inkább illik egy intergalaktikus teherűrhajóra, mint egy baltával kiszabott miniautó hátuljára. Az Opel tehát maradt az Agila névnél, ám ami e mögött van, az már minden egyes porcikájában új.

Az Agila kerek húsz centit ver elődjére hosszban, hattal szélesebb, de héttel alacsonyabb, ami már így leírva is jól jelzi, hogy lőttek a klasszikus dobozformának, lett helyette egy csinos mini egyterű. Egy viszonylag magas építésű kisautót nehéz elfogadhatóra fazonírozni, ez azonban, úgy látszik, sikerült az Opel formatervezőinek, akik elsősorban az autó elején és hátulján tombolhatták ki magukat, hiszen a Suzukival közös alapforma adott volt. A bemutatón az egyik dizájner elárulta, az első fényszórók kissé bamba, plüssmackós kikerekedésének oka, hogy elsősorban egy kedves, szelíd és ami a legfontosabb, szerethető autó megalkotása volt a cél, így szándékosan kerülték a sportos és éles vonalakat. Ez abszolút érthető igyekezet, pláne, ha azt is figyelembe vesszük, hogy az Opel elsősorban a hölgyeket vette célkeresztbe az új Agilával, a sajtóanyagban is lépten-nyomon hosszú combú leányzók vezetik és dongják körül az autót.

Forrás: Opel

Jópofa megoldás a vekker formájú fordulatszámmérő
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A beltérben már kevésbé látványos az Agila és a Splash közötti különbség, szinte csak a színekben, kárpitokban és persze a kormányon látható emblémában merül ki a különbség. Számos autóban elsütötték már, de még mindig jópofa megoldás a műszerfal tetején trónoló fordulatszámmérő és a hatalmas sebességmérő. Igény szerint vidám színű kárpitokkal lehet tovább vadítani az Agila belterét, amelybe elvileg öt felnőtt is bekászálódhat, ám a gyakorlatban inkább csak két személynek ajánlható nyugodt szívvel a hátsó sor. A láb- és fejtérre egyébként nem lehet panasz még hátul sem, szinte el sem hiszi az ember, hogyan tudták ezt megoldani, de aztán felnyitja a csomagtartót és rájön. Az alapesetben mindössze 225 literes "poggyásztérbe" tényleg csak a legszükségesebb dolgainkat tudjuk bepakolni, ám ha a szükség úgy kívánja, akár 1 köbméter feletti rakteret is nyerhetünk az ülések előrehajtásával, ami egy ekkorka autótól kifejezetten nagyvonalú ajánlat.