Traffipaxokkal lesznek tele az autópályák

Vágólapra másolva!
Nyugaton már régóta bevált módszer, nálunk azonban csak az utóbbi egy évben kezdtek elterjedni a fix telepítésű sebességmérők. Akik rendszeresen autóznak az M1-es autópályán, már jól ismerhetik a szürke dobozokat, amelyekből hamarosan a többi autópályára is juthat, de az M0-ás körgyűrű is gazdagabb lesz öt új, fix telepítésű sebességmérővel a következő hónapokban.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Ilyen dobozokat jelenleg csak az M1-es vonalán láthatunk

Az interneten számos email kering különböző rémhírekkel, hol és mikor szerelnek fel sebességmérő berendezéseket, ám ezek túlnyomó többsége csak fél- vagy teljesen téves információkat tartalmaz. A félreértések elkerülése végett megkerestük Pausz Ferencet, az ORFK Közlekedésrendészeti Osztályának vezetőjét, számoljon be arról, mi a valós helyzet és mi várható a közeljövőben.

- Jelenleg az M1-M7 autópálya közös szakaszán van egy doboz a 11-es kilométernél, majd ezt követően az M1-es vonalán telepítettünk még további hét fix pontot, ahol sebességmérésre lehet számítani, ezek távolsága nagyjából 20 kilométerre van egymástól - mondta a közlekedésrendészeti szakember, aki hozzátette, hogy az M7-es autópályára is terveznek mérőberendezéseket, ám ezek már nem lézeres, illetve radarelven mérik a sebességet, hanem két fix kamera figyeli majd az autókat, és a két pont között megtett időből számítják ki az autók sebességét. Pausz Ferenc pontos időpontot még nem tudott mondani a fenti berendezések bevetésének idejére, mert ez még csak "egy terv szintjén létezik", akárcsak az M3-as autópályán történő sebességmérés megoldása is, amelynek rendezése jövőre várható.

Sokkal előrehaladottabb állapotban van viszont a M5-ös autópálya lézeresítése, ott ugyanis - az üzemeltetést végző Alföld Koncessziós Autópálya Zrt. bevonásával - egy héten belül írnak ki pályázatot sebességmérők megvásárlására és telepítésére. Ami az M0-ást illeti - tájékoztatott Pausz Ferenc - öt fix doboz telepítése várható a következő 3-4 hónapban. Ez utóbbiak egyébként részei annak az új közlekedésbiztonság programnak, melynek célja, hogy a körgyűrű biztonságosabb legyen. A sebességmérő berendezések mellett a jövőben fokozni fogják a rendőri ellenőrzéseket, a Közlekedési Hatóság pedig a kamionosokat ellenőrzi majd egy mobil eszközzel, amely a tengelysúly és túlterhelés mérésére alkalmas.

Az M0-ás sajnos kiemelt helyen szerepel a baleseti statisztikákban, idén, az első kilenc hónapban 443 baleset történt az útszakaszon, amelynek déli, 2x2 sávos, leállósáv nélküli szakaszát 2010-re 2x3 sáv plusz leállósávra bővítik.

Megszűnik az Autópálya Rendőrség - átveszik a dobozok üzemeltetését

Forrás: [origo]Az M1-M7 közös szakaszán, illetve az M7-esen telepített kamerák üzemeltetését jelenleg az Autópálya Rendőrség (AR) végzi, ám ez a szerv hamarosan beolvad a megyei főkapitányságokba. Óberling József rendőr ezredes, az AR parancsnokának elmondása szerint az autópályákra telepített kamerák üzemeltetését a megyei szervek veszik át. Az összesen nyolc dobozra egyébként csak két kamera jut, ezek pozícióját (és a kamerák mérési irányát) azonban folyamatosan változtatják, így nem lehet tudni, hol számíthatunk mérésre. Jelenleg az M1-M7-es bevezető szakaszán, a 10-es kilométernél van egy doboz, míg az M1-es vonalán a 17-es, 36-os, 63-as, 91-es 104-es, 131-es, illetve a 150-es kilométernél láthatunk egy-egy mérődobozt, amelyben egy cseh gyártmányú Ramet AD9 radaros sebességmérő készülék lapulhat. A készülék működési elvéről és a gyakorlati tapasztalatokról bővebben itt lehet olvasni.


Forrás: [origo]


Jövőre már a sebességet is mérheti

matrica-ellenőrzésre telepített kamerái